Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 29°C Még több cikk.

Fogadjisten

"Kicsit vicces, amikor a szolgáltató magyarázza, hogyan kellene egy ügyfélnek viselkednie a közjó érdekében."
A művelt európai autósnak nem vörösödik el a feje Szegeden, nem toporzékol, amikor kezében a frissen megvett parkolójeggyel visszaér az autójához, és azt látja, hogy már ott a Mikulás-csomag a szélvédőn. Nem is esik kétségbe. Eszébe se jut feltételezni, hogy a parkolóőrök lesben állva várták, mikor távolodik el a kocsijától, hogy gyorsan odarakhassák a csomagot – merthogy ez nem is igaz. Megállapítja viszont, hogy a város rendben működik: itt, kérem, dolgoznak a parkolóőrök.

Nincs semmi gond, menjünk szépen reklamálni. Belép az ügyfélszolgálatra, és ahogy becsukja az ajtót, máris tisztában van azzal, hogy minden gesztusát, mozdulatát, szavát figyelik, és a reakció bár udvarias, érdemben a viselkedésével pontosan arányban lesz. Vagy ahogy a művelt magyar mondja: amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Tehát határozottan és világosan, de csöndesen és minden irónia nélkül adja elő, hogyan járt.

Mutatja a megvett parkolójegy blokkját, azon ott van a vásárlás dátuma és pontos ideje. Ha ezek után is úgy találják, hogy vétett, fizet ő, mindazonáltal úgy gondolja, ebben az esetben el lehetne engedni a bírságot méltányosságból. Ezt a kérését akár írásban is megismétli, azonnal, csak tessék adni egy kérvényt. A művelt európai autósnak ezek után nyert ügye van: tartozását valószínűleg elengedik.

Valahogy el kellene jutnunk idáig.

Baromi nehéz lesz.

Pedig tényleg csak azon múlik – hallom a szegedi parkolást felügyelő cég szakértőjétől –, hogy az ember ne veszítse el a hidegvérét és józan ítélőképességét.

Kicsit vicces, de azért érdekes is az, amikor a szolgáltató magyarázza, hogyan kellene egy ügyfélnek viselkednie a közjó érdekében. Igaza van. És meglehet, az ügyfelek nagy részénél a szolgáltató tényleg rendesebb. Ez mégsem vált még kollektív meggyőződéssé, mert – és ezt minden irónia nélkül mondom – ezen a téren még nincs elég tapasztalatunk.

Olvasóink írták

  • 4. donkartács 2009. október 05. 21:41
    „Csak azt szeretném, megkérdezni, hogy sikerült-e már valakivel szemben méltányosságot gyakorolnia a "tisztelt cégnek" ? Hogyha nem, akkor mi szükség arra a "részlegre"? 2009-ig semmilyen parkolási kihágásunk nem volt, ez évben több is, mivel rendszeresen orvoshoz mentünk és csúsztunk, nem is igazán reklamáltunk. Feleségem orvosi vizsgálatra ment, parkolójegyet váltott, de a reggeli vizsgálat után már a szülőszobára vitték, de ott már nem volt képes még sms-t sem küldeni... Erre kértünk méltányosságot, de ez elutasításra került (még + 500 Ft-ért). Ha ez nem fér bele a méltányosságba, akkor mi? Pert indítani nem fogunk, bár ezt javasolta az ügyfélszolgálati munkatárs! Sok sikert kívánok a cég további működéséhez, tönkre menni biztos nem fognak, de igazán akkor fogom jól érezni magam, amikor a meleg szobámból látom, hogy jégeső esik a nyakába bizonyos dolgozóinak és a szomszédom kaukázusija kergeti, akkor majd én is rohanni fogok, hogy kamerámal rögzítsem a tényállást :-”
  • 3. Mignon 2009. október 05. 17:25
    „Sok minden mas teren "nincs meg tapasztalatunk".
    Egy 20-eves demokracia nem "gyerekcipöben jar", hanem meg egy bebi, aki folyton összekakilja magat.
    Igy van, Andras.”
  • 2. CID 2009. október 05. 12:06
    „Most spec. igaza van a vezírnek.
    Egy két reklamáló ember ( minden szolgáltatónál, banknál, ügyfélszolgálaton ) jobban tenné, ha határozottan , korekt kérdésekkel, korrekt megoldási javaslatokkal, és jogossan ( nem hülyének nézve a másikk embert) vezetné elő a problémáját, nem alpári stílusban, habzó szájjal, lila fejjel, a cég és az ügyintéző összes felmemőjét megemlítve, annak tudatában, hogy ő az atyaúristen.
    Sokkal hatékonyabb és egészségesebb lenne az ügyintézés.”
  • 1. tuskóhopkins 2009. október 05. 11:37
    „Kösz, kedves Bakos András, szellemes, jó írás. Mindjárt jobb kedvvel megyek neki a hétfő hátralévő részének.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sweet home, Rio!

"Rio de Janeirónak köszönhetően Dél-Amerika először rendezhet olimpiát." Tovább olvasom