Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -3°C | 4°C Még több cikk.

Kéményre válságben is kell költeni

Szeged - Einstein szerint a válság a legnagyobb áldás, amely megeshet az emberekkel és az országokkal, hiszen a válság fejlődéssel jár. A válság szüli a találékonyságot. Válság nélkül nincsenek kihívások, azok nélkül az élet rutinná, lassú haldoklássá válik. Szegeden, a kisvállalkozásnak számító, a válságot leginkább megsínylő építőipari ágazatban helytálló és még bővülésre is képes Filep Kémény Kft.-nél a piaci résekre építik a fejlődést – derül ki sorozatunk mai cikkéből.
Az építőipar az az ágazat, amelyik mára a válság hatására padlót fogott. Szerencse, ugyanakkor jó helyzetfelismerő képesség is kell ahhoz, melyik az a terület, amelyre a legnehezebb időkben is van kereslet. És ha késve is, de kifizetik a munkát a megrendelők. A Filep Kémény Kft. – amelybe 2 évvel ezelőtt olvadt be lapunk Presztízs díjas vállalkozása, a Filep Vízszigetelő Kft. – legalább fél évre előre tervezheti és ütemezheti a munkáit – ezt az építőiparban kevesen mondhatják el magukról.

A tetőszigetelésre a válságban is kiszorítják a pénzt a megrendelők. Fotó: Karnok Csaba
A kéményre a válságban is kiszorítják a pénzt a megrendelők.
Fotó: Karnok Csaba

Az építményszigetelés OKJ-s szakma.

Az ország első évfolyama végez Veszprémben ezekben a hetekben építményszigetelő szakmában, a 2 éves OKJ-s képzésre Szegedről járt a Dunántúlra Filep András. Azért, mert sosem lehet tudni – fejtegette –, mikor kötik szakmához a vállalkozást. A cégvezető diplomás, informatikus mérnöknek tanult, eredeti szakmája azonban építésztechnikus, amelyet a Vedresben szerzett. A fiatal vállalkozó Angliában is eltöltött egy évet, a nyelvtanulást fizikai munkával kötötte össze.  

A 34 éves Filep András, aki édesapjától vette át a cég irányítását, azt mondta: bebizonyosodott, hogy már a 80-as évek második felében is jó ötlet volt a szigetelésre családi vállalkozást alapozni. Ez a cégalapító délépes múltjának köszönhető: Filep László tudta, a beázásra a legnehezebb időkben is költenek az emberek és a vállalatok. Már a válság idején, 2010-ben született meg a második generáció, vagyis a fiú vállalkozása, egy korszerű technológián alapuló „kémény profil" – annak köszönhetően, hogy a társasházak pályázhattak a gyűjtőkémények állami támogatást élvező felújítására. A 2009- ben és 2010-ben elindított pályázatok pedig mostanra érnek be: van megrendelés bőven. – Sok a rossz kémény, ezeket előbb-utóbb meg kell csinálni, ezt tudják az emberek, a társasházak kiszorítják rá a pénzt – mondta Filep András. A cég árbevételének fele ma már a kémények felújításából származik, igaz, sok kis munkából jön össze a sűrű forint, míg a nagyobb összegű megrendeléseket máig a lapos tetők szigetelése hozza.

Mit tett hozzá a válság a jó induláshoz? – A szemlélet, a hozzáállás gyökeres változását, azt a magatartást, hogy minden munkáért meg kell küzdeni – mondta a fiatal cégvezető. – Meg kellett tanulnom, hogyan tudok minőségi munkát olyan ár-érték arányban megvalósítani, amire van kereslet. Apámmal máig átbeszéljük, mi az, amit felvállalhatunk, mekkora az a „falat", amellyel elbírunk. A legfontosabb, hogy ne sérüljön a hírnevünk. Sikerült a téli hónapokat is megtölteni munkával: a szegedi Agóra-beruházásnál például mi végeztük a talajszigetelést. A generálkivitelező nem bánta meg, hogy szegedi céggel dolgoztatott, mivel azonnal mentünk, amikor szükség volt a munkánkra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Moody´s: 16 spanyol bank az áldozat

Tizenhat spanyol bankot minősített le a Moody's Investors Service. Tovább olvasom