Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Harmincezer tonna csokit eszünk meg egy évben

A magyar lakosság 11 százalékkal több csokoládét vásárolt 2007 februárja és 2008 januárja között, mint egy évvel korábban.
Mivel az árak is nőttek, értékben 16 százalékkal bővült a piac. A Nielsen piackutató vállalat hétfőn közzétett felmérése szerint a vizsgált egy éves időszakban az emberek 30 ezer tonna csokit 60 milliárd forintért vásároltak.

Továbbra is a legnépszerűbbek a szeletes csokoládék, értékben az összforgalom 45 százaléka ilyen édesség. A második a nem alkoholos bonbon - 14 százalék -, a harmadik legnépszerűbb a sima táblás csoki, amely a forgalom 11 százalékát teszi ki.

Az utóbbi egy évben a legnagyobb ütemben a bonbonok értékben mért fogyasztása nőtt -13 százalék -, csak ezután következik a szeletes csoki 12 százalékkal, de a táblás édességből is 9 százalékkal több volt a bevétel, mint egy évvel korábban.

A nagy hipermarketekben a bonbon fogy jobban, a szeletes csokoládét főleg a kisebb hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekben vásárolják. A piackutató felmérése szerint a csokoládé forgalmon belül nőtt a márkás termékek aránya is.

A bővülést az árak változása is okozta: egy kilogramm szeletes csoki átlagára az egy évvel korábbihoz képest 3 százalékkal nőtt. 9 százalékkal kellett többet fizetni a nem alkoholos bonbonért, és 13-mal a sima táblás csokiért.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Részeg matrózok és vízi szabálysértők a Dunán

Ittas matrózokat, vízi szabálysértőket büntettek, körözöttet fogtak el és öngyilkost is mentettek a… Tovább olvasom