Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 23°C Még több cikk.

Szervusz, PESA!

"A kilenc lengyel villamossal valóban világszínvonalú szerelvényekkel frissül a járműpark."
Eldőlt, örüljünk neki. Győzött a legjobb, a legolcsóbb ajánlat, volt értelme közbeszerezni, vagy mit csinálni, és volt értelme második fordulót is hirdetni. Rossz nyelvek szerint egyébként már az első forduló után is eredményt lehetett volna hirdetni, a győztes ugyanez lett volna, ám végül mégis voltak olyan hiányosságok, amelyek miatt a pályáztatók, azaz átvitt értelemben Szeged város lakossága úgy döntött, legyen még egy kanyar, illetve – mivel kötött pályás közlekedésről van szó – legyen: ív. A kilenc lengyel villamosnak köszönhetően valóban világszínvonalú szerelvényekkel frissül fel az SZKT járműparkja, rá is fér, valljuk be.

A kulisszák mögé persze nem látunk be, így nem tudjuk, mekkora harc lehetett, mekkora lobbitevékenységre volt szükség ahhoz, hogy végül a PESA nyerje a szegedi tendert. Csak viszonyítani tudok: az első fordulóban kiesett svájci–német Stadler tavaly márciusban sajtólátogatást szervezett Berlinbe és Chemnitzbe, bemutatva gyárát, és az egyik olyan német várost, ahol az ő villamosaik közlekednek. Körülbelül 15 újságíró utazott ki két napra Németországba, s a berlini Pankowban lévő gyárban még a fővárosi kollégák is gyermeki kíváncsisággal tapogatták végig az épülő szerelvényeket, néztek tátott szájjal. Mindenki meg volt róla győződve, ha a Stadler hivatalos szinten is ennyire hatékonyan lobbizik, akkor a MÁV elővárosi motorvonatai mellett a szegedi, a debreceni és a miskolci villamosokat is a svájci–német gyáróriás készíti majd. A Stadler végül az első körben bukott el, nem hivatalos információk szerint az egyik legdrágább volt.

Mit tudott akkor a PESA? Talán szerencséje volt, hiszen éppen most készít – kis túlzással – fél Lengyelországnak vadonatúj villamost, és kilenccel többet legyártani – ujjgyakorlat. Hivatkozhattak persze a régi mondókára, a polák–wenger dwa bratankira is, ám nem valószínű, hogy az együtt ivással, együtt harcolással célba lehetett érni.

Mindegy is, itt az ideje a visszaszámlálásnak, várjuk izgatottan 2011 szeptemberét, a prototípus érkeztét. Isten hozott, PESA!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kölcsönbicikli

"Amikor a bűnügyi helyzetről esik szó, szokás azt mondani, hogy ami nálunk van, az nem közbiztonság." Tovább olvasom