Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Bőrönd méretűvé hajható össze a hibrid robogó

Őriszentpéter - A 2008-as Párizsi Autószalonon bemutatott Solo elnevezésű autó után bőrönd méretűvé összehajtható hibridrobogót fejlesztett ki az ANTRO csoport Őriszentpéteren.
Az elektromos hajtású, pedálgenerátoros közúti robogó ultrakönnyű anyagból készült - ismertette Hivessy Géza konstruktőr, az alternatív járművek fejlesztésével foglalkozó nonprofit kft. ügyvezetője. Az összkerékhajtású jármű nagy előnye, hogy összecsukva kis helyen elfér, kerekei ebben a helyzetben zárt térbe kerülnek, hogy ne piszkolják össze a környezetüket, így akár gépkocsiban, akár autóbuszon szállíthatja, vagy irodába, lakásba is beviheti használója. A fejlesztők gondoskodtak arról is, hogy ne kelljen cipelni a 25 kilogrammos járgányt, ezért úgynevezett bőröndkereket konstruáltak, amelyen könnyedén gurul "a csomag" összecsukott állapotban.

A pedálgenerátor kettős célt szolgál, egyrészt hozzájárul a kiegészítő töltéshez, másrészt némi testmozgásra ösztönzi a jármű vezetőjét. A robogó 45-50 kilométer óránkénti sebességre képes, feltöltött akkumulátorral 35 kilométert lehet megtenni vele. Az sem mellékes, hogy csendes és közvetlenül nem szennyezi a környezetet.

A prototípus elkészült és működik. A fejlesztők bíznak abban, hogy lesz folytatás - mondta Győrffy Orsolya, a kft. üzletfejlesztési vezetője.

Ami pedig a Solót illeti, koncepciójárműnek tekintik, amely ötvözi az alternatív és megújuló hajtásmódokat. Hazai és uniós pályázatok révén, saját források felhasználásával, támogatók segítségével, egyetemek, kisebb-nagyobb hazai vállalkozások bevonásával fejlesztették és építették fel. A két évvel ezelőtti nemzetközi bemutatkozás óta pedig tovább dolgoznak az autókoncepción.

A csoport az elődök nyomdokain halad. Az elődök közül említik egyebek között Csonka Jánost, aki a porlasztót találta fel, és 1905-ben megalkotta az első magyar gépkocsit, Galamb Józsefet, a Ford konstruktőrét, aki az 1908-ban megjelent T-modell egyik tervezője volt. Nem feledkeznek meg Járay Pálról, aki egyike volt azoknak, akik Volkswagen Bogár karosszériájának szabadalmán dolgoztak az 1930-as években.

Olvasóink írták

  • 1. jozko 2010. december 07. 08:04
    „És mindegyik nagy előd találmányát külföldön hasznosították...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Inkubátorház épül Nyírbátorban

Nyírbátor - A helyi ipari park menedzseri feladatait is ellátó vállalkozói inkubátorház létesül… Tovább olvasom