Délmagyar logó

2018. 10. 17. szerda - Hedvig 9°C | 23°C Még több cikk.

Még mindig tart a vasutas szakszervezet sztrájkja

A MÁVINFORM tájékoztatása szerint szerda reggel még mindig tart a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) határozatlan időre meghirdetett sztrájkja. A vonatok közlekedése még mindig kiszámíthatatlan, késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani.
Teljesen kiszámíthatatlan a vonatközlekedés az országban a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSzSz) sztrájkja miatt. A legtöbb nagyváros pályaudvaráról indulnak ugyan szerelvények, ám bizonytalan, hogy mikor, illetve hogy meddig jutnak el a vonatok. Éppen ezért az állomások többségén egyáltalán nincs, vagy nagyon kevés az utas.

Debrecen és Nyíregyháza környékén továbbra is állnak a szerelvények, az elmúlt éjjel mindössze egy vonat közlekedett egyszer oda-vissza a két megyeszékhely között. A két városban a műhelyben dolgozók közül mindenki beszüntette a munkát, a váltókezelőknek körülbelül a fele azonban dolgozik. Míg Debrecenben kedden minden pénztáros részt vett a sztrájkban, most már hárman dolgoznak közülük. A szakszervezet területi vezetője szerint Debrecen és Nyíregyháza környékén körülbelül 80 százalékos a sztrájk támogatottsága. Miskolcon szerda reggel továbbra is 150 vasutas vett részt a sztrájkban. Legnagyobb létszámban a kocsivizsgálók, közülük senki sem vette fel a munkát. Hétfő délutántól Borsodban csak motorvonatok közlekednek a sztrájk miatt.

Budapest felé óránként, a többi fővonalon, Hidasnémeti, Tiszaújváros és Sárospatak felé pedig két óránként indítják el a szerelvényt. - A fővárosba tartóknak azonban fontos tudni, hogy a motorvonat csak Füzesabonyig közlekedik, ott át kell szállni - nyilatkozta a Független Hírügynökségnek Kovács Ferenc, a VDSzSz területi ügyvivője. "Szerda reggel 8 órakor tartunk majd egy országos telefonos konferenciát, amikor eldöntjük: folytatjuk a sztrájkot vagy sem" - tette hozzá.

Nagykanizsán a korábbi napokhoz hasonló a helyzet: a vonatok elindulnak, de kérdéses, hogy meddig jutnak. A munkát felvevő dolgozók mindenesetre igyekeznek a főváros, Szombathely és Pécs felé is elindítani járatokat.

Szegeden a keddi állapotokkal megegyező a helyzet. Akkor nem jártak egyáltalán vonatok, csak Szeged-Dorozsma és Szeged-Rókusról indult el egy-két vonat. Szerdán reggel 7 előtt Szeged-Dorozsmáról elindult egy járat Budapestre. A központi állomásról továbbra sem indulnak szerelvények. Azokhoz a külső megállókhoz, ahol az előzetes tájékoztatás szerint közlekednek a vonatok, busszal szállítja az utasokat a MÁV. Továbbra is bizonytalanok a vonatindulások. A MÁV arra kéri a Szegedről utazókat, telefonon tájékozódjanak, mielőtt elindulnának - kiskundorozsmai állomás: 62/543-786, Szeged-Rókus állomás: 62/543-972, Szeged állomás: 06-1-516-12-12.

Kevesebben sztrájkolnak a Dél-Dunántúlon, mint kedden. 242 vasúti dolgozónak kellett volna munkába állnia, közülük 26-an nem vették fel a munkát. Ez 8 fővel kevesebb, mint kedden hajnalban, de így is jelentős fennakadások vannak a régió vasúti közlekedésében. Áll a forgalom a Budapest-Pécs vonalon, mert Sásdon és Godisán a forgalmi szolgálattevő, Pécsett pedig a kocsivizsgálók sztrájkolnak. Szintén nem járnak a vonatok Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes, valamint Godisa-Komló között. Akadozik a közlekedés a Pécs-Barcs-Gyékényes szakaszon, mert Vízváron ugyan fogadják a vonatokat, de onnan már nem indítják tovább azokat. Szintén akadozik a Pécs-Mohács közötti közlekedés, valamint a Balaton déli partján. A Sárbogárd-Bátaszék és Dombóvár-Bátaszék között viszont nincs fennakadás. A pályaudvarokon a pénztárak nyitva vannak. Pécsett hajnalban csaknem negyvenen várakoztak a vonatokra.

Békéscsabán teljes a bizonytalanság. A sztrájkolókat munkatársakat megpróbálják olyanokkal felváltani, akik felveszik a munkát - közölte Zelman Attila a VDSZSZ helyi vezetője. A reggeli műszakváltásnál ezért a sztrájkot vállaló főrendelkező helyett az állomásfőnök állt munkába, így - bár jelenleg egyetlen szerelvény sem indul az állomásról - a beérkező vonatokat tovább indíthatják. Azt, hogy a műszakiak, kocsivizsgálók, jegykezelők közül hányan veszik fel a munkát, illetve a sztrájkolók helyett hány dolgozó munkatársat állítanak be a reggeli órákra nem derült ki. Az utasok egyenlőre csak érdeklődnek az állomáson, a bizonytalanság miatt azonban vonatra várakozó utas nincs.

Győrben is kiszámíthatatlan a közlekedés, bár a vonatok fele elindul, az teljesen bizonytalan, hogy meddig jut el. Az állomás szinte teljesen üres, az utasok már nem is mentek ki a pályaudvarra. Ha valaki mégis érdeklődne, az információnál általában nem tudják megmondani, hogy melyik vonat indul el és az meddig jár.

Napi ötezer forint a sztrájk ellenére dolgozóknak

A MÁV szerdától szolgálatonként ötezer forintot ad a sztrájk idejére azoknak a munkavállalóknak, akik a vonatközlekedés biztosításán dolgoznak - derül ki a vasúttársaság közleményéből. A reggeli adatok szerint egyébként a pályavasúti, forgalmi területen a dolgozók 5,5 százaléka nem vette fel a munkát szerdán.

Olvasóink írták

  • 3. Viktória 2008. február 07. 18:36
    „Én elég régotta vovattal jártam!!!!!!!!!!!!! Most már nem fogok vonattal menni!Miért?????????? Mert késnek állandoan.Este a 22:03-as vonat Pilisvörösvárol 22:10-22:15 körül indul.Csatlakozást soha nem értem el.Gyalog jártam haza!Tudom,hogy ezt magukat nem érdekli.Egy tanács! Igy folytatják mindenki BUSSZAL fogjárni! Én már ezt teszem!Sztájkoljanak addig mig meg nemszüntetik a mávot!Én se kapom meg azt a pénzt amit szeretnék,de dolgozni kell.Ez az élet!!!!!!!!!!!!”
  • 2. Kicsilány 2008. február 06. 11:39
    „Kíváncsi leszek arra az 5000,- Ft-ra. Nem hinném, hogy a MÁV ilyen nagylelkű lenne. A béreket sem tudja rendesen felemelni. Majd a fizetési szalagon ha nem jelenik meg az összeg, akkor hova fordulnak a munkavállalók? Talán a cikknek hinni fognak? Ha letagadják a tárgyalást, akkor miért hinnének egy cikknek?”
  • 1. anna 2008. február 06. 11:36
    „Egyenes út vezetett a MÁV csődjéhez, ebből már nem lehet jól kijönni. Az állam képtelen konszolidálni, rengeteg pénz kellene hozzá, hozadéka meg alig van. Adósság átadással talán még fillérekért el lehet adni, az alkalmazottakat meg tutira szélnek eresztik. Nem kellenek akikre nem lehet számítani. Vegyék már észre, hogy alig van igény a vasúton szállításra évek óta. Noszizni lehet.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vonatok 30 százaléka közlekedett a sztrájk 2. napján

A vonatok csaknem 30 százaléka közlekedett kedden a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének… Tovább olvasom