Délmagyar logó

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 10°C | 16°C Még több cikk.

Jövőre kevesebb autópálya épül

Idén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. több mint 164 kilométernyi köz-és gyorsforgalmi utat, illetve vasúti pályát adott át, 360 milliárd forint értékben.
Ennek nagy részét az autópályák tették ki; 2008-ban összesen 78 kilométernyi épült, több mint 280 milliárd forintból. Jövőre mindössze 6,7 kilométer gyorsforgalmi átadását tervezik, 17 milliárd forint értékben. Ennél azonban sokkal több, összesen 193 kilométernyi autópálya megépítését szeretnék elindítani, több mint 250 milliárd forint értékben - hangzott el az NIF csütörtöki évértékelő tájékoztatóján.

A 6,7 kilométernyi gyorsforgalmi az M7-es Pusztazámor és Tárnok közötti csomópont kiépítését, valamint az M43-as bővítését jelenti. Az elindítandó projektek között pedig az M0-ás déli szektorának meghosszabbítása, valamint az M43-as Makó országhatár közötti 23 kilométeres szakaszának kiépítése szerepelnek; ez utóbbi kettő több mint 130 milliárdot tesz ki.

2009-ben a tervek szerint 142 kilométernyi közutat adnak át 28 milliárd forintos hazai, illetve 14 millió eurónyi uniós forrásból. Ennél csaknem négyszer több beruházás elindítását tervezik: 233 milliárd forintból összesen 485 kilométernyi épülne a NIF tervei szerint. Az ideinél több figyelmet kapna a vasútfejlesztés is: 2009-ben 74 kilométernyi pálya átadását tervezik 70 milliárd forintból, és további 187 kilométernyi beruházás elindítását tervezik, 306 milliárdért - mondta el Szilágyi András, a NIF beruházási vezérigazgató-helyettese.

2008-ban a legfontosabb autópálya beruházások közé tartozik az M0-ás északi szektorának 3,4 kilométernyi szakasza a Megyeri-híddal együtt, az M6-os autópálya M0-Érdi tető közötti 11 kilométeres szakasza, valamint az M7-es meghosszabbítása Balatonkeresztúrtól Nagykanizsáig. Ezek kereken 200 milliárd forintot emésztettek fel.

Közútból több mint 40 kilométernyi épült, 16 milliárd forint értékben. Ezek közül a legjelentősebb az Orosházát elkerülő út 6 milliárdos költséggel, illetve a 21. számú főutat, valamint Sátoraljaújhelyet tehermentesítő út, 2,8 illetve 2 milliárdos beruházása. Vasúti pályából 46 kilométernyi épült az idén, csaknem 65 milliárd forint értékben. Ezek közül főleg az Északi vasúti híd korszerűsítését, a ceglédi és a győri állomás bővítését, valamint a Tiszatenyő és a Mezőtúr közötti, illetve ferencvárosi vágányépítést emelték ki a tájékoztatón.

Ami a 2008-ban elindított, de csak jövőre megvalósuló beruházásokat illeti, autópályából további 115 kilométernyit terveztek, 133 milliárd forintból. Ide tartozik az M0-ás keleti szektorának gödöllői átkötése, az M43-as autópálya három szakaszban történő kiépítése, illetve Makót elkerülő szakasza, valamint az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszának előkészítése. Közutakból további 39 beruházást indítottak el, 31 milliárd forint értékben. Ez összesen 127 kilométernyi közutat jelent. Vasúti pályából további 20 kilométer építését indították el, 14 milliárd forint értékben.

Földvásárlásra egyébként 10,4 milliárd forintot fizettek ki az idén, összesen több mint 8 millió négyzetméterért. 2008 november 30-ig összesen 179 közbeszerzési eljárást zártak le, ami azt jelenti, hogy majdnem minden második nap indítottak egyet. Az adatok szerint csaknem ezer ajánlattevő volt, a beszerzési érték 166 milliárd forint körül alakult - hangzott el a csütörtöki tájékoztatón.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bizonyítványokat hamisítottak Pécsett

Érettségi, hentes, felszolgáló, gázszerelő, erősáramú berendezés-szerelő és boltvezetői képzettséget… Tovább olvasom