Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

A jogsi ára

"Romániában jártam szabadságom alatt. A kereskedelmi rádiókban unásig ismételt üres, locsogó mondat – „Ezt nem hiszem el!" – többször kicsúszhatott volna a számon, amikor az utakon olyan közlekedési szituációkba csöppentem, mint amilyenekbe."
Romániában jártam szabadságom alatt. A kereskedelmi rádiókban unásig ismételt üres, locsogó mondat – „Ezt nem hiszem el!" – többször kicsúszhatott volna a számon, amikor az utakon olyan közlekedési szituációkba csöppentem, mint amilyenekbe. EU ide vagy oda, mintha a KRESZ-ről nem is hallottak volna arrafelé, vagy ha igen, eléggé lazán értelmezték egyesek a szabályokat. Irányjelző használata nélkül kanyarodtak, nem adták meg az elsőbbséget, tökön-paszulyon átvágtak. Végül is megúsztam, miért teszem szóvá?

Hát azért, mert a közlekedés olyan össznépi társasjáték, amely nem babra megy. Nyugodtan sorolhatnék persze szegedi, megyei negatív példákat is. Itt is száguldoznak, bevágnak az ember elé, hajmeresztően hajtanak ki a mellékutcából. Nem mintha ezt tanították volna nekik a T betűs kocsi volánja mögött ülve. Csupán az élet tempóját átültetik ide is. Rohanok, ha nem szorítom le, velem teszi ugyanezt, az is lehet, még egy piros lámpányit várakozni kell, és lekések valamiről.

Hogy kinek, mit tanítanak meg a kötelező elméleti és gyakorlati órák alatt? Mi férhet bele hatvan órába? Ha valakinek valóban érzéke van a vezetéshez, szorgalmas, fegyelmezett, akkor kapja meg a jogosítványt akár a kötelező minimum teljesítése után. A többit majd megtanulja a gyakorlatban, belejön, mint kiskutya az ugatásba. Lapunk írásából kiderül, sokaknak 150 óra gyakorlat, bójadöntés, oktatói dorgálás sem elég, mire sikerrel veszik az akadályokat. Ám azt se feledjük, míg másfél évtizede 5500 oktató 180 ezer tanulót képzett, addig a jelenlegi 90 ezer csetlő-botló tanuló vezetőt 6500-an okítják. Vagyis elképzelhető, hogy olyanok is megpróbálnak megélni ebből a munkából, akik nem biztos, hogy szakmailag, pedagógiailag alkalmasak rá. Utóbbiak talán még inkább kaphatók arra, hogy gyorstalpaló tanfolyammal kecsegtessék azokat, akik a lehető legrövidebb idő alatt szeretnének jogosítványhoz jutni.

Manapság 80-100 ezer alatt nehéz megúszni a jogsit. Ha megvan a műanyag lapocska, akkor be a volán mögé, indítás, index, kuplung, sebesség, gázfröccs, hadd szóljon! De ez már nem a rutinpálya.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megélhetési plasztika

"Ezért javaslom, legjobb, ha lemondunk a folytonos döbbentségről, rácsodálkozásról, elképedésről,… Tovább olvasom