Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Rövidesen az M5-ösön is megjelennek az új trafipaxok

Beváltak az M1-es autópálya mellé fix helyekre telepített traffipaxok, a rendőrség ezért további sebességmérőket szerel fel. Júliustól már nyolc olyan doboz lesz az M1-es autópályán, amelybe radaros sebességmérő készülék helyezhető.
Jóllehet, a traffipaxok számának megduplázását korábbra tervezték, Óberling József, az Autópálya Rendőrség parancsnoka azt mondta: egyrészt várták, hogy valóban csökkentik-e a gyorshajtások arányát a kihelyezett sebességmérők, másrészt eddig nem volt anyagi forrás a fejlesztésre. – Az lett volna az optimális, hogyha a teljes autópálya hálózatra egyszerre meg lehet ezt a rendszert építeni, de ennek anyagi akadályai vannak, így teremtődtek meg a feltételek, most sikerült a szükséges forrást a partnerekkel előteremteni. Miután egy nagyon komoly műszaki eszközről van szó, ennek a gyártása is viszonylag hosszú időt vett igénybe. Azt lehet mondani, hogy az M1-esen 20 kilométerenként az országhatártól Budapestig sebességmérő műszerre lehet számítani.

A traffipaxokat rejtő dobozok -–amelyek légkondicionált, vandálbiztos berendezések – egyenként egymillió forintba kerülnek. Néhány héten belül már az M5-ösön, majd a tervek szerint az M7-es és M3-as autópályán is megjelenhetnek a sebességmérőt rejtő dobozok. Óberling Józseftől azt is megtudtuk: a rendszer működése óta jelentősen csökkent a gyorshajtások száma az M1-esen: – Az M1-es autópályán 30 százalékkal csökkent a balesetek száma a korábbi év hasonló időszakához képest, míg országos átlagban a balesetszám minimális növekedést mutat, sőt az autópálya hálózaton belül is kiemelkedően jobb lett az M1-es közlekedésbiztonsági helyzete. Tehát azt hiszem egyértelmű, hogy a rendszer beváltotta a hozzá fűzött reményt. Másrészt a műszerek által mért járművek darabszámát vizsgálva is megállapítható, hogy a kihelyezés első időszakában napi kétezer körüli felvételt készítettek a műszerek, mára ez a szám 80-100-ra redukálódott. – Kirívó sebességnek a 250 km/h-t tartják a rendőrök.

Az első traffipaxokat egyébként 1967-ben vetette be a magyar Rendőrség, ezek még három lábon álló, ötven méter hatótávolságú műszerek voltak. Ezeket a radarokat követték az autók tetejére szerelt mérőműszerek, majd a műszerfalon elhelyezett traffipaxok. A mostani sebességmérők már elég jó felvételeket készítenek, általában azonosítható, hogy ki vezette a lefotózott járművet -mondta el az Autópálya Rendőrség parancsnoka.

(Krónika hírszolgálat)
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pappas: négyezer autó a terv

A magyarországi autópiac első öthavi, 9 százalékosra becsült visszaesése mellett a prémium márkák… Tovább olvasom