Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 08. 22. péntek - Menyhért, Mirjam

Még több

Al-Ex

A városképi jelentőségű villamos

2012.04.21. 14:22:44

Az SZKT vezetője el akarja adni a nosztalgiavillamosokat. Egy téma a városvédőknek.

A Délmagyarország híre szerint a Szegedi Közlekedési Társaság vezetője dobra verné a cég egyik rendszeresen közlekedő nosztalgia-szerelvényét. Ha pusztán a rövid távú pénzügyi hatást nézzük, akkor is felmerülhet a vagyon felélésének problémája, de érdemes ennél kicsit messzebb tekinteni: miért is érdekes az, hogy egy tömegközlekedési cégnek nosztalgia járműve van?

Csak az SZKT szempontjából nézve, a cég múltjának tisztelete, tárgyi emlékeinek megőrzése része a vállalat identitásának. Ez több szinten is működik: erősíti a dolgozók lojalitását, akik sokan maguk is részt vettek a járművek felújításában. És persze a régi járművek egy-egy példányának megőrzése a szakmán belül és kívül is javítja a vállalat imázsát. Nem véletlen, hogy egykori kis laborokból, sufnikból kinőtt világcégek, mint a Siemens, a GE vagy akár az Apple, a mai napig ápolják az alapítók mítoszát és cég történetét. A dicső múlt, az akár évszázadon átnyúló túlélési és megújulási képesség egyfajta garancia a cég életképességére.

Az, hogy a válság éveiben a cég nem újít fel újabb járműveket, nyilván nem kifogásolható. Már az is meglepő volt, hogy tavaly a sok pénzügyi panasz közepette nem egy, a napi forgalomban járó trolit, hanem egy ZIU nosztalgiajárművet ítélt a cég vezetése rekonstrukcióra érdemesnek. De az, ha túl akar adni egy-két, a cég és a város életéhez hozzátartozó nosztalgiavillamoson, nem csak a cég belügye.

A villamosok ugyanis a város arculatához is hozzátartoznak. Míg a PESA flotta egy Nyugat-európai nagyváros hangulatát vegyíti a szegedi városképbe, addig a Szabadtéri idején rendszeresen közlekedő nosztalgiavillamos a múltat idézi meg. A „történelmi” járművektől megszabadulni olyan, mint ha egy patinás belvárosi palotát dózerolnának le: a jármű eladásával a város elveszítheti a egy városképi jelentőségű „épületét”, amit mindenkinek inkább védeni kellene. Leginkább persze annak cégvezetőnek, aki úgy gondolja, hogy a múltja mellett jövője is van az általa vezetett városi közszolgáltató vállalatnak.

 


 

Korábbi írások hasonló témában:

Mit kockáztat a feljelentő troliügyben?

A 600 milliós probléma

Hogyan közlekednek a szegediek?

A Belváros élménye

 

 

Címkék: szeged, nosztalgiavillamos

Kommentek

Hozzászólok a bloghoz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezni!
Kérem, jelentkezzen be vagy regisztráljon!
Töltés, kérem várjon!
12 következő >> végére >>> 11 hozzászólás
11. hozzászólás Nagy_Sándor 2012.04.25. 21:37:36

Hogy mire fordítja a város az ingatlanok eladásának árát, kiderül a végrehajtási rendeletből:

-- Az ,,Úthálózat rekonstrukciós" sor szolgál a be lterületi utak állapotának javítására,
felújítására, melynek felhasználásáról a Vagyongazd álkodási Bizottság dönt azt
követően, hogy az Önkormányzat központi gazdálkodás Felha lmozási és t őkejellegű
bevételek Ingatlanok értékesítése sor bevételi el őirányzat teljesült
-- A ,,Játszótér felújítási és fejlesztési keret" szolgál a közterületi és önkormányzati
intézmények területén lév ő játszóterek felújítására, korszer űsítésére, kialakítására,
melynek felhasználásáról az Ifjúsági és Sportbizott ság dönt. A keret 18.184 eFt feletti
előirányzatáról abban az esetben születhet döntés, ha az Önkormányzat központi 15
gazdálkodás Felhalmozási és t őkejellegű bevételek Ingatlanok értékesítése sor bevételi
előirányzat teljesült
-- A ,,Sport decentrum fejlesztési keret" szolgál a városrészi szabadid ős sportolási
lehetőséget… Tovább olvasom »

10. hozzászólás azigazitrebitsch 2012.04.25. 14:29:56

Ahogy elnézem ezt a lapot,pont annyira vagytok népszerűek,mint nyáron a szánkó !
Aztán végigolvasva a honlapot, rá is jöttem miért,egy nagy zavaros hablaty az egész mondanivalótok.
Annyira,hogy más hasonló civil kezdeményezésektől eltérően,ti elbújtok a nagy semmitmondó:
Civil Városi Unió Egyesület Elnöksége mögé.

9. hozzászólás cvu 2012.04.24. 15:10:14

Az előzményekről:
http://5mp.eu/web.php?a=unio

8. hozzászólás cvu 2012.04.24. 13:05:30

Tisztelt Nagy Sándor!
Ön - bennfentesként - bizonyára valamennyi információ birtokában van a Dömötör-torony, a Széchenyi I. Gimnázium, a Dugonics A. Ált. Iskola és a Százszorszép Gyermekház eladásával kapcsolatosan. Minden bizonnyal az Önök által, a városüzemeltetésben elért kiváló eredmények teszik szükségessé ezek értékesítését. Vagy talán az áldásos tevékenységüknek köszönhetően - mára már finanszírozhatatlan - 50 milliárd felé tartó adósságállomány? Legközelebbi blogbejegyzésében erről is írhatna pár sort, már, ha ráér a napi önfényezés bokros teendői közepette!

7. hozzászólás Yucca 2012.04.23. 16:36:39

"a Szabadtéri idején rendszeresen közlekedő nosztalgiavillamos a múltat idézi meg." -- Ez így van, -- számomra kellemes, szívmelengető látvány, sokszor vadászom is rá, hogy vele utazhassak és látom, nem vagyok ebben egyedül. Tetszik a turistáknak, külföldieknek, a szegedieknek is.
Nem hiszem, hogy ne lenne mód legalább egy-kettőt megmenteni és használni is, nemcsak szabadtéri idején.

6. hozzászólás macs 2012.04.23. 15:52:29

3. teebee,
tudnál részleteket is? Hol, mikor, mit rombolt? Tényeket, ha lehet!

5. hozzászólás strangerrr 2012.04.23. 08:07:22

3. Miben rombolta a várost? Tájékoztass légy szíves:)

4. hozzászólás alfoldi 2012.04.22. 20:30:58

Ezek a járművek egy nagy múltú cég múltjának szép, szépen helyreállított részei.

Elismerés az ebben részt vevőknek!

Ki lehet dobni egy cég múltját?

Mikor jut hasonló sorrsara maga a cég?

3. hozzászólás teebee 2012.04.22. 12:13:18

Városromboló! Neked inkább csend lenne a neved!

2. hozzászólás ascendum 2012.04.22. 09:56:39

Ez a poszt nagyon jól jellemzi a saját álláspontomat is a kérdéssel kapcsolatban.


11 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ
bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...