Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

A VDSZSZ bejelentette a sztrájkot

A tárgyalásokon egyáltalán nem látszik a megállapodási szándék a kormányzat részéről - közölte Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke, hozzátéve: "Addig fogunk sztrájkolni, amíg eredmény nem lesz".
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) bejelentette, hogy sztrájkolni fognak, mivel a kollektív munkaügyi vitán a kormányzat részéről nem látszik a megállapodási szándék - közölte a szakszervezet az MTI-vel pénteken, miközben még folytak a zárt ajtók mögötti tárgyalások a kormány és a vasutas reprezentatív szakszervezetek között Budapesten.

A szakszervezetnél az MTI kérdésére azt még nem tudták megmondani, hogy a bejelentés mikorra vonatkozik. A közlemény szerint mindössze egy emlékeztető lehetett volna a pénteki tárgyalás egyenlege, ennek aláírását azonban a VDSZSZ megtagadta. Az MTI úgy értesült, hogy a többi szakszervezet azt aláírta. A VDSZSZ közleménye szerint az említett dokumentum rögzíti ugyan, hogy november elsejéig kell kiadni a vasutasok és jogosult családtagjaik menetkedvezményével kapcsolatos rendelettervezetet, de a tárgyalás során a MÁV nem volt hajlandó átadni az általa véglegesnek tekintett tervezetet. Az egyeztetésen megvitatták a közösségi közlekedés átalakítására, valamint a vasúti munkahelyek megtartásával kapcsolatos két további napirendi pontot is, ám itt sem történt előrelépés. Ezzel kapcsolatban "a MÁV által készített emlékeztető pusztán arra korlátozódott, hogy a kormányzati oldal meghallgatja és rögzíti a szakszervezeti észrevételeket" - olvasható a szakszervezet közleményében.

A felek abban sem értettek egyet, hogy mikor folytatódjon a kollektív munkaügyi vita. A VDSZSZ által elutasított emlékeztető szerint a Vasúti Egyeztető Bizottság október 20-i ülésén folytatnák az egyeztetést, ám a szakszervezet késeinek tartja az időpontot, konszenzus pedig nem született a folytatásról. Bárány Balázs kijelentette: "a kollektív munkaügyi vita jelenlegi formájában pusztán színjáték, a vasutasokat viszont nem kéne bohócnak nézni".

A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is. A kollektív munkaügyi vita október elsején kezdődött, azóta több fordulóban egyeztettek a szakszervezetek és a kormány képviselője, de megállapodás nem született.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. sörpocak 2009. október 10. 20:36
    „Nem elég, hogy veszteséges a máv, ez a sunyi gaskó meg mégtöbb veszteséget termeltet a máv-nak. Megérdemlik, ha bedőlnek ennek a baromarcúnak!Lesz indok mégtöbb vonalat bezárni.”
  • 22. átlag 2009. október 10. 11:22
    „Glasko úr havi fizetése 10 ember fizetését teszi ki -a juttatásait már nem is számolva. Miért is kap ő a MÁV-tól fizetést? Miért nem a tagdíjból tartják el? Végezze társadalmi munkában mint sokan mások az érdekvédelmet igy nem lenne elkötelezett. Ja akkor nem tudna palotát fenntartani és hergelni a jó népet!
    Még soha nem hallottam hogy felajánlotta volna 1 havi fizetését legalább a szegény vasutasoknak!
    Remélem nem sokáig fogja már zavarni a közéletet!”
  • 21. matek 2009. október 10. 10:46
    „Egyetértek,Mi még sztrájkolni sem tudunk rendesen.Tartson akár egy hónapig,de ez vicc. Megkapták a vasutas dolgozók a 250ezret? Nem! Vicc ez a Gaskó.”
  • 20. pocokkaa 2009. október 10. 08:52
    „kutyakomédia. Gaskó már legalább 2 hónapja nem szerepelt semmilyen újságban, itt volt az ideje. Hogy "tevékenykedésének" mekkora kárát látja a vasutas társadalom, az már más kérdés...”
  • 19. tzrtz 2009. október 09. 23:40
    „Mit tippeltek: 1 vagy 2 óra hosszáig tart majd? Már látom is, ahogy Gaskó bejelenti: mivel nem hozott eredményt a sztrájk 90 perc alatt, így felfüggesztik azt határozatlan időre.”
  • 18. CID 2009. október 09. 23:32
    „Rozsdás : Többször végigolvastam, lehet, nekem vannak szövegértelmezési problémáim, de ha szerinted a 90e nettó alatt ( azaz nettó 89e), minimálbér, akkor téged szívat a szakszervezet.
    És persze elfelejted említeni a béren kívüli juttatásokat. Azt mondom barátom, ha szerinted a te munkád többet ér, és máshol többet keresnél, fel kell mondani és elmenni oda.”
  • 17. rozator 2009. október 09. 23:19
    „Aki tudja , nézze meg Gaskó zuglói palotáját! Évente sok millát szakít a MÁV-tól, mint szakszervezeti vezető, és még ki sem lehet rugni! Szeretném látni amikor fél évet dolgozik! a GyESEV-nél!(győr-sopron-ebenfürthi vasút)Azért arra kiváncsi leszek, amikor a következő "nemhazudó" ezt a sz.rt tisztába teszi!”
  • 16. Rozsdás 2009. október 09. 23:19
    „16. CID 2009.10.09. 23:08
    Rozsdás : MÁV-nál létminimum alatti fizetések ? Hol élsz te ?
    Én itt élek és nem a vezetőkre értemem 90 alatti nettó gyermek nélkóli fizetésre!!!”
  • 15. CID 2009. október 09. 23:08
    „Rozsdás : MÁV-nál létminimum alatti fizetések ? Hol élsz te ?
    Honvédség, rendőrség, mentők , stb, nem sztrájkolhatnak. MÁV se tehesse, ráadásul abszolút indokolatlanul. Gaskónak, meg egy-két fegyelmi, aztán végkielégítés nélkül ki lehet rúgni. Van egy tippem, a nagy büdös életben nem találna még egy ilyen zsíros állást.”
  • 14. rozator 2009. október 09. 22:36
    „A hosszabbításban nyertünk, minden ellendrukker kapja be!”
  • 13. szpalika 2009. október 09. 22:21
    „Van üzletpolitikai kedvezmény a MÁV-Startnál:
    Éves 35000 ft-os összegért megváltott Máv-start kártyával korlátlan 50%-os jegyet lehet venni!
    Ez is egy beruházás, és utána már jobban megéri a vasút. Szeged-Bp közt évi 11-12 utazással térül meg, de aki esetleg máshova is utazna néha, annak már sokkal jobban megéri!”
  • 12. Rozsdás 2009. október 09. 21:19
    „Nem a vasutasok hibája hogy máshol nem működik szakszervezet.
    Nem ellenünk sztrájkolnak hanem saját dolgozóik megélhetését védik.
    Igaz hogy állami finaszirozású ,de azért folyik a harc, hogy ne legyenek létminimum alatti fizetések.
    Nem a szakszervezetnek kell működtetni a vasutat ők csak megélni, szeretnének, ahogy mi is!

    Régen az ezt megelőző rendszernáltás idején kétmillió koldus országa voltunk ma még rosszabb a helyzet lehet utána nézni, ha nem hiszitek el!!!”
  • 11. tótkomlósi 2009. október 09. 21:08
    „A VDSZSZ az független szakszervezet? Vagy a MÁV leányvállalata? Mert ha a dolgozók pénzéből tartja fenn magát, akkor van esély a főnökséggel szembeszállni. Ha a MÁV tól kapja a pénzt, akkor nem szarik a tányérba, a melósokat meg csak húzzák.”
  • 10. makákó 2009. október 09. 20:19
    „MIÉRT SZTRÁJKOLNAK???
    Igazából a cikkből csak annyi derül ki, hogy nem tetszik a pofájuknak, hogy nem utazhat majd az egész rokonság ingyen.
    A többit nem értem.
    Eddig volt valami értelme a sztrájkoknak? NEM.
    Jobb lett nekik? NEM.
    Nekünk jobb lett? NEM
    Ez Európa? NEM...”
  • 9. boris013 2009. október 09. 19:53
    „Mindenki elmehetne sztrájkolni aki állami alkalmazott.”
  • 8. Logaritmus 2009. október 09. 18:37
    „Rohadjáááááál meg, kedves Gaskóóóóó! Menj a büüüdöööös pics.......ba a hülye koszos vagonjaidaaaaal és naplopó szakszervezetiiiiii kollégáááááááidddal!”
  • 7. matkovic 2009. október 09. 18:30
    „Mindenki sztrájkolhatna vazze! Nem csak ti vagytok ebben az országban! Miért kell ezt minden évben eljátszanI!?”
  • 6. TrombiFrédi 2009. október 09. 17:53
    „aranka2 ne féligazságokkal operáljál már légyszíves, nem a Máv-ot kellene felszámolni, hanem azokat akik idejutatták, meg még mélyebbre, amolyan Török Zsoltosan!:)
    Az "öncélú"sztrájkolgatás pedig szétveri a valós érdekvédelmet, a valós érdekvédelem viszont nem azt jelenti, hogy a szakszervezetnek hol nyíltan, hol sunyi módon balra kell kacsintgania, ill. nyalnia!”
  • 5. garbon 2009. október 09. 17:14
    „Sok hűhó semmiért Gaskót nem érdekli az emberek sorsa csak a milliós fizetése , meg a tízmilliós végkielégités
    amit kapna ha kirúgnák a picsába, mert több kárt okozott már az országnak.”
  • 4. M_R 2009. október 09. 17:14
    „Újabb hatékony lépés hogy leszoktassák az embereket a vasúton utazástól.
    Szerencsére Gaskó elvtárs függetleníłtett szakszervezeti vezető fizetésére azért fussa , igaz a havi pár millió nettó nem olyan sok... amíg van elég sínbohóc szakszervezeti tag aki összedobja rá tagdíj címén.

    Aki nem vasutas - és ingyen vagy jelképes összegét veszi a jegyet - az már csak akkor ül vonatra ha nagyon nincs semmi más lehetőség. Ha már legalább ketten utaznak akkor a vasúttal szemben messze versenyképes az autó. Annak nem hülye elbaxott menetrendje van, nem kell egy mocsoktól ragacsos ülésen utazni, nem kell elviselni a taplóbunkó kallerek parasztságait ...

    Tulajdonképpen az lenne a legjobb ha évi 365 napon (szőkőben 366) sztrájkolnának. Qrva sok pénzt meg lehetne spórolni.”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ítélet a tököli fajtalankodó és gyilkoló fiatalokra

Aljas indokból elkövetett emberölés, valamint szemérem elleni erőszak miatt nyolc és húsz év közötti… Tovább olvasom