Délmagyar logó

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -4°C | 4°C Még több cikk.

Nem lesz hatósági áras a taxi Vásárhelyen

Bár tárgyalások kezdődtek az önkormányzat és a vásárhelyi taxisok közt arról, hogy hatósági áras legyen a szolgáltatás, mostanra úgy tűnik: az egységes tarifákból egyelőre semmi nem lesz. A város álláspontja szerint kötelezni nem lehet a taxisokat, akik megosztottak a kérdésben.
Taxisdroszt a Kossuth téren. Mindenki annyiért viszi az utast, amennyiért akarja. Fotó: Karnok Csaba
Bár öt hónappal ezelőtt, január elején arról számoltunk be, hogy a közeljövőben hatósági áras lehet a taxi Vásárhelyen, most valószínűnek tűnik, hogy minden marad a régiben. Már korábban is tárgyalt a fuvarozókkal az önkormányzat, azóta is egyeztettek ebben a kérdésben, amelynek igazi aktualitást adott, hogy a vállalkozók január óta nem fizetnek drosztpénzt. A város ugyanis lemondott az évi 16 ezer forintos közterület-használati díjról, s a gesztusért cserébe felvetette, hogy a taxisok – a tömegközlekedés hiányosságait valamelyest pótolva – piaci napokon adjanak árengedményt az utasoknak. A kedvezmény pedig sokkal könnyebben követhető lenne, ha egységes tarifákkal számolnának a sofőrök.

Akkor több taxist is kifaggattunk a hatósági árral kapcsolatban – a lapunknak nyilatkozók azt mondták, nem ellenzik az elképzelést. Makó Andrástól, a lakosságszolgálati iroda vezetőjétől viszont most megtudtuk: úgy tűnik, az egységes díjból egyelőre semmi nem lesz. Szavai szerint az önkormányzat felkínálta a lehetőséget a taxisoknak, ugyanakkor nem kötelezhetik a vállalkozókat arra, hogy elfogadják a hatósági árat. Márpedig a helyzet az, hogy a helyi személyfuvarozók egy része egyetért a javaslattal, másik része nem. Maga a taxistársadalom megosztott tehát ebben a kérdésben – tette hozzá.

Ajánlott árak

Az alapdíjra tett önkormányzati javaslat 250 forint, a kilométerdíj 220-250 forint, a kiszállás ára 200-250, míg a várakozás percenként 30 forint lenne.

Érdeklődésünkre Mikulai József taxis most úgy fogalmazott: a hatósági ár haszna az lett volna, hogy a kollégák nem ígérnek egymás alá. Ugyanakkor viszont azt is hozzátette, minden sofőr más háttérrel dolgozik, különböző mértékű közterhet fizet, és egyeseknek csak jövedelemkiegészítés, másoknak megélhetés a taxizás. Éppen ezért nehéz közös nevezőre jutni. A drosztpénz elengedéséért cserébe javasolt kedvezményről pedig azt mondta: a mai vásárhelyi tarifák önmagukban kedvezményesek, ő maga például kilométerenként 170 forintért viszi az utasokat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elköltöznek a Kaszap utcai butikok

Parkot alakítanak ki az Emlékpont épülete mögött, a jelenlegi hamburgerbár, fagyizó és ABC helyén… Tovább olvasom