Délmagyar logó

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Horthy-szobor: feljelentés, fegyelmi eljárás

Rétvárit, Steinert és az ellentüntetőket is feljelenti ifj. Hegedűs Loránt, aki ellen püspöke indít fegyelmi eljárást. Rogán szerint Horthynak nem jár szobor.

Fegyelmi eljárás ifj. Hegedűs Loránt ellen a Horthy-szobor vasárnapi avatása miatt

A Dunamelléki Református Egyházkerület püspöke fegyelmi vizsgálatot kezdeményez a Szabadság téri református templomban vasárnap történtek miatt - olvasható a Magyarországi Református Egyház hivatalos honlapján, a www.reformatus.hu oldalon.

Szabó István püspök hétfőn közzétett nyilatkozatában (a Horthy-szobor avatására utalva) azt írta, hogy a történtekkel kapcsolatban az illetékes egyházmegye esperesét sürgősséggel fegyelmi felelősség megállapítására irányuló vizsgálatra kérte fel, "különös tekintettel arra, hogy ifj. Hegedűs Loránt magatartása megfelel-e" a lelkészekről szóló törvény egyes pontjainak, vagyis hogy "megtett-e mindent egyháza jó híréért, kerülte-e a megbotránkozást kiváltó magatartást, tartózkodott-e olyan tevékenységtől, amely megoszthatja egyháza közösségét".

Közölte, a vizsgálat lefolytatásáig csak megütközését tudja kifejezni, "hogy egyházunk közfelfogását és korábbi megnyilatkozásait semmibe véve, a keresztyéni közösséget lejáratva a Szabadság téri református templomban provokatív politikai akciót szerveztek, amelynek politikai hasznát máris ki-ki maga láthatja, ám egyházunk tisztességének és a lelkipásztori szolgálat becsületének okozott kára beláthatatlan".

Egy az oldalon ugyancsak hétfőn közzétett másik cikkben emlékeztettek arra, hogy vasárnap délelőtt istentisztelettel egybekötve avatták fel a budapesti Szabadság téren, a Hazatérés templomának előterében Horthy Miklós mellszobrát.

A cikk szerint "a szoboravatás a Jobbik rendezvénye volt, ami felveti annak a lehetőségét, hogy az egyházközség megsértette azt az 1998-as zsinati határozatot, amelynek értelmében református templomban nem tartható olyan rendezvény, amely "párt, politikai mozgalom vagy az egyház hitvallásával és tanításával össze nem egyeztethető alapszabályú társadalmi szervezet céljait szolgálja".

A vasárnapi szoboravatás előtti istentiszteleten ifj. Hegedűs Loránt lelkész hirdetett igét.


Rétvárit, Steinert és az ellentüntetőket is feljelenti ifj. Hegedűs Loránt

Ifj. Hegedűs Loránt református lelkész a Hazatérés Temploma nevében feljelentést tesz azok ellen, akik a vasárnap megzavarták a templom alapkőletételének 75. évfordulóján tartott ünnepi hálaadó istentiszteletet - áll a Szabadság téri református egyházközség nevében az MTI-hez is eljuttatott hétfői közleményben.

Ifj. Hegedűs Loránt a gyülekezet nevében rágalmazásért és becsületsértésért feljelenti Steiner Pál szocialista országgyűlési képviselőt is, mert miközben - álláspontja szerint - megemlékeztek a vészkorszak áldozatairól is, aközben a szocialista politikus "antiszemitának bélyegezte Krisztus Földi Testének szerves részét, a Budapest Szabadság téri Szent Eklézsiát".

A református lelkész szintén feljelenti Rétvári Bencét (KDNP), a közigazgatási tárca parlamenti államtitkárát jó hírnév megsértéséért, mivel az államtitkár az ünnepi úrnapi istentisztelet meghirdetését a széles nyilvánosság előtt provokációnak nevezte.

A lelkész emellett a személyét és családját érő fenyegetések miatt az Alkotmányvédelmi Hivatalhoz fordul, tekintettel arra, hogy felesége országgyűlési képviselő és az Országgyűlés jegyzője. A lelkipásztor közleményében arra kérte a magyar református egyházi vezetést, határozott állásfoglalásával védje meg a nemtelen támadásoktól a templomot és a gyülekezetet.


Lázár: a történészeknek kell megítélniük a Horthy-korszakot

A Horthy-szobor felavatása egy párt által támogatott kezdeményezés volt, így a kormány hivatalosan nem foglal állást róla, azt a kormánypártok már megtették - mondta hétfőn a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, aki szerint a Horthy-korszakot történészeknek és nem politikusoknak kell megítélni.

Lázár János egy más témában tartott sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva beszélt erről.

Kijelentette, az antiszemitizmus és a rasszizmus megfékezése a világon mindenütt probléma. Azt teljes egészében nem lehet felszámolni, viszont sokat lehet tenni annak érdekében, hogy a felnövekvő generációk elvessék azt.

A vasárnapi, budapesti szoboravatásról szólva személyes véleményeként hangsúlyozta: minden ehhez hasonló politikai provokáció árt a kérdés megítélésének. Mint mondta, ő sem rendelkezik azzal a tudással, amellyel biztonságosan megítélheti a korszakot. Abban szerinte jó néhány vállalhatatlan és vállalható dolog is volt. Előbbihez sorolta például a teljes 1944-es esztendőt, míg a vállalhatónak és folytatandónak az Országos Társadalombiztosítási Intézet megszervezését.

Vasárnap több száz megemlékező, köztük jobbikos országgyűlési képviselők jelenlétében avatták fel Horthy Miklós kormányzó mellszobrát Budapesten; az eseményt ellentüntetés kísérte. Több párt is tiltakozását fejezte ki a szoboravatás kapcsán, a Fidesz provokációként értékelte azt.

Rogán: Horthynak nem jár szobor

A Fidesz parlamenti frakcióvezetője soha nem értett egyet azzal, hogy Horthy Miklós egykori kormányzónak szobra legyen. Az "se neki, se Kádár Jánosnak nem jár" - mondta Rogán Antal hétfőn újságírók előtt.
Horthy Miklós mellszobrát több száz megemlékező, köztük jobbikos országgyűlési képviselők jelenlétében avatták fel vasárnap a budapesti, V. kerületi Hazatérés temploma előterében, az egyházi ingatlan területén belül. Az eseményt ellentüntetés kísérte. A szoboravatás miatt több párt is tiltakozását fejezte ki.

Rogán Antal hétfői sajtótájékoztatóján kérdésre kifejtette: belvárosi polgármesterként az elmúlt években mindig is következetes volt abban, hogy közterületen - vagyis ahol az önkormányzatnak illetékessége van - nem lehetett ilyen szobrot felállítani. A Horthy-szobrot azonban egy magánterületen helyezték el - tette hozzá.

Ahogyan vasárnapi közleményében, úgy a hétfői tájékoztatón is provokációnak minősítette az eseményeket a frakcióvezető. Ezt azzal magyarázta, hogy nincs szó új szoborról, az ugyanis már több éve a templomban volt, "most annyi történt, hogy kihozták (...), amit nyilvánvalóan provokatív szándékkal tettek meg".

Rogán Antalt megkérdezték a büntető törvénykönyvet (Btk.) szigorító fideszes javaslatról is, amelyet a múlt héten nyújtott be a kormánypárt az Országgyűlésnek. A fideszes politikus megerősítette, azért van szükség a Btk.-módosításra, hogy ne fordulhasson elő újra a bajai videoügyhöz hasonló eset. Hozzátette egyébként, szerinte a magyar sajtó 99,9 százalékára igaz, hogy ha kap egy információt, akkor azt ellenőrzi, mielőtt megosztja a nyilvánossággal. Ebben az esetben a törvényjavaslattól senkinek semmilyen félnivalója nincs - mondta a frakcióvezető.

A hvg.hu-ra október 18-án került fel az őszi bajai időközi önkormányzati választással összefüggésben egy videó, amelyről a rendőrségi nyomozás kiderítette, hogy hamisítvány. A videón egy közvetítő 200 ezer forintot ad át néhány helyi férfinak, és további pénzt és tűzifát ígér nekik, ha ők és családtagjaik is elmennek szavazni a bajai időközi választásra; azt állította, hogy a pénzt Kovács Csaba, a Fidesz jelöltje és Zsigó Róbert, Baja polgármestere, a Fidesz szóvivője küldte.

A Fidesz Btk.-módosító javaslata szerint alapesetben egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntethetnék, aki mások becsületének csorbítására hamisított vagy valótlan tartalmú hang-, illetve képfelvételt készít. Aki ezt elérhetővé teszi, két évig, aki pedig nagy nyilvánosság előtt vagy jelentős érdeksérelmet okozva követi el a bűncselekményt, három évig terjedő szabadságvesztéssel lenne büntethető.

Az MSZP református egyházi vezetők fellépését kéri a Horty-szobor eltávolításáért

A szocialista Steiner Pál arra kéri Bölcskei Gusztávot, a Magyarországi Református Egyház zsinatának lelkészi elnökét és Szabó Istvánt, a Dunamelléki Református Egyházkerület vezetőjét, tegyenek meg mindent, hogy eltávolítsák Horthy Miklós kormányzó vasárnap felavatott mellszobrát a budapesti Szabadság téri református templom elől. Az MSZP-s politikus erről szóló, a két egyházi vezetőnek külön-külön címzett, azonos tartalmú nyílt levelét a párt sajtóosztálya hétfőn juttatta el az MTI-nek.

Az V. kerület volt polgármestere szerint a szobor sérti a belvárosi és az ország valamennyi demokratájának méltóságát, annak felavatása felháborodást keltett. Steiner Pál azt is közölte, hogy az MSZP-frakció a kerületi képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezi a törvénysértés megszüntetése és a felelősség megállapítása érdekében.

Steiner Pál a levelében azt írta, hogy a Szabadság téri templomban teljesít szolgálatot ifjabb Hegedűs Loránt lelkész, akinek "nevéhez és tevékenységéhez számos szélsőséges, antiszemita megnyilvánulás köthető".
A szocialista politikus döbbenetesnek nevezte, hogy "a református hit templomában hirdethette nézeteit a Jobbik-frakció azon képviselője, aki fasiszta elődeihez méltóan újra listázni akarja zsidó származású honfitársainkat, igaz - egyenlőre - csak a kormánytagokat és országgyűlési képviselőket".

Az MSZP-s képviselő közölte, nem lepte meg, hogy a hivatalban lévő polgármester tiltakozott a provokáció ellen, miközben szerinte a Rogán Antal által irányított, az ügyben illetékes hatóságok segítettek abban, hogy - nagy valószínűséggel törvénysértő módon - elhelyezzék "a nácikkal együttműködő bűnös diktátor szobrát".

Steiner Pál azt írta, meggyőződése, hogy ez a provokáció és törvénysértés Bölcskei Gusztáv, illetve Szabó István tudta és jóváhagyása nélkül történhetett meg. A politikus az egyház önállóságának és függetlenségének tiszteletben tartása mellett azt is megkérdezte: "meddig szórhatja a gyűlölet magvait ifj. Hegedűs Loránt lelkész úr a belvárosi református templomban?".

Több száz megemlékező, köztük jobbikos országgyűlési képviselők jelenlétében avatták fel vasárnap Horthy Miklós mellszobrát a budapesti Hazatérés temploma előterében, az egyházi ingatlan területén belül. Az eseményt ellentüntetés kísérte. Több párt is tiltakozását fejezte ki a szoboravatás miatt.

Gyöngyösi Márton, a Jobbik frakcióvezető-helyettese Horthy Miklóst a 20. század legnagyobb államférfijának nevezte.

Az istentiszteleten igét hirdető ifj. Hegedűs Loránt lelkipásztor a téren összegyűlt ellentüntetőkre utalva arra hívta fel a megemlékezők figyelmét, hogy a "politikai hisztériakeltés soha nem vezet jóra".

Az ellentüntetők nem képesek belátni a hibáikat, és Horthy Miklóst háborús bűnösnek próbálják beállítani - mondta.

Olvasóink írták

74 hozzászólás
  • 74. queenmargareth1 2013. november 08. 21:12
    „ui. az, hogy zsidó nem mentesíti ám minden alul, nem tehet meg mindent.ELMÚLT!VÉGE!”
  • 73. queenmargareth1 2013. november 08. 20:31
    „:)süvít a monitorból a sértettsége, normális észérveket nem tud és akar, ez utóbbi a fontosabb elfogadni, sem elnézés kérést, ami a jellemét mutatja. Fenyő hozzászólására gondoltam. Ha ön megjárta azt amit leírt, bőven 80 felett kell (ene) lennie.De én nem hiszek önnek.Főleg, hogy még ilyen korban is csak sértegetni tud. Én nem éltem az ön korában...ön nem él az én Szülőhazámban. Lelécelt. Önnek ez nem Szülőhaza! Maradjon és ne ossza úgy az észt, hogy csak olvasott valamit.
    Ön kamuzik.Sorry.”
  • 72. asheralexander 2013. november 08. 12:39
    „queenmargareth1,;
    mondja maga egyedul ilyen hulye vagy esti iskolaban orakat vesz belole??
    milyen "sertettsegrol" nyivakol itt maga mi??!!
    ezekszerint az egeszbol EZT ertette ki??ajajj!! maga szegeny szerencsetlen szellemi hajlektalan!!”
  • 71. queenmargareth1 2013. november 07. 18:22
    „69. teljesen egyetértek, már nagyon idős lehet az úr és lehet, hogy a sértettsége teljesen elvakítja.”
  • 70. queenmargareth1 2013. november 07. 18:22
    „69. teljesen egyetértek, már nagyon idős lehet az úr és lehet, hogy a sértettsége teljesen elvakítja.”
  • 69. fenyő 2013. november 07. 15:09
    „68.asheralexander
    A" megértem és az elismerem " tudomásom szerint éppen nem mocskolódó szavak, ezt kérem vegye figyelembe.
    Viszont nem gondolom, hogy a történelem tragikus eseményeit nekem kellene megmagyarázni bárkinek is. Egyetlen egyet sem. Jó néhány olyan esetet jegyez a történelem az ön által említetten kívül, ami érthetetlen és szörnyű. A teljesség igénye nélkül pl: indiánok, feketék, siiták, szunniták, muszlimok, keresztények, örmények, kurdok, székelyek, magyarok stb mind-mind vallási, vagy nemzeti hovatartozás miatt. Ők mindannyian - önt idézve: " bűnös, tömeggyilkos politika" áldozatai voltak és ma is azok. Mindegyik tragédia, miközben ez a személyes fájdalomból semmit nem von le.”
  • 68. asheralexander 2013. november 06. 23:26
    „66/Fenyo!
    van nemi kulombseg!!nem gondolja hogy megsem mindegy egy egesz nepet deportalni kifosztani lemeszarolni csak mert azok annak szulettek aminek,es mas a vallasuk?
    vagy azert mert egy bunos tomeggyilkos politika neveben hadatuzentek mas orszagoknak,hadba vonultak ellenuk,oltek is!!
    nem ugyan arrol van szo!!
    eg es fold a ketto dolog!!ne keverje ossze!!!!!
    ne akarja bemocskolni a szeretteim draga emleket akik-(11-en)- a Birkenau-i gazkamrakban vegeztek!!”
  • 67. asheralexander 2013. november 06. 23:20
    „65/Koszta!
    -"ezekbe 44-ig nem tortent magyarorszagrol deportalas"-
    de tortent gyermekem!!
    le van maradva!!potolja surgosen!!
    espedig 1941-tol amikor is a magyar csapatok bevonultak beregszaszra,a felvidekre,stb!!
    ugy Treblinka vernichtungslager-ba,mint Majdanek-ba,sot Natzwiller-Strutthof-ba is!!
    Mauthausenbe 1942 novembereben erkeztek az elso magyar zsidok!
    Kz Auschwitz I. stammlager
    Vernichtungslager Birkenau-(auschwitz II.)
    Arbetislager Monowitz-Buna IG Farben industrie-(auschwitz III.)
    Arbeitslager Jaworsno-(auschwitz IV./Aussenkommando)
    Arbeitslager Rajsko -(auschwitz V/Aussenkommando.)
    a HIVATALOS ELNEVEZES ez volt es nem az amit On itt irt!!
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    karpataljarol indult magyarajku zsidokat szallito transzport 1943-ban Buchenwald kz-ba,es Gross Rosen kz-ba!
    jo reszuk a Dora-i-(a kesobb i V/1 es V/2 raketak osszeszerelo uzeme)- alagutrendszerek kiepitesen lelte halalat!!
    mar megint olyan valki okoskodik itt aki nem elte at azt es ott!!
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    visszaterve a zsidotorvenyekre!!
    azok 1941-ig bezarolag mind kivetel nelkul 1009% MAGYAR INDITTATASUAK voltak a felelos magyar kormany altal!!joval a nemet megszallas elott!!!
    arra semmifele felmentes nincsen!!
    pl,;-1938-ban az elso zsidotorvenyre semminemu nemet nyomas NEM volt!!
    aki az ellenkezojet allitja az egy aljas hazug!!”
  • 66. fenyő 2013. november 06. 21:42
    „62.asheralexander
    Megértem önt, de a történelem megismerését nem szubjektíven, hanem objektíven kellene nézni. Elismerem, nem könnyű, de nemcsak önnek, az összes többi - kivégzett, száműzött, kitelepített, elcsatolt stb. - áldozatnak sem könnyű.

    65.Koszta helyettem is válaszolt.”
  • 65. Koszta 2013. november 06. 20:32
    „Az első zsidótörvény:
    Az 1938. évi XV. törvénycikk (A társadalmi és gazdasági élet egyensúlyának hatályosabb biztosításáról) Első Zsidótörvény néven lett ismert. A törvény kimondta: a szabadfoglalkozású állásoknál és a tíz értelmiséginél többet foglalkoztató kereskedelmi, pénzügyi és ipari vállalatoknál 20%-a a zsidók maximális aránya, melyet öt év türelmi időszak alatt kell elérni.
    A jogszabály alól mentesültek az első világháborúban és az ellenforradalomban különböző érdemeket és kitüntetéseket szerzett zsidók, a hősi halottak özvegyei és gyermekei, az 1919 augusztusa előtt kitértek, valamint ezek gyermekei, amennyiben nem tértek vissza a zsidó vallásra.
    Bár a törvény még vallási alapon definiálta a zsidó fogalmát, az 1919. augusztus 1-je után kikeresztelkedetteket is zsidónak minősítette.
    A második zsidótörvény:
    Az 1939. évi IV. tc. (A zsidók közéleti és gazdasági térfoglalásának korlátozásáról) már elsősorban faji szempontból határozta meg, hogy ki számít zsidónak. Zsidónak minősült, aki önmaga, legalább egy szülője vagy legalább két nagyszülője az izraelita felekezet tagja volt a törvény hatálybalépésekor vagy az előtt. A törvény 6%-ban maximalizálta a zsidók arányát a szellemi foglalkozásokban, valamint megtiltotta zsidók alkalmazását állami közigazgatási és igazságügyi szerveknél és középiskolákban. Zsidó nem tölthetett be színházakban és médiában olyan állást, amely befolyással volt az adott színház/média szellemi irányvonalára. Az engedélyeztetés alá eső ipari és kereskedelmi ágazatokból a zsidókat teljesen kizárta a törvény.
    A harmadik zsidótörvény:
    Az 1941. évi XV. tc. (A házassági jogról szóló 1894. évi XXXI. tc. kiegészítéséről és módosításáról, valamint az ezzel kapcsolatban szükséges fajvédelmi rendelkezésekről) már mindenkit zsidónak minősített, akinek két nagyszülője az izraelita hitfelekezet tagjaként született. Megtiltotta a vegyes házasságokat és a zsidó és nem zsidó közötti nemi kapcsolatot.
    -
    Bár a mai politikai, társadalmi és kulturális környezetben ezek igen vadul hangzanak, ám az akkori történéseket az akkori környezetben illene értékelni... Plusz néhány dolgon elgondolkodni.
    Egyrészt
    fizikai bántalmazást, megsemmisítést nem tartalmaztak, nem irányoztak elő ezen magyar "zsidótörvények"...
    Másrészt
    Dachau a Harmadik Birodalom első állandó koncentrációs tábora volt. Az akkori müncheni rendőrfőnök, Heinrich Himmler rendeletére 1933 márciusában hozták létre Dachauban, 20 km-re Münchentől egy volt lőszergyár területén.
    Az auschwitz-birkenaui koncentrációs tábor (németül Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau, KL Auschwitz) a legnagyobb német megsemmisítő tábor Krakkótól kb. 60 km-re nyugatra helyezkedik el Dél-Lengyelországban. 1940-től a nemzetiszocialista Németország számos koncentrációs tábort és egy megsemmisítő tábort épített a környéken.
    Buchenwald, létesítés: 1937. július. Treblinka, létesítés: 1942. július...
    Mint látjuk sok tábor létesült, igen korai időktől kezdve.
    EZEKBE MAGYARORSZÁGRÓL 1944-ig NEM TÖRTÉNT DEPORTÁLÁS!!!
    De működtek!
    Tehát valahonnét és valakik szállították a táborokba a zsidókat már 44 előtt is, 1933-tól kezdve!
    Mégpedig más, nyugati, "művelt" területekről...
    Ennek állt ellen a Magyar Királyság... Horthy és Kállay.
    Tény... ha tetszik, ha nem.
    Nos, a magyar zsidótörvények mik a deportáláshoz mérten?
    Nem is véletlen hát, hogy mint korábban láttuk, csak 1939 és 1941 között körülbelül 10-20 ezer zsidó menekült Magyarországra Cseh- és Lengyelországból, Ausztriából, Németországból és Szlovákiából. Később még több. (közel 70.000) 1944 elején Magyarországon mintegy 800 ezer zsidó vagy annak tekintett személy tartózkodott. Itt élt ekkor Kelet-Közép-Európa legnagyobb zsidó közössége. Mert itt volt nekik a legjobb a környező országokhoz mérten. Nem Svájcban, nem Franciaországban, nem másutt... Sem a zsidóság, sem más náció nem oda menekül és nem ott telepszik meg, ahol a legrosszabb neki, ahol leginkább üldözik. Ellenkezőleg.
    Ez volt az akkori helyzet. Voltak "zsidótörvények", de ezzel együtt is ez az ország adta a legnagyobb biztonságot az akkori zsidóságnak!
    Mert a táborok némelyike már 1933 óta "dolgozott" és más országokból oda folyamatosan szállítottak embereket...
    Akkor ki a bűnösebb?
    Horthy ellenállt a németeknek, ahogy tudott... Véletlen titulálta a náci Szálasi bagázs "zsidóbérencnek"?
    Aligha...
    Véletlen kapott az emigrációban a zsidóságtól is anyagi segítséget Horthy?
    Aligha... A kortárs zsidók másként értékelték Horthy-t és a tevékenységét, (mint a későbbi moszkvai propaganda) különben az emigrációban nem támogatták volna...
    Nem győzöm ismételni... Egyszer már el kellene olvasni... és értelmezni...”
  • 64. SP 2013. november 06. 16:47
    „""Viviane Teitelbaum brüsszeli regionális parlamenti képviselő külön könyvet szentelt annak, hogy Belgiumban van Európában a legnagyobb antiszemitizmus.""
    http://hetivalasz.hu/itthon/kiakadt-a-jobbos-sztarszerzo-70042

    Mazsihiszti.”
  • 63. queenmargareth1 2013. november 06. 15:30
    „62 és kinn maradt?

    nemcsak ön élte át.Más is mesélt, igaz nem zsidó volt.Tudom, az nem számít.Sajnálom, hogy ön is ezt tudta egyedül leszűrni tetteiből.”
  • 62. asheralexander 2013. november 06. 14:42
    „27-es/Dara!
    sem a "malenkij robot,sem a padlassopres"NEM ad semminemu "felmentest" a Horthy altal jovahagyott 1938-as,es 1939-es elso es masodik zsidotorvenyekre!!
    a malenkij robot meg az oroszok muve volt!!csakhogy!!Magyarorszag Hadban allt ellenuk!!szo nem volt ugynevezett "felszabaditasrol"!!
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    26/Fenyo!
    no es az 1944-elotti viselekedese??
    arrol miert nem irsz??
    a vilaghaboru kitort 1939 szept.01-en!
    Hortrhy jop harom honappal korabban alairasaval eletbeleptette -(39.Majus ho 05-en)-Magyarorszagon a mar Masodik zsidotorvenyt!!-(az 1939 evi IV.ik TC-rol van szo)-
    de ez elott mar 1938-ban, is volt egy zsidotorveny!!
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    azok akik itt -(is)- okoskodni probalnak errol azok 98%ban nem is eltek meg akkor!!gondolo?m te se!!
    -en viszont fiam eltem!!ateltem ugy a gettot,mint a deportaciot!!
    de majd te elmagyarazod hogy en lattam ropsszul...................”
  • 61. queenmargareth1 2013. november 06. 12:52
    „:)oké, nincs, én nem haragszom meg itt.”
  • 60. Koszta 2013. november 06. 11:24
    „Ami a Don-kamyaros "érveket " illeti, el kell mondani, hogy az I. világháború se hozott kevesebb magyar véráldozatot...
    I. Ferenc József volt, aki belehúzta a monarchiát és vele magyarországot is.
    Legalább annyi magyar katona halálát okozta ezzel és még a későbbi területvesztésünk is ennek lett a következménye...
    Milyen jelzőkkel illetjük őt mindezért?
    Ugyanolyanokkal mint Horthy-t? Vagy másként ítéljük meg, mert ellene nem volt utólagosan uszító kampány?
    Ferenc József idejében a szegényeknek jól ment a soruk? Vagy csak az uraknak?
    ...stb, stb.
    Az ő megítélése miért más, ugyanolyan háborús esemény folytán?
    Nem kettős ezen mérce kicsit?
    Vannak köztéri szobrai?
    -
    "I. Ferenc József szobrát első alkalommal 1931-ben helyezték el a Nemzeti Emlékcsarnokban, vélhetően hálából, a király szerepére gondolva, a város árvíz utáni újjáépítésében. Kodály Zoltán domborművének helyén volt látható 1946-ig. A korabeli híradások szerint a budapesti Ganz-gyár Szegedre kiránduló munkásifjai törték össze, és dobálták darabjait a Tiszába, vélhetően szervezett akció keretében. Az államalapítás millenniuma alkalmat adott arra, hogy a második világháborút követő időkben megcsonkított szoborállomány egyes darabjai újra visszakerüljenek a Dóm térre. A Móra Ferenc Múzeumban őrzött, valószínűleg bécsi mester által készített Ferenc József-portré fölhasználásával bronz másolat került a helyébe. A rekonstrukció Bánvölgyi László szobrász restaurátor közreműködésével készült."
    http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/szeged/a_nemzeti_emlekcsarnok/pages/011_deli_arkadok.htm”
  • 59. v.imre 2013. november 06. 08:06
    „57. queenmargareth1 2013.11.06. 07:09

    Neked szántam az 58. befutott bejegyzésemet! Nem csónakosnak. Legyen szép napja azért neki is! :-)”
  • 58. v.imre 2013. november 06. 07:53
    „29. csonakos 2013.11.06. 07:25

    Jól van, no... Nincs harag. Szép napot!”
  • 57. queenmargareth1 2013. november 06. 07:09
    „55. v.imre 2013.11.06. 05:06 mint olvastad anno, írtam, hogy ő a legmegosztóbb 20. századi politikus.Gondolom...és azt is olvastad, hogy leírtam, miért csak negatívumot ragadnak ki, mikor igen sok mindent tett az országért!Felvidék, Erdély egy kis- kis része stb...”
  • 56. queenmargareth1 2013. november 06. 07:07
    „55. v.imre 2013.11.06. 05:06 de, elmondták, most a NAV szerinted mit csinál?ja, hogy modernizálódott a világ?a NAV nem a nagyokat cseszteti, hanem a kicsiket embereket.pl, jó ötlet volt egy disznó tartásához kötelezően kiváltani az őstermelőit anno pl...Nincs ÁVÓ?van szomszéd!!!Annyira széthúzott a társadalom...ezt nem látod?
    + a gyilkosságok, brutalitások száma tuti nőtt és nem is keveset az emberek közt!Úgy, hogy nem jobb!Sőt!
    Azt is elmondták nem volt ennyi gyilkosság, átélted.tudod.”
  • 55. v.imre 2013. november 06. 05:06
    „49., 52. queenmargareth1

    1. Szegény gyermek! Ne higgy a "mesének", hogy a mostani helyzet űbereli. Te józan ész! Az ávósok bemehettek bármelyik lakásba, házba, feltúrhatták a szekrényeket, válogathattak az iratok, könyvek között, aztán kisétáltak, mintha semmi nem történt volna. Átéltem. Tűrni voltunk köteles. Kulákok, padláslesöprés, árú rejtegetés vádja... Legalább nézd meg a Tanú című filmet és a többi, a korral foglalkozó dokumentumfilmet. Ennyire nem lehet(sz) tájékozatlan!
    2. Horthy Magyarország Kormányzója volt a korabeli Parlament által megválasztva. az Antant tiltotta IV. Károly király trónra visszakerülését. Ezért Horthy két alkalommal is visszaverte, megakadályozta visszatérését. Akkoriban Horthyt a kis-antanthoz tartozó, az I. Világháborúban a győztesek oldalán a mi területünket "elnyert" szomszédos országok politikai nyomása is terhelte a király visszatérése esetén. Nem volt gyerekjáték akkor az ország élén állni és manőverezni az ellenséges légkörben. Ezért kellene ismerni a maga teljességében a történelmet és nem olyan szűklátókörűen, ellenségesen, mint amit a kommunizmus ideje alatt az emberek fejébe súlykoltak. A németek voltak a borzalmak eredője és kikényszerítője, ám a nyugati nagyhatalmak már a háborút követően fényezni kezdték az ő hátsó felüket, lévén gazdasági hatalmi tényező. Minket meg az utolsó csatlós okán (a többi csatlós szerepét bagatelizálva) még ma is a Horthy fasizmussal cseszegetnek. Leginkább a saját hazánkból fújva, gerjesztve a parazsat. Valamelyik hozzászóló társam szokta így írni, valahogy így:
    "Nooooooooooooooormáááááááááááááááááális?”
74 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Navracsics 1956-ról: a nemzet kiválóan vizsgázott bátorságból

A forradalom és szabadságharc leverésének 57. évfordulójára emlékeztek több városban is. Tovább olvasom