Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

ItalDesign: C200, Szöulból

A SsangYong az új C200 crossover sorozatérett modelljét mutatja be az április 2-án nyíló, szöuli autókiállításon. Erősen hasonlít a széria változatra, amelynek forgalmazása még ebben az évben megkezdődik.
A C200 koncepció a tavaly októberben megrendezett Párizsi Autókiállításon állt a közönség elé, mint a SsangYong bővülő kínálatának első új modellje. Az autó Giugiaro stúdiójának, az olaszországi ItalDesignnak köszönheti tetszetős vonalait. Nagyságrendileg akkora, mint egy Toyota RAV4, Honda CRV vagy Nissan Qashqai, 2640 mm-es tengelytávjával pedig valamivel hosszabb, mint egy Volkswagen Tiguan. (A felsorolásból kitűnik, ha hódítani akar, akkor ár/értékarányban nagyon meg kell vernie a konkurens modelleket.)

A C200 Párizsban...
A C200 Párizsban...

A C200 alapvetően abban különbözik a jelenlegi SsangYong modellektől, hogy önhordó vázszerkezetet alkalmaz. Az autó hajtáslánca vadonatúj, a kétliteres dízelmotor tervezésénél kiemelt szempont volt az alacsonyabb zaj- és rezgésszint. A 175 lóerős motor teljesíti az Euro5-ös emissziós normákat, és csekélyebb a CO2-kibocsátása.

...és Szöulban a C200 Concept 2.
...és Szöulban a C200 Concept 2.

A nagy számban alkalmazott alumínium futóműalkatrészek csökkentik a jármű tömegét, és a mély tömegközépponttal együtt kényelmes, stabil menettulajdonságokat biztosítanak. A C200 gyártósorát már most, az eredeti ütemezésnél hamarabb elkezdték felállítani.

Kyron. Lesz belőle dízeles hibrid is...
Kyron. Lesz belőle dízeles hibrid is...

Dízel hibrid Kyron

A szöuli kiállításon bemutatkozó dízel hibrid Kyron technológiája nagyban hasonlít ahhoz, amit a SsangYong a 2008-as genfi autószalonon bemutatott. Egy fejlett közvetlen befecskendezéses dízelmotorral társítja az elektromos motort, amelyet nagyfeszültségű akkumulátor lát el árammal. A cég saját fejlesztésű nyomatékelosztó rendszere csatolja vagy választja le a villanymotort a rendszerről, ezzel megvalósítva a hibrid hajtást. Cél a legalább 30 százalékos fogyasztáscsökkentés és az 50 százalékos emisszió-mérséklés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bezárja a boltot az AAA Auto

A cég azt tervezi, hogy két-három éven belül visszatér a magyar autópiacra, amikor a gazdasági helyzet majd javul, közölték csütörtökön a csoportnál.
Tovább olvasom