Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Főhet a feje a kecskemétieknek a helyi járatokon

Kecskemét – Felszálltunk az egyik leginkább zsúfolt helyi járatos buszra, és megtapasztaltuk, milyen utazni a 30 fok feletti hőségben. A klíma nélküli járatokon marad a sötétítő függöny vagy a kereszthuzat.
Mindennapos látvány a gyöngyöző homlok, az izzadságfoltos póló a kecskeméti helyi járatos buszokon. A városon belül 48 gépjárművel szállítják az utasokat, ebből mindössze 9 autóbusz rendelkezik légkondicionálóval. – A járatok többségén sajnos, nem megoldott az utastér belső hűtése, ugyanis a társaság korlátozott anyagi lehetőségei behatárolják az utólagos klímaberendezések beépítésének, illetve a klímatizált autóbusz beszerzésének megvalósítását – magyarázta a Kunság Volán Zrt. termelési igazgatója, Bimbóné Bálint Ildikó, aki hozzátette, ügyelnek arra, hogy a klíma nélküli járatokon az ablakok megfelelő állapotban legyenek, könnyen lehessen őket nyitni.

Az utasok máshogyan vélekednek az ablak-kérdésről: - A régebbi típusú buszokon nőként nincs elég erőm ahhoz, hogy elhúzzam az ablakot. Minden alkalommal, amikor melegem van, vagy éppen megcsap a huzat, meg kell, hogy kérjek valakit, hogy húzza nagyobbra vagy kisebbre a nyílást – mesélte Morvainé Tóth Krisztina, aki minden nap busszal közlekedik a munka- és lakóhelye között.

Többfunkciós újság: nemcsak szórakoztat, de legyezőként is jó szolgálatot nyújt.
Többfunkciós újság: nemcsak szórakoztat és informál, de legyezőként is jó szolgálatot teljesít.

A klímával rendelkező buszokon egy belső szabályozásnak megfelelően az időjáráshoz igazodva az autóbuszvezetők kötelesek gondoskodni a belső utastér megfelelő hűtéséről. – Én betiltanám a légkondicionálókat annyi rosszat hallani ezekről a berendezésekről: fejfájást, torokgyulladást, légúti megbetegedéseket és ízületi problémákat okoznak. Inkább izzadok egy kicsit, elviselem a szagokat arra a pár percre, amíg a buszon tartózkodom, de legalább nem fázom meg – adott hangot véleményének egy másik utas, Körtvélyesi Sándorné.

Bimbóné Bálint Ildikó elmondta, hogy a helyi járatokra nem jellemző, hogy panaszkodnának az utasok. – Mivel az egyes megállóhelyek jellemzően közel vannak egymáshoz, ezért a városi közlekedésben használt, három-négy ajtóval rendelkező autóbuszok ajtajait szinte minden megállóban kinyitják a sofőrök a le- és felszálló emberek miatt, így viszonylag sűrűn cserélődik a levegő a járműben.

Megkérdeztünk egy buszsofőrt is, mennyire megterhelő a meleg vezetés közben? – Voltam kamionsofőr, és kis ideig taxiztam is. Hozzá vagyok szokva ahhoz, hogy szélsőséges időjárási körülmények között dolgozzak. A meleg elviselésére léteznek apró praktikák: sok folyadék, nedves törülköző, lehúzott ablak, és ha már végképp nem bírja az ember a járműben, a végállomáson szusszan egy percet, amíg a tömeg felszáll a buszra.

– A társaságról kialakított kép megtartása érdekében az autóbuszvezetők nyáron is a megszabott egyenruhában dolgoznak, viszont a szünidő idején viselhetnek formaruhaként biztosított lazán szövött pólót az ing helyett – mondta a termelési igazgató a nyári öltözékkel kapcsolatban.

Olvasóink írták

  • 5. mav 2011. július 13. 02:57
    „Én még utaztam a kis rózsaszín buszokon, de tömegnyomort azon se láttam, tény hogy körbejárta a várost, bár a Kórháztól egyszer a vasútállomásra asszem Műkertvároson át legalább 20 perccel hosszabb úton jutottam el, de az átszállásmentességnek vannak ugye hátránya is.
    Úgy tudom 10 vonal volt az elején, pár év alatt kb 4 vonal lett mert gazdaságtalan volt üzemeltetni.
    Egy ekkora városban nem is lenne szükség két társaságra (Budapesten azért jó lenne ha lenne konkurencia)

    Amit én gondolom, az hogy miért nem lehet a városvezetőket belátásra bírni hogy rossz az útvonal, rossz a menetrend és a díjszabás?

    Pl: 1-es vonal még elfogadható, van is utas rajta, DE miért ne lehetne a helyközi járatokra is érvényes a bérlet, ezáltal sokkal nagyobb kínálat lenne az Auchan-Belváros között, hisz a Kerekegyházit, Izsákit, Ballószögi vonalakon járó buszt is igénybe lehetne venni. Hétvégén pl az 1-es buszokat lehetne ritkítani mégis a járatsűrűség megmaradna hisz a helyközi is elláthatná ezt a térséget.

    Az útvonalat miért nem lehet átgondoltabbá tenni? Vissza lehetne állítani számos ilyen átmenős járatot, hogy megszünjön a városközponti átszállás és felesleges várakozás.

    Ott van pl, az hogy a a 11-es meg az 1-es néha egymás után megy, utána sokáig nem jön semmi. Miért nem oldják meg azt hogy a 11-es úgy járjon mint régebben, az Auchan előtt menne jobbra Felsőszéktóra körforgalomi járatként, vagy a 23-assal összevontan Katonatelepről Felsőszéktón át az Auchanig (ott lehetne kialakítani egy kis pihenőhelyet)

    Több átmenős vonalat is lehetne létesíteni. A Belvárosi buszállomás kapacitását le lehetne csökkenteni. Nem értem mi okból de ledózerolták a Széchenyivárosi végállomást, pedig akár a 3-as, 4-es, 12, és 2-es járatok átmenő járatként kijárhatnának Széchenyivárosba (ezáltal a 14-es és a töküresen közlekedő 20-as is ritkítható lenne) mert valamelyik járat a 20-as vonalán valamelyik a 14-es vonalán mehetne. Semmi szükség egy ekkora buszvégállomásra a városközpontban.

    A tarifáról meg az a véleményem amit leírtam vicc ha mondjuk a Kuruc térről mennék a régi uszodához dolgozni akkor 2 db egyvonalas bérletet kellene vennem, ahelyett hogy km/megállóhelyi nevek alapján lehetne megvásárolni a bérletet. Hogy miért jó a volánnak hogy egyre kevesebb az utasa nem értem, de ez így elég szar megoldás.”
  • 4. Micimacko85 2011. július 12. 21:36
    „Tisztelt MAV!

    Lehet, hogy a fővárosban rosszabb a helyzet, de ez bennünket itt nem vigasztal. Nem ahhoz kell hasonlítani, ami rosszabb, hanem azt kellene célul kitűzni, ami magasabb színvonalú. Ha mindig azzal érvelünk, hogy vannak rosszabbak is, az nem visz előbbre.
    Emellett nem mindenben rosszabb a BKV. Ha már az összehasonlításnál járunk, bár nem érdemes hasonlítgatni.

    Budapest egy 2 milliós város. Kecskemét egy 100.000-es.
    Budapest az ország fővárosa. Kecskemét egy vidéki város.

    Eleve nem lehet összehasonlítani, hiszen Budapestet minimum 2 millióan használják. Ha levesszük az autósokat, motorosokat és a bicajosokat, akkor kevesebb, de hozzájönnek a hazánkba látogató turisták, úgyhogy kb. 2 millió ember.
    Kecskeméten ezzel szemben ugyanígy összegezve kb. 100.000 főt számlál az utazóközönség.
    Ezért természetesen a járművek is a fővárosban használódnak el jobban. Így van ez mindenhol a világon.
    Emellett a fővárosban lehet nincs függöny, de vannak járatok. A járatok közti várakozási idő 5-10 perc, és nem 20 perc, fél óra, vagy netán 1 óra, mint Kecskeméten. Ha megkapargatjuk egy kicsit, kijönnek a csúnya különbségek, és azt hiszem nem Kecskemét felé billen a mérleg. Sajnos. Pedig a város fejlődik, szépül, csak ez a tömegközlekedés....
    A kicsi rózsaszín buszokat a KV nyírta ki, mert konkurencia volt. Az emberek azzal jártak, mert gyakran járt, olcsó volt, és átszelte a várost minden irányban. Nem kellett több buszra is átszállni. Ezért muszáj volt ellehetetleníteni. Ahogy előző bejegyzésemben írtam, a KV monopolhelyzetben van. Azt csinálnak, amit csak akarnak. Akinek nincs autója, motorja, az jár busszal. Ugyanis a bicikli még esetleg játszik, de pl. a műkertből elég macerás bejutni a belvárosba. Egyrészt a távolság miatt, másrészt a bevezető út miatt. Itt ugyanis nincs külön bicikli út, így kisebb szakaszoktól eltekintve az autók mellett kellene tekerni. Persze, sokan mondják, hogy a Gizella tértől a Platán otthonig van járda. Na igen, de az gyalogjárda, és nem bicikliút. Ha azon közlekedünk, akkor ordítás van, hogy menjünk az útra. A Platántól kezdve meg már nincs is. Ami a sétányon megy középen, az szintén gyalogjárda, és nem bicikliút. Ugyanaz a kategória, mint a G. tér Platán O. között.
    Télen pedig még a bicikli és a motor sem variáció. Marad a busz.
    Igen, a km bérlet ésszerű lenne, de csak az utasoknak. Ugyanis a KV-nak abból nincs semmi haszna.

    Üdv:
    Micimackó”
  • 3. mav 2011. július 11. 17:26
    „Micimackó: Miért szüntek meg a City busz járatok? Azok kisebbek voltak, gyakran közlekedtek és olcsók voltak.

    Kecskeméten valóban nem olcsó a tömegközlekedés de tök jó a bevásárlójegy meg az egyvonalas bérlet. (én mondjuk km-szerint adnám ki a bérlet sokkal ésszerűbb lenne, így Széchenyi-Műkert között is lehetne venni egyvonalast 2-3 ezer Ft-ért, mégse kéne összvonalassal szórakozni. Amúgy sajnos szar az üzletpolitikájuk az utasok csökkennek, nem értem miért nem kedveznek valami normálisabb akcióval (habár a városvezetés sara ez mert Ők állapítják meg a díjakat)”
  • 2. mav 2011. július 11. 17:21
    „Budapesten még függöny sincs a buszokon, úgyhogy ne panaszkodjunk, itt legalább nem süt be a nap, és lényegesen kultúráltabbak a buszok állapota mint a fővárosba.

    Nagyon szép a digitális járatszámkijelzés a buszokon de nem értem miért ilyen hülyeségre költik a pénzt, ezeknek a kijelzőknek az árából legalább még vagy 6-8-10 buszt fel lehetett volna szerelni klímával, így a legzsúfoltabb vonalakat ki lehetett volna adni klímás járművekkel.
    Kielző helyett meg egy sima tábla legyártása még hatékonyabb lenne (a tábla hátulján szerepelhetnének a megállók, sokkal informativabb lenne) akárcsak a fővárosban”
  • 1. Micimacko85 2011. július 08. 11:33
    „Tisztelt Délmagyar!

    Cikkük nagyon informatív, és jó. Azt azonban elárulom, hogy Önöket sajnos csúnyán átverték. Név szerint Bimbóné Bálint Ildikó! Ugyanis azt nyilatkozta, hogy "a helyi járatokra nem jellemző, hogy panaszkodnának az utasok"!!! Mi????????? Tistelt Bimbóné Bálint Ildikónak üzenem, hogy nézzen be a Kunság Volán fórumára, és szemezgessen a sok-sok NEGATÍV kritika, és PANASZ között. Személy szerint nem 1 panasszal éltem én is, és az ismerettségi körömben sokan. 2 variáció van. Az egyik, hogy benyomják válaszul azt a sablondumát, hogy a KV felé intézett kritikát továbbítsuk a Város felé, mert a város kompetenciája bármilyen változtatás. A másik, hogy a KV-nak mennyire fontos az utasok elégedettsége. Na most ez utóbbi sem igaz. Tesznek rá ugyanis. Egyrészt azon a 9 buszon, amin van légkondi, elvétve használják. Másrészt azok a nagy Volvo 7700-as buszok CSAK és kizárólag a Hetényieknek, a Helvéciaiaknak vagy a Ballószögieknek járnak. Pl. a 3-as vonalára szökőévben 1x jön ki kényelmes klímás busz. Ráadásul felmerül a kérdés, hogy hogyan lehetséges, hogy habár az összvonalas bérlet 5930Ft, a diák és nyugdíjas 2065, a vonaljegy 300, " a társaság korlátozott anyagi lehetőségei behatárolják az utólagos klímaberendezések beépítésének, illetve a klímatizált autóbusz beszerzésének megvalósítását - "???? Országos viszonylatban Kecskeméten a legdrágább a tömegközlekedés!!!! Tudom, hogy monopolhelyzetben vannak, de akkor is! Télen fagyosak, nyáron forróak a buszok. Ezen jó lenne változtatni!
    Emellett nyilván való, hogy a buszsofőrök nem panaszkodnak, hiszen a buszt megtankolják, és a klíma / fűtés mellőzéséből megspórolt üzemanyagot a SAJÁT autójukba szívhatják!!!!! Így én sem panaszkodnék biztos! Az meg, hogy az utasok a melegben elszédülnek, a hidegben megfáznak, le van......
    Üzenem Bimbóné Bálint Ildikónak, hogy ez egy PANASZ!!!!

    Kérem szépen, hogy NE moderálják ki ezt a hozzászólást, mert EZ az IGAZSÁG, a mindennapi tapasztalat, és ezt kellene tényként venni, nem azt, amit a klimatizált irodából, pihe-puha székből nyilatkozik Bimbóné Bálint Ildikó.

    Üdv!
    Micimackó”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szuperkupadöntő: újra egymásnak feszül a KTE és a Videoton

A Videoton mindenképpen vissza akar vágni a Kecskemétnek a kupadöntőben elszenvedett verségért. Tovább olvasom