Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 7°C Még több cikk.

BlueMotion modellek a Volkswagentől

A Volkswagen-csoport magyarországi érdekeltsége kezdeményezésére a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületébe tömörült gépkocsiforgalmazók javaslatot fogalmaznak meg a Pénzügyminisztériumnak, hogy az állam a gépjárművek regisztrációs adóján keresztül ösztönözze az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású gépkocsik vásárlását.
Ferró Imre, az importőr Porsche Hungaria Kft. Volkswagen márkaigazgatója elmondta: még az ősszel eljuttatják a javaslatukat a Pénzügyminisztériumhoz, és ha elfogadást nyer, akár már 2008-ban vonzóbb lehet a környezetbarát gépkocsik ára. Rámutatott: az EU-15-ök nagy része a gépkocsik adójának megállapításánál figyelembe veszi a szén-dioxid-kibocsátás mértékét, míg Magyarországon csupán a hengerűrtartalom számít.

Ferró Imre ezt abból az alkalomból mondta el, hogy megjelent a magyar piacon is a Volkswagen alsó középkategóriás modelljének, a Polónak úgynevezett BlueMotion változata – ez a legkedvezőbb károsanyag-kibocsátású változatokat jelöli a márkánál.

Kombinált motor

A perspektivikus fejlesztések közé tartozik a kombinált dízel-benzines motor alkalmazása. A rendkívül kedvező fogyasztást eredményező dízel-fejlesztés a Lupóban korábban elérhető volt Magyarországon is, azonban a 3 literes átlagfogyasztású kisautóra az ára miatt nem volt érdeklődés.  
A BlueMotion változatoknál valamennyi, a technológia által lehetővé tett, a gazdaságos üzemanyag-felhasználást szolgáló módosítást alkalmazzák. Ilyen például a légellenállás csökkentése, a hosszabb váltóáttétel, vagy a gumik mérete. A BlueMotin technológiával szerelt modelleknél mintegy 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. Jelenleg már kapható BlueMotin Passat, még az idén érkezik a Golf Plus, majd a Jetta is. A tervek szerint a későbbiekben minden szegmensben szerelnek ilyen technológiával autókat. Jelenleg a BlueMotion kocsikat felárral értékesítik.
A Volkswagen fejlesztéseinél évtizedek óta szerep jut a környezetbarát üzemanyag alkalmazásának is. A VW a 70-es évek óta foglalkozik elektromos hajtású gépkocsik fejlesztésével, ám ezt csak akkor tekinti környezetbarátnak, ha az áramtermelés maga az. Földgázhajtású modelleket 10 éve forgalmaznak: a Transporter4, valamint Golf készült gázüzemmel, és jelenleg Touran is. Multifuel, azaz etanol-benzin hajtású kocsikat a 70-es évek óta szállítanak a brazil piacra, az Európai Unióban mintegy száz ilyen kelt el 1990 óta. Biodízel alkalmazását a VW nem engedélyezi modelljeinél, mert nem lehet vele teljesíteni az EU legszigorúbb szennyezőanyag-kibocsátási normáit.

A hibrid hajtást az 1991-ben kibocsátott hibrid Golf képviselte, jelenleg Tourant szerelnek így, és várhatóan 2008-ban viszik piacra a hibrid Touareget. A tüzelőanyag-cellás hidrogénhajtást szintén Touran modellnél alkalmazták.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Takarékos benzinmotor

A legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors új, a dízeleket megközelítően takarékos… Tovább olvasom