Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

A világ legnépszerűbb operettje Kecskeméten

Kecskemét - Óriási sikert aratott a Katona József Színház legújabb premierje, A víg özvegy. Lehár darabjáról és erről a sajátosan magyar műfajról a primadonnával, Sáfár Mónikával és a bonvivánt alakító Kiss Zoltánnal beszélgettünk.
Az idei évad második nagyszínházi bemutatója a világ legtöbbször játszott operettje, A víg özvegy volt. A darabot Szerednyey Béla rendezte, a primadonna szerepében Sáfár Mónikát láthatjuk, a bonvivánt pedig Egyházi Géza és Kiss Zoltán alakítja kettős szereposztásban.

A víg özvegyet először 1905. december 30-án mutatták be Bécsben. Ez a darab indította el Lehár Ferencet a hírnév felé. Az első premier óta számtalan előadás született a világ különböző pontjain, ami igazolja, hogy az operett kitörölhetetlen a színházi műfajok sorából.

Sáfár Mónika Hanna szerepében

A hírös város teátrumának színpadán A víg özvegy primadonnájának szerepében Sáfár Mónikát láthatjuk. A népszerű színésznő most játszik először a hírös városban. - Az első pillanattól kezdve olyan ez a színház számomra, mintha már jártam volna itt. Nagy öröm számomra, hogy egy különleges társulat életébe csöppenhettem bele - árulta el Sáfár Mónika.

A Víg özvegy Kecskeméten - GALÉRIA

A színésznő először 1994-ben, a budapesti Operettszínházban alakította Glavari Hannát, majd német, japán és olasz színpadokon is a gazdag özvegy bőrébe bújt. A darab és a lehári dallamok mindenütt elképesztő sikert arattak.

– Glavari Hanna olyan, mint én vagyok, de mindegyik szerep olyan számomra, mint ha valóban magamat alakítanám a színpadon. Hanna egy karakterprimadonna. Prózai szakot végeztem a főiskolán és éppen ezért nagyon szeretem az ilyen szerepeket, amikben lehetőségem van egy kis színészi játékra is. A primadonnákkal általában csak történnek a dolgok, és a párás tekintetű karaktereket nem tudom elviselni. Hús-vér embereket kell alakítani egy operettben is, mint ahogyan Csombor Teca, Páll Attila és Sirkó László teszi. Ők nagyon jól értik ezt a műfajt, öröm velük játszani. Szerednyey Béla pedig amellett, hogy nagyon jó instrukciókat ad, bízik a színészeiben. Nem nyakatekerten rendezte meg a darabot, hanem hagyományos módon, amire szerintem már vágyott is a közönség.

A Víg özvegy Kecskeméten - GALÉRIA

A színésznő szerint az operett műfaját külföldön sokkal többen szeretik, mint idehaza. – Azt tapasztaltam, hogy Magyarországon nem igazán kedveljük azt, ami a miénk. Van egy ilyen gyöngyszemünk, mint az operett, és valamiért nem becsüljük meg. Sokan azt hiszik, hogy ez egy avítt műfaj, holott egyáltalán nem az. Az ismert dallamok által mindenkihez eljut, és azt vettem észre, hogy egyre több fiatal is szereti.
Sáfár Mónikától megtudtuk, inspirálta a társulatot, hogy a kecskeméti közönség várta már A víg özvegy bemutatóját. - Mindenki azon dolgozott, hogy egy nagyon jó előadást hozzunk létre. Sok vidéki színházban játszottam már, de ilyen felkészültséget, még nem tapasztaltam sehol. A magas zenei színvonal - ami egy operett lelke -, Károly Kati zenei vezetőnek és Drucker Péter karmesternek köszönhető - tette hozzá A víg özvegy primadonnája.

Kiss Zoltán szerint az operett igazi hungarikum

Kiss Zoltánhoz mindig is közel állt az operett műfaja. A színház legutóbbi nagyoperettjében, a Hello Dollyban is láthattuk már, ahol akkor Cornelius Hackl bőrébe bújt. A sármos színész most A Víg özvegy bonvivánját, Gróf Danilovics Danilót alakítja Lehár operettjében.

A néptáncosból lett színész saját maga is megtapasztalhatta, hogy az operett valóban a világ minden táján sikert arat. Játszott többek között Japánban, Hollandiában, Németországban és Ausztriában is, és a nézők mindenütt rajongtak ezért a sajátosan magyar műfajért. – Az operett a miénk, a vérünkben van. Manapság már kezd elcsépeltté válni az a szó, hogy hungarikum, de ez valóban az. Úgy gondolom, az utóbbi években azért hanyagolták el hazánkban ennyire, mert egy kicsit sok lett benne a klisé. Éppen ezért az operettet meg kell megújítani, de nem vagyok híve annak, hogy modern korba helyezzék a történetet. Azt gondolom, hogy a megújulás legfőbb eszköze, hogy mai gondolatokkal és hitelesen kell játszani. Ezen kívül nem csak szépen kell énekelni, hanem színészi játékot is bele kell vinni.

A Víg özvegy Kecskeméten - GALÉRIA

Kiss Zoltán szerint annak ellenére, hogy az operettben nincsenek csehovi bonyodalmak, a színésznek nem szabad a felszínen ragadnia. - Míg az ember egy Csehov darabot eljátszhat finoman, pici eszközökkel egy szobaszínházban, itt nagyobb gesztusokat kell használni. Azonban emellett a karaktert belülről ugyanúgy meg kell támogatni, ami sokkal több energiát vesz igénybe, ha a színész hiteles szeretne lenni.
A népszerű színművészt az utóbbi években már láthatta a közönség a legismertebb, legnépszerűbb operettekben, de mind közül legszívesebben talán A cigánybáró ravasz Zsupánjának bőrébe bújt. Különösen azért volt számára fontos ez a szerep, mert ebbe az előadásba belophatott néhány elemet a néptáncból is.

A víg özvegy grófjának, Danilovics Daniló követségi titkárnak a szerepe mind színészi játék, mind pedig éneklés szempontjából különleges kihívás számára. – Ez a karakter közel áll hozzám. Daniló egy érzelmes figura, aki könnyen megsértődik, szélsőséges, lobbanékony alkat, ami rám is igaz. A szerepben nagy érzelmi magasságokat és mélységeket járhatok be. Sáfár Mónika pedig kiváló partner, lehet vele játszani a színpadon, és a rendező, Szerednyey Béla hagyja is ezt. Megvannak a darab tartóoszlopai, de attól még lubickolhatunk a szerepben. Így az előadás minden nap egy kicsit más lehet, ami nagyon fontos, hiszen a színház a pillanat varázsa.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bronzérem a Bácska Kupán

A Bajai Judo Club egy régi versenyt szeretne ismét hagyománnyá tenni a délvidéki régióban. Ez a… Tovább olvasom