Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Telitalálat az új Volvo V40-es

Kategóriájának legbiztonságosabb autója az új Volvo V40, de kényelmes és takarékos is - valamint nagyon mutatós. Természetesen kipróbáltuk, s a bő 500 kilométeres tesztút alatt mindent rendben találtunk.

Aki az új V40 láttán is azt mondja, hogy nem tud szép autó gyártani a Volvo, az vagy ízlésficamos, vagy baj van a látásával. Ez a forma már nagyon rendben van, annyira, hogy a hátsó traktusnál talán sokat is áldoztak érte. Szerintem kisebb benne a hely, mint a korábbi, 40-es modellekben, egy bő 180 centis vezető mögött csak egy hasonló magasságú fér el kényelmesen – a kétszer 190 már tüske frizurával sem működik. Csodálatos az emelkedő övvonal, de a gyerek alig lát ki a hátsó ülésről, s gyönyörű a hátulja, de a szűk ablaknyílásnak tolatásnál kéri meg az árát az autó - kérhető viszont parkolóradar.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)

Szóval, a funkcionalitás felől közelítve lehet csak némi hibát találni a Volvóba, de ez meg már az újságíró baja, évtizedekig mondták a márkára, hogy túlzottan is funkcionális – sprőd –, igaz, akkor határozott élein akár sört is lehetett bontani. A V40 ezúttal nem egy kombit jelent – korábban az volt –, most ötajtós, meredekhátú az autó, de nem kombi a modell.

Belül nagyon rendben van a Volvo, minden letisztult, elegáns, maradt a lebegő középkonzol. A burkolatok igényesek, az illesztések pontosak, a mozizós műszerfalra kifejezetten jó ránézni, miközben persze maximálisan informatív. Nem csak különböző színek, háromféle tematika is megjeleníthető a digitális műszerfalon. A vezetőülés hosszú távon is kényelmes, bő 500 kilométert autóztunk és minden rendben volt.

Volvo V40 - gyári képgaléria

A Volvo általunk próbált, környezetbarát Drive-E technológiájú 1,6 literes, négyhengeres turbódízel motorja teljes egészében alumíniumból készül, és a Start/Stop technológia mellett regeneratív motorfékezést is alkalmaz. A kultúrált járású, halk D2 motorhoz hatfokozatú, könnyű kapcsolású és jó nyomatékkiosztású kézi sebességváltó csatlakozik. A 115 lóerős, 270 Nm-es nyomatékmaximumot tudó motor CO2-kibocsátása mindössze 94 gr/km. Ezzel 12 másodperc alatt gyorsul százra az autó, végsebessége pedig 190 km/h.

Négy személlyel, átmeneti kabáttal, nagypályás – köztük egy kapus – szereléssel, 90-nél, tempomattal a Makó és Amrózfalva közötti úton 3,8 literre állt be a pillanatnyi fogyasztásmérő – 1600-as, tehát nyomatékmaximumtól valamivel elmaradó fordulatszám mellett, ugyanez Makó és Szeged között, jobb minőségű úton – vagy hidegebb külső hőmérséklet mellett – inkább csak 3,6 volt.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)

130-nál, 2200-as fordulat körül három személlyel a sztrádán ugyancsak tempomattal 4,6 litert körüli értéket mértünk. Itt nagyon szépen dolgozott a távolságtartó adaptív tempomat, hiszen nyomatékmaximum mellet működött a motor, és hatodik fokozatban is érezhetőn és tempósan húzta vissza 130-ra, ha beragadt a Volvo egy-egy kamion mögé, majd újra bement a belső sávba. Hatvanról is visszahúzta 130-ra, de ott 80-ig azért erőlködött a motor, ilyenkor egy rendes vezető minimum ötödikbe, ha siet, negyedikbe teszi vissza a kézi váltót.

Hiába, csak automatával az igazi az adaptív távolságtartó tempomat, ami sztrádán még gyönyörűen dolgozik, ám a régi M0-áson már inkább ötödik fokozatba kellene tartani ahhoz, hogy gáz és fékpedál érintése nélkül végigmenjünk a régi, még nem szélesített szakaszon. És nem kizárt, hogy a negyediket is meg kellene mutatni neki, ha követni szeretnénk a tempót.

Alapáras a városi koccanásgátló, mely e modellnél már 50 km/órás tempóig aktív. Ha az előttünk haladó autó és a Volvo közötti tempókülönbség nem nagyobb 35 km/óránál, teljesen elkerülhető az ütközés.

Teszteltük a Volvo számos kényelmi és biztonsági extráját, talán egy kivételével, a világújdonságnak számító, gyalogost védő légzsák működését nem próbáltuk ki. Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje a V40, az első, amely az utastéren kívül is fúj légzsákot, ami a motorháztető és a szélvédő találkozásánál nyílik. Ezen túl természetesen első-, oldalsó és függönylégzsákokkal védi utasokat, a sofőrnek pedig térdlégzsák jár.

Volvo V40 - gyári képgaléria

Az aktív sávtartó automatika fáradtság, illetve álmosság esetén nagyon hasznos, diszkréten megrezegteti a sofőr hátsóját, ha úgy lépi át az autó a felezővonalat, illetve a sávokat elválasztó „csíkot", hogy előtte nem indexelt. Ezen túl, ha lehet, még diszkrétebben, vissza is kormányozza a Volvót az automatika a sávjába. Ez utóbbit laikus nem szúrja ki, nekem is úgy hívták fel rá a figyelmemet, amikor először próbáltam a rendszert, még a Ford Focus-ban. Egy átlag vezető ebből a beavatkozásból csupán annyit érzékel, mintha lejtene egy kicsit az út, illetve egytized bárral kisebb lenne a légnyomás az egyik gumiban és nagyon-nagyon kicsit húz az autó az egyik irányba. Szóval, nem húz, hanem korrigál, de ehhez is az kell, hogy viszonylag kis szögbe metsszük a vonalat.

Próbáltuk a parkolássegítőt is, vannak már többet tudó rendszerek, például a párhuzamos beállást mind a két oldalra segítik, illetve merőleges helyre is beteszi a rendszer az autó, ha kell, ez viszont kiforrott. És magyarul irkálja ki a műszerfalra a teendőeket, illetve ha valami probléma adódik. Szóval, párhuzamos parkolásnál a jobb oldalon pásztázza a Volvo az autósort, s jelzi, ha elegendő helyet talált két kocsi között. A váltó hátramenetbe kapcsolása után átveszi a kormányt, a sofőrnek csak a kuplungot kell csúsztatnia, s az autó szépen beáll.


Volvo V40 - gyári képgaléria

A V40 alapára a 150 lóerős(!) belépő benzinmotorral 6 millió forint. Ebbe már nagyon sok minden belefér, így egyebek között az ABS és EBD, az adaptív féklámpa automatikus vészvillogóval, az ajtók automatikus zárása elindulás után, a biztonsági kormányoszlop, a CITY SAFETY koccanásgátló, a DSTC dinamikus menetstabilizáló rendszer, az elektromosan állítható és fűthető, holttér-mentes külső tükrök integrált irányjelzőkkel, az elektronikus nyomatékszabályozás kanyarodáskor, a teljes légzsákgarnitúra gyalogosvédelmi légzsákkal, az ISOFIX gyerekülés rögzítési pontok a hátsó szélső üléseken, a ROPS borulás védelmi rendszer, a sebességhatároló, a távirányítós központi zár komfort funkcióval és pánikriasztással, a visszagurulás-gátló, a WHIPS ostorcsapás-nyaksérülés elleni védelem.

Van még az alapfelszereltségben állítható magasságú és mélységű kormány, Performance rádió/CD/MP3 dekóder, 5" kijelző, 4 hangszóró, AUX bemenet, elektromos ablakemelő elöl és hátul, elektronikusan vezérelt egyzónás légkondicionáló, fényszóró magasságállítás a műszerfalról, nappali menetjelző lámpa, osztottan dönthető hátsó üléstámla (60-40), Start/Stop automatika – természetesen egyebek között. Az általunk próbált Momentum felszereltségű modell néhány további extrával 10 millió forint körül állt meg.

Az új V40-es az eddigi legszebb Volvo. A szerző felvételei (képgaléria)


Olvasóink írták

  • 5. JungHeinrich 2012. november 24. 08:26
    „A volvonak van egy pontosan meghatarozott es megcelzott vasarlokore, ha nem fersz bele az egy dolog . Sosem volt olcso,de azt hogy megbizhatatlan azt vitatnam :-) A fenntarthatosaga pedig valaszthato korben forog, bar sztem csak otthon sokak financialis okokbol nem fernek bele. Ez se negativ, se pozitiv ez egy allapot es kesz. Nekem gyarilag gazos volvom van es olcsobb mint a dizel, ez persze nem erv mert magyar piacon nem kaphato, de arra eleg hogy cafoljam a fenntarthatosaga koruli hiedelmeket. Ez egy kategoria amihez tartozik az ara is. Ha beleulsz ,vezeted hirtelen nagyon beszukul a valasztek a piacon :-) szerintem”
  • 4. Büfékocsi 2012. november 20. 16:15
    „A fotók ritka gyengére sikerültek, persze a cikk írójának fotóira gondolok! Megbízhatatlan és drágán fenntartható autók a Volvók (is). Az pedig kérem maga a botrány, hogy egy 1.6-os dízel motorral szerelt, teljesen átlagos képességű, de jól felszerelt kicsi autóért 10 mikulást kérnek. Egy autó ami egy gyalogos gázolás után nem tud a saját lábán elmenni???”
  • 3. roxper 2012. november 16. 19:21
    „Már hatért is egész jó felszereltsége van, a német szarjaidat meg nyugodtan kend a hajadra! :D”
  • 2. lukrecia 2012. november 16. 18:16
    „Kivülröl még csak csak elmegy, azzal nem is lenne problémám . Belülről nem az én világom. A motortere egyenesen igénytelen. Lehet csak máshoz vagyok szokva, de 10 milláért az ismert német márkákból választanék inkább.”
  • 1. roxper 2012. november 16. 14:13
    „Szívesen örökbe fogadnám! :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2,7 millió autót hív vissza a Toyota

2,76 millió autót hív vissza világszerte a Toyota kormány- és vízpumpa hibák miatt - közölte a cég… Tovább olvasom