Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Hely a tetőn: Szegeden a Mercedes új S-osztálya

A világ legjobb autójaként mutatták be szombaton este Szegeden a Mercedes-Benz új S-osztályát, ami persze szubjektív, mert olyan sincs, hogy a világ legjobb nője...
Ha abból indulunk ki, hogy a legismertebb és talán elsőnek számító autómárka a Mercedes-Benz, s ennek momentán az új S-osztály a zászlóshajója, akkor lehet valami ebben a legben – még akkor is, ha van drágább, gyorsabb, szebb, biztonságosabb(?) autó, de úgy összességében ott lehet a tetőn.

A szegedi Art Hotelben rendezett exkluzív bemutató ceremóniamestere Harsányi Levente volt, házigazdája pedig a szeged Mercedes-Benz első embere, Rajnai Tamás. Az autót Hesz Tamás, a márkaimportőr kereskedelmi és marketing igazgatója mutatta be a nagyérdeműnek, majd az elméleti alapvetés után következett a beüléses próba, egy komplett, az új S-osztály fedélzetéről sugárzott hangos-képes tájékoztatóval. Életem párja leginkább a masszást várta, de ez nem volt a programban, vagy a fotózásban elmerülve mi nem aktiváltuk a megfelelő gombot, amikor a "gépi" hang ezt ajánlotta.

A Mercedes-Benz új S-osztálya. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az elődmodellnél szűk 7 cm-rel hosszabb, 3-mal szélesebb és milliméterekkel magasabb az új S-osztály - írja műszaki ismertetőjében az autonavigator.hu. A karosszérián 56 LED adja ki a fényszórót, ami adaptív, azaz a reflektor is. Az új S-osztáy két kamerával pásztázza a világot – 360 fokos képpel segít –, de fényszóróját is úgy szabályozza, hogy a szemből érkezőt ne vakítsa. Az éjszakai vezetést hőkamera is segítheti.

Az autó alaktényezője (Cd=0,24) igen kedvezőre sikerült, az S 300 BLueTEC Hybrid pedig még jobb (Cd=0,23) értékkel rendelkezik. 4,4 l/100 km vegyes fogyasztásával nem csak osztálya legtakarékosabbja, egy kategóriával lejjebb sincs igazán ellenfele.

A Mercedes-Benz új S-osztálya - formavilág. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az új S-osztály motorkínálata: S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC és a S 300 BlueTEC HYBRID - a változatok mindegyike megfelel a csak évek múlva kötelező Euro6-os emissziós normáknak. A csúcs a 4,7 literes V8-as motorral szerelt S 500-as, 455 lóerővel és már 1800-as fordulatszámtól élő 700 Nm maximális nyomatékkal. Végsebessége 250-nél elektronikusan lehatárolt, százas gyorsulása pedig 4,8 másodperc. Takarékossági bajnok lehet az árlistán még nem szereplő S 300 BlueTEC HYBRID, négyhengeres motorral, 240 km/órás végsebességgel és 7,6 másodperces százas gyorsulással.

A Mercedes-Benz új S-osztálya - hátsóajtóbelső. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az autóban a kamerarendszer – a világon elsőként – a futóműhöz is kapcsolódik, és ha kátyút, úthibát észlel, lengéscsillapítóit a másodperc tört része alatt állítja. Ezúttal nem az „alap" S-ből készült a hosszított verzió, hanem előbb azt fejlesztették ki, s abból alakították ki a rövidebb, normál tengelytávú változatot. Ki fogják találni: az ázsiai, leginkább a kínai piacon a sofőrrel használt verziók a legkelendőbbek, még akkor is, ha az átlagos termet arra ezt nem feltétlenül indokolná.

A fedélzeti elektronikák hanggal is vezérelhetők, a beérkezett e-maileket és sms-eket felolvassa nekünk az autó! Van könyöklő-fűtés, a légkondicionáló 4 féle parfümözést kínál – ezt utóbbit meg is lehetett "illatolni" a szegedi bemutatón. Az ülések hátul is elektromosan állíthatók, és opcióként 6 programos masszázs-funkciót is kínálnak. A navigáció az internetről (Google Maps) folyamatosan frissíti magát, a közlekedési információkat is valós időben kéri be.

A Mercedes-Benz új S-osztálya és a házigazdák. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az új S-osztálynál gyalogoselütéseket 50 km/órás tempóig védi ki a Pre-Safe fékrendszer, a Pre-Safe Plus a ráfutásos balesetektől óv, de csak figyelmeztetéssel, míg a Pre-Safe Impulse baleset előtt a biztonsági öveket állítja. A Distronic Plus, távolságtartós, állóra fékezni is képes tempomatja Stop&Go, azaz városi araszolófunkciós, megállíthatja az autót, de a kormányzásba is beavatkozik, az akadályok elkerülését így is segítheti. Természetes, hogy van sávelhagyásra figyelmeztető, sőt, a kormányzással is korrigáló rendszer is – sok más egyéb között.

Az S 350 BlueTEC induló ára 24,4 millió forint, az S 500 nem hosszított tengelytávú változatának ára kicsivel több, mint 32 millió. Most következne az ár érték arány, de tudja valaki, mit ér a világ legjobb nője?

A Mercedes-Benz új S-osztálya - jól látják, de ez már nem a fapados. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Olvasóink írták

  • 12. Franco1993 2013. augusztus 01. 22:59
    „Szeretem a német autókat, de ez kifejezetten nem tetszik! A kocsi belseje számomra túl "steril" és valahogy a külső sem az igazi... ha nekem ennyi pénzem lenne (sajnos nincs), akkor inkább egy Audi S7-et vennnék ! Bár messze álljon tőlem, hogy lekritizáljam a Mercit, de ahogy a cikkben is olvashattuk mindenkinek más milyen a tökéletes "nő"!!(Számomra teljesen máshogy néz ki!!) :)”
  • 11. benzy 2013. július 28. 20:20
    „Szerintem ez egy minden részletében kifinomult, elegáns és gyönyörű modell.... ennek az autónak nem kell kitaposni a lelkét is, csak finoman, méltósággal, a városon belül ötvennel!:) hihetetlen, hogy mennyi autóstársat lehet így a végletekig felhúzni!:)”
  • 10. Cyber 2013. július 28. 17:50
    „Ha tehetném adnék én is 36 milliót egy kocsiért, de szerintem az nem Mercedes lenne!
    A külvilága tetszik, de az utastér az nagyon bazári benyomást kelt bennem. Főleg a műszerfalat sikerült elbaltázniuk a tervezőknek! :(
    A márka "becsülete" is sokat esett a szememben, bár haszongépjármű fronton találkozom velük napi szinten.”
  • 9. goldfish 2013. július 28. 17:05
    „Szép. Bár engem a belseje egy kicsit a Rolls Royce-ra emlékeztet (főleg a levegő befúvók).

    A 36 misitől meg nem kell megijedni: pár évesen 10 millió alatt lesz ennek is az ára! :-) A mobile.de-en 20-30 ezer Euro környékén már egész tisztességes 2007-es példányokat lehet látni.”
  • 8. CID 2013. július 28. 16:34
    „Biztos, jó, szuper, meg egyebek, de ilyen ocsmány autó belsőt még sosem láttam.”
  • 7. lukrecia 2013. július 28. 12:50
    „3: In dieser zeit schau mal auf Face book :))
    Egyebkent mostansag a Bmw nel volt a legtobb visszahivas, meghibasodas. :))”
  • 6. Bikisunáj 2013. július 28. 12:32
    „Megmondom őszintén, nekem nem kellene egy ilyen autó. Kedvelem a német autókat, ezért inkább tökéletesen megelégednék egy Audi A4-gyel is, de sajnos ahhoz kb. 50 évet kellene dolgoznom :D”
  • 5. kormoska 2013. július 28. 12:28
    „Ez a kocsi már szinte nem is autó,hanem egy elektronikusan vezérelt széf!
    Biztosan nagyon kifinomult és minőségi,de pl egy Jaguár XJ-hez,egy Porsche Panamerához vagy egy Maserati Quattroportéhoz hasonlítva olyan,mint egy elemes bútor.....
    Minden irigykedést mellőzve,de soha nem vennék ilyen nagy bálnát,ha milliárdos lennék akkor sem.”
  • 4. rózsakert 2013. július 28. 10:19
    „olvassák már el a meghibásodási sorrendben , hol is vannak.a mercik....azért egy reklámnak max jó volt...

    lukrécia.....WO BIST DU ZU DIESER ZEIT?”
  • 3. lukrecia 2013. július 28. 08:24
    „Mondjuk ki, hihetetlenul jo autonak tunik, de ezzel is 130 KM/h val mehetunk a sok orult miatt. Nem miattunk.”
  • 2. balihoho 2013. július 28. 07:01
    „"Elektronikusan lehatárolt" Azaz, ennyi pénzért is, hiába nyomod a gázpedált, nem kapod meg azt, amire valójában képes. Azaz, ha nem lenne elektronikusan korlátozott, sokkal gyorsabban is menne.”
  • 1. Ballas 2013. július 28. 06:59
    „és ott a lényeg : 36.223.000 ft, nos akinek ilyesmire telik mert annyira jól végzi a munkáját, az fizessen csak nyugodtan luxusáfát!!! átlagemberek többen nem képesek egy ilyen értékű ingatlanra összedobni, évtizedekig spórolt pénzükkel, nem hogy kocsira!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frankfurti előzetes: a jövő Subaruja

Bár még csak a közepén járunk a nyárnak, elkezdtek csordogálni a Frankfurti Autószalon előzetesei. Tovább olvasom