Szeged és környéke

2016.10.25. 12:20

Érvényesített jeggyel utazott, mégis megbüntették

Szeged - Ritkán utazik tömegközlekedéssel panaszosunk. Legutóbb az ellenőrzéskor derült ki, hogy az érvényesített tömbjegyén nem stimmelnek az adatok. Megbüntették, kifizette, nem érti.

Dombai Tünde

Tudta?


Aki érvénytelen jeggyel vagy jegy nélkül utazik, azzal helyszíni pótdíjat fizettetnek 3 munkanapon belül – ez 7000 forint. Csekken 30 naptári napon belül befizetve 11 ezer forintba kerül a büntetés. 30 napon túl ugyanez 24 ezer forint.

A 8-as trolira szállt fel pár hete dél körül a kakasos templomnál Fűzné Kószó Mária, és mert ritkán utazik, a nála lévő tömbjegyet érvényesítette a sofőrhöz legközelebb lévő automatánál. Pár perccel később ellenőrök vizsgálták meg az utasok jegyét, bérletét. Akkor derült ki, hogy olvasónk jegyén se a járatszám, se az időpont nem stimmel. Az egyik ellenőr próbajegyén precízen szerepeltek az adatok, a másikén csak a járatszám tért el. 7000 forintos pótdíjat szabtak ki panaszosunkra. És mert nem tudja bizonyítani az igazát, befizette.


– Aznap csak ezen a járaton utaztam. Eszembe sem jutott megnézni, mit pecsételt az automata – mondta az asszony. Úgy emlékszik, a sofőr még láthatta is, hogy érvényesítette a jegyét, mert kanyar következett, és Mária majdnem elesett. Ellenőrzéskor a vezető még ki is szólt a fülkéjéből, hogy nem a végállomáson, hanem pár perccel később állította át az automatákat. Az ellenőröktől azt hallotta, előfordul máskor is, hogy a járatszám nem egyezik, akkor el is fogadják a jegyet. De hogy egyik adat se legyen jó, állítólag olyat még nem láttak. Olvasónk nem érti, mi történhetett. Ezért fordult lapunkhoz.


Az ellenőröket foglalkoztató Dakört Kft.-től az SZKT-hoz irányítottak bennünket, mert a jegyérvényesítő oda tartozik. [namelink name="Majó-Petri Zoltán"], a társaság ügyvezető igazgatója érdeklődésünkre azt a tájékoztatást adta, hogy az ellenőrök három kontrolljegyén, amiket azon a trolin érvényesítettek, minden adat helyes volt. A társaságon belüli egyeztetés azt az eredményt hozta, hogy ilyen helyzet előfordulhat „százezerből egyszer", ha a jegykezelő nem szinkronizálódik. Csak akkor áll helyre, ha a jegykezelőt újraindítják, különben a jegykezelőnek ugyanazokat az adatokat kellett volna nyomtatnia a kontrolljegyre is. Magától a készülék képtelen helyreállni. Ehhez a sofőrnek vagy garázsmesternek kellene beavatkoznia, de erről nem tudnak. Sokkal valószínűbb, hogy az utas nem kezelt jegyet vagy rosszat mutatott meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!