2015.05.05. 23:14
Új trolik: még el sem kezdték a javítást
Szeged - Komoly gondok lehetnek az új Ikarus–©koda trolikkal, típushibát találhattak a 13 járműből álló flottában, mert az SZKT korábbi közleményében említett garanciális felülvizsgálathoz nem szoktak TÜV-vizsgálatot is kérni – írta tegnap a szegedi cégnél és a fővárosi BKV-nál működő Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetére hivatkozva a nol.hu.
KDNP-s kérdések
[namelink name="Haág Zalán"], a KDNP szegedi elnöke tegnapi közleményében 6 kérdést fogalmaz meg. A közlemény szerint a szegediek várják a választ arra, igaz-e, hogy típushiba miatt kell javítani a trolikat, veszélyeztették-e az utazók biztonságát, mennyibe kerül, hogy 10 napja nem használják a járműveket. Ha vissza kellene fizetni a 2,5 milliárdos uniós támogatást, a szocialista városvezetők vállalnák-e az anyagi terhet – kérdezi Haág Zalán.
A portál szerint különösen pikáns a trolivisszahívás, mert a BKK 24 trolit rendelt a Solaris–©koda alkotta konzorciumtól, amelyben ugyancsak a ©koda szállítja a járművek elektromos vezérlőrendszerét. A Hír Tv-nek a korábbi ügyvezető, [namelink name="Tóth István Tibor"] azt nyilatkozta, „vannak olyan madárcsicsergések, amik szerint akár életveszélyes is lehet a jármű". Hozzátette, nem lett volna szabad olyan prototípust rendelni, amit a forgalomban nem próbáltak ki.
– A troliflotta átvizsgálásakor kiderült, hogy kisebb műszaki problémáról van szó, amely néhány nap alatt orvosolható. Mivel a jótállási idő még fennáll, ezeket a javításokat a gyártó köteles elvégezni, záros határidőn belül – tájékoztatott [namelink name="Kojedzinszky Richárd"], az SZKT ügyvezető igazgatója. Megjegyezte: amennyiben az SZKT maga végezné el a munkálatokat, ezzel veszélybe kerülne a trolibuszokra érvényes 25 hónapos garancia. Ha azonban a gyártó az előírt határidőn belül nem kezdi meg a javítást, akkor az SZKT ezt maga végzi el, mégpedig a gyártó költségére. Így ha a gyártó hétfőig nem lép, az SZKT megkezdi a munkálatokat.
Megírtuk: április 24-én állította le az SZKT a teljes új troliflottát. A járműveket egyenként nagyjából 228 millió forintért, összesen csaknem 3 milliárdért vette a város a tömegközlekedési nagyprojektben a tendernyertes Ikarus–©koda Konzorciumtól. Ezt a cégtársulást a Magyar Trolibusz Kft. és a cseh ©koda Electric a. s. alkotja; a járművek karosszériáját a hazai cég gyártotta, a villamos berendezést a ©koda szerelte és üzemelte be.