Szeged és környéke

2017.08.09. 07:30

Victor Hugo története és a Disney zenéje találkozik A notre dame-i toronyőrben

A Szegedi Szabadtéri Játékokon pénteken debütáló musicalt, A notre dame-i toronyőrt Kerényi Miklós Gábor rendező szerint a tízévesek is élvezhetik, de a felnőtt közönséget megszólító komoly üzenetet hordoz.

F. Szalai Anna

A Dóm téri színpadon már zajlik az utolsó produkció, A notre dame-i toronyőr főpróbahete. Kerényi Miklós Gábor rendező ismét a tőle megszokott, magas színvonalú musicalt tervez a szabadtérire.

Kerényi Miklós Gábor rendező a nézőtérről figyeli a próbákat. Fotók: Dusha Béla

Kerényi Miklós Gábor rendező a nézőtérről figyeli a próbákat. Fotók: Dusha Béla

– A Notre Dame meséje az eredeti verzió szerint színház a színházban, amit egy közösség játszik el, a főszereplőt a nyílt színen megválasztva – magyarázza a rendező. – Mintha egy szertartásjáték keretében ismernénk meg Esmeralda, Quasimodo, Frollo főpap és Phoebus kapitány történetét. Ma is érvényes gondolatokat fogalmaz meg, a legfontosabb kérdés pedig az, hogy ki dönti el: ki az ember vagy a szörny.

 

A központi karaktert, Quasimodót Victor Hugo állítólag élő személyről mintázta – a Notre Dame renoválásán dolgozó púpos szobrászról. A gótikus katedrálisban és a korabeli Párizsban játszódó musicalt az eredeti regény alapján írták a szerzők, a Disney változatából pedig az Oscar-díjas Alan Menken zenéit tartották meg.


– A Notre Dame-ban nem kettő, hanem négy főszereplő alakítja a történetet – pontosít Kero. – Az egyik Esmeralda, egy izgalmas, gondolkodó nőalak, és három férfi, aki szerelmes belé: a torz testű, külvilágtól elzárt Quasimodo, a frontot megjárt, keserű emlékeket hordozó Phoebus kapitány és a lelki szinten eltorzult Frollo főpap. A szerelmek következményei maguk a darab konfliktusai.

A Budapesti Operettszínház non-replica jogot szerzett A notre dame-i toronyőrhöz, azaz a saját elképzelésük szerint állíthatják színpadra a musicalt. Így teljesen más előadást láthatnak a szegedi nézők, mint a német vagy amerikai színpadokon játszott változat – árulta el a rendező.

 

– A szabadtérin és egyébként az összes produkcióban az érdekel, hogy a zene, a tánc és az ének nyelvén miként jutnak el a gondolatok a nézőkhöz – jelentette ki. – A közönség akkor igazán boldog, ha a nagy látványosság és a gyönyörű ének mellé komoly üzenetet is kap az estén. Épp ezért nem vállalok olyan darabot, amelynek nincs értékes gondolatvilága – fejtette ki Kerényi.


A musical budapesti „előbemutatója" pozitív visszajelzéseket kapott: Duda Éva koreográfiája, Khell Csörsz díszlete és Horváth Kata jelmezei legalább annyira sikeresek voltak, mint a darab gondolatisága.


– Könnyű Alan Menken zenéjére dolgozni, mert súg a koreográfiában – mondta el Duda Éva. – Nagyon szeretem ezt a munkát. A zene az érzelmek teljes skáláját felvonultatja: az egyik pillanatban egy játékos, humoros, karneváli utcaképet kell megalkotnom, a következő pedig már egy drámai, feszültségekkel teli sötét jelenet.


A musicalben táncosokkal, statisztákkal és a művészekkel együtt közel kilencven főt mozgat a színpadon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!