Megírtuk: a közgyűlés decemberben döntött, hogy a város kiírja a pályázatot a szegedi helyi buszközlekedés üzemeltetésére. A mostani szolgáltató, a Tisza Volán 8 éves szerződése ugyanis év végén lejár. A pályázat még a kiírás után is heves vihart kavart a szakbizottságban és a képviselő-testületben, ám végül nem változott az eredeti hirdetés. A pályázatokat 5 fős bíráló bizottság értékeli; a grémiumban részt vesz a polgármesteri hivatal fejlesztési irodavezetője, Igaz Ágnes, Bohács Zsolt, a közgyűlés fideszes frakcióvezetője, a vagyongazdálkodási bizottság elnöke, Kozma József szocialista frakcióvezető, a városüzemeltetési és fejlesztési bizottságot képviseli a kereszténydemokrata elnök, Juhász Gyula és az alelnök, Nagy Sándor (Együtt Szeged Frakció).
Eredményt előreláthatólag június 16-án hirdetnek, és a győztessel június 30-án köt szerződést a város a következő 8 évre, vagyis 2015. január 1-jétől 2022. december 31-éig. Nemcsak az egész városi buszközlekedésre lehetett ajánlatot adni, hanem a három decentrum ellátására is. A járművek átlagéletkora nem lehet több 12 évnél, és csak 20 évesnél fiatalabb buszokkal lehet pályázni. A jelentkezőnek 35 százalékig klímás buszokat kell biztosítania, és 2018. április közepére az összes járműre klímát kell szereltetnie. Továbbra is kötelező háromévente utast számláltatni. A nyertes a bérletrendszert az SZKT-val közösen üzemelteti, a bevételt az eddigihez hasonlóan osztják el.