Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 5°C | 10°C Még több cikk.

Próbaúton a Ford Transit kétliteres változatával

A Ford Transit változatait, motor és felépítmény-kombinációit nehéz számba venni: az ügyfél nem könnyen tud olyan kívánsággal előállni, amihez ne tudna megoldást a Ford.
Ma egy kishaszonjármű már személyautó vezethetőségű, utasfülkéjének berendezése nem szégyenkezhet az alsó-közép kategóriás személygépkocsikkal összehasonlítva sem. A Transitba egyetlen igazán kisteherautós elem belül a sebességváltó nagyon hosszú karja volt, de ez sem lesz már így sokáig, a Ford is fölhozza majd a váltókart a műszerfal alsó-középső régiójába.

A kocsi kialakítása csak hátul dobozszerű – így van ez minden jól pakolható autónál –, elöl azonban áramvonalas, harmonikus és barátságos. A fülkéből a nagy ablakfelületeknek köszönhetően igazán jó kilátás nyílik, az ülések kényelmesek és a vezetés is élmény. Igaz volt ez arra is, amikor töredékterheléssel a főváros felé haladtunk tempósan, s igaz, amikor azért volt valami rakomány is a hátsó traktusban. Az általunk próbált Transit hasznos terhelése 1,2 tonna, a rakterület térfogata 5,6 köbméter, kocsi tengelytávolsága 2,9 méter.

A százlóerős töltőlevegőhűtős turbódízel motor maximális forgatónyomatéka 225 Nm. Ez már 2000-es motorfordulattal a vezető rendelkezésére áll. A motor zajszintje barátságos, járása kultúrált. Állagos fogyasztása alig haladja meg a hét liter gázolajat száz kilométerenként, országúton, nyugodt tempóval ennél sokkal kevesebbel is beéri.

Ebben a kategóriában a fogyasztás sokat számít az üzemeltetési költségek alakulásban, s ezen a téren a Transitnak igazán nem kell szégyenkeznie: a DEKRA-Expert vizsgálata szerint kategóriagyőztes lett a gépjárművek üzemeltetési költségeinek tucatnyi szempontot figyelembe vevő összehasonlításában.

Az általunk próbált SWB Van alapára jelenleg nettó 3,3 millió forint, számos kényelmi és biztonsági extrával, vagyis ár/érték arányát tekintve jó vétel a Transit.

Szerkesztőségünkben a kétliteres, százlóerős turbódízellel szerelt rövid tengelytávú „dobozos" SWB Van Transit vendégeskedett egy pesti retúr és némi szegedi jövés-menés erejéig, a megyei márkakereskedő, a Ford Hovány jóvoltából.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Citroën C4 alapmotoros változatával

Második lett a 2005-ös év autója választáson a Citroën C4, ami nagyon szép eredmény, hiszen a… Tovább olvasom