Szeged és környéke

2014.06.18. 21:25

Minden évben felbontják az algyői Tisza-hidat

Algyő - 2012 óta minden évben, egy-egy hónapig félpályás útzár mellett javítják az algyői Tisza-hidat, pedig 9 éve 528 milliót költöttek rá. A kátyúsodás oka a rossz vízzáró réteg, amit garanciában cserél a kivitelező. Az autósok a sor miatt bosszankodnak.

Segesvári Csaba

Tegnap csak a felmart gödör és a forgalmat szabályozó jelzőlámpák utaltak arra, hogy ismét javítják az algyői Tisza-hidat. Olvasóink arra panaszkodtak, egy lélek sem dolgozik a hídon, a lezárás miatti sor pedig kellemetlen. Megírtuk: június 10-étől félpályás útzár mellett garanciális javítást végeznek, a tervek szerint július elejéig.

 Napraforgó nő a dilatációban

A Szegedre vezető pálya Tisza előtti szakaszán a dilatációból kinőtt a napraforgó, a kátyúzás nyomait is könnyű észrevenni. Egy neve mellőzését kérő szakember azt mondta, a dilatációk takarítása a kezelő feladata, nem a felújítóé. Azt viszont biztosra vette, ha a napraforgó is megél a dilatációban, akkor ott a víz sem folyik le egykönnyen.

– Jelenleg a szigetelés és a pályalemez-kiegyenlítés garanciális javítását végzi a Hídépítő Zrt. Az aszfalton átszivárgó csapadékvíz a hídon lévő víztelenítő rendszerbe nem jut el, télen megfagy, az aszfaltot tönkreteszi. Véleményünk szerint ez kivitelezői hiba. Ezért kellett az utat az elmúlt években többször kátyúzni, és emiatt javították tavaly ősszel is a hidat – mondta lapunknak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője. [namelink name="Pécsi Norbert Sándor"] hozzátette, télen néhány nap elegendő volt az újabb kátyú kialakulásához.

Az algyői Tisza-hídon 2003- ban 25 millió forintból a dilatációs elemeket cserélték, 2004-ben 140 millió forintért a középső szakasz teljes burkolatát felújították. 2005-ben 528 millió forintért újra kicserélték a dilatációs elemeket, a teljes hidat újraaszfaltozták, valamint a tartószerkezetre is jutott pénz. A több százmillió forintos beavatkozást 2011-ig élvezhették az autósok.

Épphogy lejárt a garancia, szétfagyott az aszfalt. Megírtuk: 2011 januárjában 4 autós szenvedett balesetet a 47-es út algyői hídján. A híd közepén, a sávok találkozásánál két méter hosszan és mintegy másfél méter szélesen felgyűrődött az aszfalt – az autósok a sötétben egymás után törték kerekeiket.

Minden évben felbontják az algyői Tisza-hidat. Fotó: Segesvári Csaba

Minden évben felbontják az algyői Tisza-hidat. Fotó: Segesvári Csaba
A hibát 2012-ig egy 20 kilométer/órás sebességkorlátozó táblával „javították". A Magyar Közút Zrt. szakértők segítségével igazolta, hogy a kátyúkat a felújítás során rosszul rögzített szigetelés okozza, így 2012 márciusában kijavították a 30 méteren tönkrement utat. 2013 őszén is egy hónapon keresztül dolgoztak a hídon.

 Az algyői Tisza-híd kálváriája még nem ért véget. Az út még az elmúlt enyhe télben is újra felfagyott, igaz, most már csak 20 méter hosszan. A szigeteléscserét és aszfaltozást június 10-én kezdték. Információink szerint a kivitelező munkásait azért nem lehet a hídon látni, mert éppen szárad a kiegyenlítő réteg. Erre hordják fel a műgyantát, amit szintén szárítani kell, majd a szakítószilárdságát is ellenőrzik. Ha mindent rendben találnak, jöhet a többrétegű aszfalt. A beavatkozás sokmilliós költsége a kivitelezőt terheli, azt viszont senki sem tudja garantálni, hogy a híd nem lesz újra kátyús.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!