Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 16°C | 25°C Még több cikk.

3,4 másodperc alatt százon az új Ferrari 458 Italia

Óriási esemény egy-egy új ágaskodó paripát viselő autó bemutatása, mindegy, hogy versenyautóról, Gran Turismóról vagy utcai sportkocsiról legyen szó. Így van ez az új Ferrari 458 Italiánál is.
Az új Ferrari modell stílusos, kreatív, szenvedélyes és érzéki, nem véletlenül választotta a maranellói székhelyű gyár a hagyományos számkombináció mellé – az első két jegy a motor hengerűrtartalmára, az utolsó a hengerek számára utal – az Italia nevet.

Élek és ívek harmóniája az új Ferrarinál
Élek és ívek harmóniája az új Ferrarinál


A 458 Italia majdnem minden szempontból – motor, design, aerodinamika, kezelhetőség, ergonómia – teljesen új autó. A kétüléses, hátsó-középmotoros jármű tervezésekor előnyt jelentett a Forma-1-es tapasztalat, Michael Schumacher a kezdetektől részt vett a projektben. Így részben a hétszeres világbajnoknak köszönhető az újszerű műszerfal és kormány együttese, vagy a kocsi viselkedése, reakciói.

Az egyszerre múltidéző és radikálisan modern forma pedig a Pininfarina stúdió érdeme. Egyértelműen felismerhetőek az elődök génjei: a 360 Modena és a F430 lapos idomai, a rövid orr vagy az átlátszó „motorház-fedél", ugyanakkor a 458 Italia brutálisabb, agresszívabb azoknál. Mint minden Ferrari esetében, a designt ezúttal is befolyásolta az aerodinamikai hatékonyság, a kocsi álló helyzetében is olyan, mintha mindig csak a száguldásról „álmodna".

Van mit megmutatnia az átlátszó motorháztetőnek
Van mit megmutatnia az átlátszó motorháztetőnek

Az új 4499 cm3-es V8-as a Ferrari első, középre beépített, közvetlen befecskendezéses erőforrása. Ennél persze többet elárulnak a számok, a versenymotorokhoz hasonló konstrukció ugyanis lenyűgöző paraméterekkel rendelkezik: csúcsteljesítménye 570 lóerő. A maximális nyomaték 540 Nm 6000-es fordulatnál, ám ennek 80 százaléka már valamivel háromezer fölött a vezető rendelkezésére áll. A hétfokozatú, duplakuplungos váltó is a gyorsulást segíti, a 458 Italia 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 325 km/h.

A három kipufogó és a diffúzor sem csupán dísz
A három kipufogó és a diffúzor sem csupán dísz

Az új alumínium vázra épült, könnyű sportkocsinál a súly 58 százaléka jut a hátsó tengelyre, így versenypályán is gyors, kiszámítható a viselkedése. Az optimális tapadásra független hátsó felfüggesztés, részben önzáró E-diff differenciál és F-1 Trac menetstabilizáló ügyel. Annak ellenére, hogy a 4,5 literes V8-as lényegesen erősebb az elődjénél, a meglepően kevés üzemanyagot igényel, így viszonylag környezetbarát is. Kilométerenként csak 320 g CO2-t bocsát ki, illetve 13,7 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren.

Olvasóink írták

  • 13. nobody 2009. augusztus 31. 01:26
    „randa”
  • 12. geza0315 2009. augusztus 06. 19:52
    „Tisztelt "meska" és "cyt". Én is ellenzem a környezetszennyezést. DE. Komoly tudósok szerint is, nem az autók, hanem az ipar felelős ezért inkább. Tény, hogy az USA és Ausztrália a mai napig nem írta alá a Kyotói egyezményt. Kína és India csatlakozott az egyezményhez, de kivételes elbírálás alá esnek.
    Magyarán nem tartják be.
    Tény, Kína és India lakossága az utóbbi pár évtizedben megháromszorozódott.
    Tény, Kínában naponta X ezer tonna szenet égetnek el a leggazdaságtalanabb és legkörnyezetszennyezőbb módon FŐZÉSRE. Nem lehet ennyi embert környezetkimélő energiával ellátni.
    Továbbá: De akkor már minek a F1, Nascar, DTM, stb. ? Minek az űrkutatás? Egy rakéta fellövése is komoly környezetszennyező hatású. Igaz, ezek nélkül még mindig lovon járnánk, nem volna müholdas adattovábbítás, stb.. Vicces, de a szarvasmarhák számának drasztikus növekedése által, a kérődzés közben keletkező komoly mennyiségű metán 2-3x üvegházhatást keltőbb, mint a CO2. Ne együnk marhahúst innentől?
    Magyarhon villamosenergiájának 1/3-1/4-e HŐERŐMŰBŐL származik, köszönhetően a környezetvédők által
    megvétózott Bős-Nagymaros vizierőmű hiányának.
    Csongrádon is lehetne vízlépcsőt építeni, de ott is betartanak a környezetvédők.
    Inkább az USA-t, Ausztráliát, Kínát, Indiát kellene rávenni az ipari légszennyezés csökkentésére. Na de ez lehetetlen. Szóval 10-20 Ferrari nem tétel a környezetszennyezésben.
    A pénzvilági dolgokban igazad van, DE. Tudtommal az USA adosságállományának közel a 90% Kína kezében van. A föld GDP-jének legalább az 1/3-át az USA és Kína állítja elő.
    A pénzvilág komoly hányada és a teljes gyémántpiac egy bizonyos náció kezében van. Nem írom le, nehogy irredentának tituláljanak. Lehet ezekről a dolgokról beszélni, esetleg vitatkozni, de TENNI iszonyat nehéz.”
  • 11. cyt 2009. augusztus 04. 11:02
    „kedves "geza0315". A pont "meska" írásában IS benne rejlik. Az emberiség az elmúlt 100-150 évben sokkal tobbet tett a jövője ELLEN mint a jövője ÉRDEKÉBEN. Ebbe a sorba illik bele az is, amit én kérdezek: MINEK megépíteni egy ilyen autót, ha esetleg és legfeljebb (1) kirakatban lehet, (2) esetleg ha két tucat ember veszi meg, (3) ha fajlagosan ennyire szennyezi a környezetét? A baj pedig a PÉNZ!!! A PÉNZVILÁGI gondolkozás. Ma kicikizendő és lehurrogandó mindenki, aki figyelmeztetni mer (próbál) embereket arra, hogy illenék gondolni a JÖVŐRE is. Mert ami a mai tudásunk szerint IS ártalmas, az a jövőben is az lesz.”
  • 10. meska 2009. augusztus 04. 10:30
    „A tecnikai remekműhöz Kurt Vonnegutnak /nem tipikusan magyar író/ is van egy-két szava: "Egyetlen évszázadnyi közlekedési őrjöngéssel halálos sebet ejtettünk ezen a kedves, életadó bolygón. Az egyetlenen, az egész Tejúton" . Forza Italia!”
  • 9. bo 2009. augusztus 04. 10:15
    „Nagyot csodálkoznának a márkaszervízben, ha meglátnák a vas alját egy laza hazautat követően!:-)))”
  • 8. micsibucsi 2009. augusztus 03. 20:27
    „Vasárnaponként (mint tegnap is) a Bertalan hídon mekkora élmény lehet (ne) vele gyorsulni! Hehe :) Nekem amúgy teccik a Ferkó!”
  • 7. geza0315 2009. augusztus 03. 17:27
    „Tisztelt gszlaszlo és cyt.Nem akarlak megsérteni titeket, de a gondolkodásotok tipikus magyar mentalitásra vall. Ezt az autót nem a magyaroknak tervezték, hanem tőlünk nyugatabbra szánták. A németeknél például nem kevés autópálya van, ahol nincs sebességkorlátozás. Ráadásul, a közlekedési kultúra ott egy kicsit fejlettebb mint nálunk. A németeknél (őket ismerem jobban), ha valaki törvényesen megkereste a drága autóra valót, senki nem problémázik, hogy minek. Megcsodálják az dizájnt és beülnek a több mint 200 le A6-ba, E320-ba, 5-ös BMW-be és elmennek haza. Talán ez a helyesebb hozzáállás eme technikai remekműhöz.”
  • 6. flexsnake 2009. augusztus 03. 17:27
    „Felejtős, ha érdekel valakit eladom az egyiket :D Nem fér el a garázsban kettő :D”
  • 5. morci 2009. augusztus 03. 17:17
    „fffu..mi van?”
  • 4. asdiob 2009. augusztus 03. 15:30
    „"Száz kilométerenként csak 320 g CO2-t bocsát ki, illetve 13,7 liter üzemanyagot éget el. "

    Ha ez igaz lenne, akkor nem is kellene üvegházhatásról beszélni az autózás következményei között.
    13,7l üzemanyag cca 13.000 gramm.
    Az benzin legalább 8 C atomot tartalmaz molekulánként. Ehhez ha hozzáveszzük az égéshez szükséges oxigént, akkor hamar rájöhetünk hogy nem 100km-ről, hanem csak 1 km-ről beszélünk!!!”
  • 3. cyt 2009. augusztus 03. 14:29
    „100 km/h-ra (azaz 27.777... m/sec-ra) felgyorsulni 0 km/h-ról 3.4 sec alatt: ez annyi mint 0.83g gyorsulás!!! Azaz csaknem annyival nyomjuk az ülés háttámláját, mint az ülést magunk alatt. A mindennapi életben ennek mi értelme van?????????????? Ha nincs értelme, akkor minek legyártani?????????????????????? Ja, hogy ez a KÍNÁLATI PIAC!!!! Hurrá, fejlődünk, ... de merre???????????????”
  • 2. 620829 2009. augusztus 03. 12:35
    „Csak egyetérteni tudok...magyarhon útjaira csak pickup-pal szabad kimenni........sajnos!DE MERT MAGYARHONBAN VAGYUNK NE FELEJTDÜK EL AZ ÍRIGYSÉGBŐL FELJELENTGETŐ JÓSZOMSZÉDOKAT SEM!!!”
  • 1. gszlaszlo 2009. augusztus 03. 10:11
    „Ezek azok az autók, amelyeknek sajnos nincs értelmük.
    Nemhogy Szegeden, az országban nem lehet velük közlekedni.
    Arról nem is beszélve, hogy elképzelem a kopasz, vastagnyakú, tetovált alkarú, minimálbérre bejelentett bácsit és/vagy a kábszerező yuppie-t, amint megpróbálna a Puskás utcán végigmenni vele. Az első huplin felakadna.
    Szóval maximum autóskártyán, mecsbokszban (sic) vagy bburagóban kéne ez is.
    Mert egy 420-as GTO-m már van piciben. Hátrahúzós, motorhangja is van.
    Na az kéne "eredetiben" is!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiszáll a BMW a Forma–1-ből

A BMW közölte: év végén kiszáll a Forma–1-ből. Norbert Reithofer vezérigazgató azzal indokolta… Tovább olvasom