Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Hasznos gépjárművek: győztek a hármasikrek

A Fiat Csoport és a PSA-konszern közötti együttműködésből született Fiat Fiorino, Peugeot Bipper és Citroën Nemo kishaszonjárműveket választották meg a „2009 Év Haszongépjárművének" Hannoverben. A három kisáruszállító a lehetséges 140-ből 112 pontot ért el.
Citroën Nemo

A Citroën márka immár egymás után másodszor nyeri el a címet – tavaly a Jumpy-t díjazták –, a dobogó második fokára pedig az új Berlingo állhatott fel! A Nemo által elnyert díj olyan autót jutalmaz, amely sikeresen megfelel a kompakt kishaszonjármű-ügyfélkör elvárásainak. Rokonszenves megjelenésével, megfelelő szolgáltatásaival, valamint gazdaságos tulajdonságaival (akár 116 g C02 kibocsátása kilométerenként) bevezetése óta már eddig is 13 ezer ügyfelet szerzett magának 2008 első félévében, a főbb európai országokban.

Citroën Nemo.
Citroën Nemo.

A Nemo elsősorban meglepő szolgáltatásaival hódít, melyek pontról-pontra megfelelnek a kompakt kishaszonjármű-ügyfelek igényeinek: 2,5 m3 hasznos térfogat és 610 kg hasznos teherbírás, egy multifunkciós utasülés, az Extenso, melynek segítségével a hasznos térfogat 2,8 m3-re, a rakodási hossz pedig közel 2,5 m-re növelhető. Mindez rendkívül visszafogott hosszúság mellett (3,86 m) annak érdekében, hogy a vezető könnyedén manőverezhessen a városi környezetben.

Citroën Nemo.
Citroën Nemo.

A Nemo különösen kisétkű motorokat kínál: az ötfokozatú SensoDrive vezérelt mechanikus váltóval társított HDi 70 erőforrás fogyasztása például mindössze 4,4 l/100 km, kilométerenkénti CO2-kibocsátása pedig 116 gramm vegyes ciklusban.

Fiat Fiorino

A díjjal a Fiat Fiorino számtalan egyedi megoldását ismerte el a zsűri. Az autó azon vásárlók igényeinek tesz eleget, akik egy gazdaságosan üzemeltethető, forgalomban élénken viselkedő, könnyedén parkolható kisáruszállítót keresnek. Az új Fiorinóval a Fiat az 1B kategóriában erősíteni kívánja vezető szerepét a haszongépjárművek piacán. Az elmúlt pár évtizedben a haszonjárművek fejlesztése elsősorban a raktérkapacitás növelésére irányult (térfogat és terhelhetőség), ezáltal piaci rés keletkezett a kisebb kategórájú haszongépjárművek szegmenseiben.

Fiat Fiorino.
Fiat Fiorino.

Az új Fiorino 610 és 660 kg-os terhelhetőségével, 2,5 m3-es térfogatával, 1,5 méteres belső hosszával – melyek az utasülés ledöntésével 2,8 m3-re és 2,5 méterre bővíthető – sokoldalú felhasználást biztosít. A zsűri innovatívnak találta az új Fiat Fiorinót, méretek, stílus, biztonság, felszereltség és környezetbarát viselkedés szempontjaiból. A vásárlók is szavaztak: a tavaly decemberi piaci bevezetésétől 2008 szeptember közepéig a Fiorino kisáruszállító és Combi változataiból összesen 28 ezer példány talált gazdára.

Peugeot Bipper

A Bipperrel a Peugeot folytatja a 2008-as sikert, amikor az Expert nyerte el a díjat, a márka tehát immár két egymást követő évben kapta meg ezt az elismerést. Az új gépjármű, a PSA Peugeot Citroën és a FIAT csoportok széles körű együttműködésének eredménye.

Peugeot Bipper.
Peugeot Bipper.

A zsűri elismerte az európai haszongépjármű-piacon megjelenő, teljesen új koncepcióra épülő modell eredetiségét, kompakt méretét, optimális hasznos térfogatát (max. 2,8 m3) és hasznos teherbírását (max. 610 kg), praktikus kialakítását és kiváló kezelhetőségét, amely tulajdonságok mind a meghatározott, „hivatásos" vevőkör sajátos igényeit szolgálják. A gépjármű személyautó változatban (Tepee) is elérhető családi vagy szabadidős használatra.

Peugeot Bipper.
Peugeot Bipper Tepee, a személyszállító.

Ugyancsak meggyőző érv az autó mellett az alacsony fogyasztás és széndioxid-kibocsátás (4,5 liter/100 km és 119 g CO2/km az 1,4 literes HDi-motornál, kombinált ciklusban). Dinamikai tekintetben a zsűri nagyra értékelte az autó erőforrásait, az elektronikus vezérlésű manuális sebességváltó opciót és a hatékony úttartást.

Peugeot Bipper.
Peugeot Bipper.

A törökországi Bursában gyártott Peugeot Bipper kishaszongépjárműként 2007 decemberében került kereskedelmi forgalomba – Magyarországon 2008 februártól kapható, míg a Tepee szabadidő-autó nálunk májustól elérhető. A közös gyártási kapacitása évi 50 ezer darab.

Olvasóink írták

  • 2. keletaru 2009. december 18. 08:33
    „Grosskopf..:( Próbáltad álló helyzetben is? Na lehet úgy meg van , alapjáraton . Az APEH normák még ilyenek sosem jövök ki . Üdv Kuci”
  • 1. Grosskopf 2009. szeptember 10. 05:43
    „Az 4,4l/100kmr a Nemonak. Cégemnél 3-om is van belőle eddig még egyik sem tudta produkálni az 5,2 l alatti értéket. De szívesen veszem,ha elmondják,hogy is kell produkálni ezt az értéket. Imigyen a többi autó fogyasztásához is nyugodtan,hozzá lehet adni plusz 1 litert”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyar Suzuki: 1,5 millió

A Magyar Suzuki jubileumot ünnepelt a héten: a gyár történetének 17. évében sikerült elérnie a 1,5… Tovább olvasom