Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Magyar formatervező is dolgozott a kecskeméti Mercedesen

Kecskemét - Az országos premierrel felérő kecskeméti VIP-bemutatón Frank Klein, a magyarországi Mercedes gyár első embere kormányozta a közönség elé az új B-osztályt, mellette az a Németh Gábor ült, aki tagja volt az új modell tervezőcsapatának.
– Kissé talán meglepő, de most ültem először az új B-osztályban, amikor legutoljára közel kerültem az üléshez, akkor még nem volt teteje az autónak – mondta portálunknak a fogadáson villámbeszélgetésre vállalkozó, a karosszériáért, a külső designért felelős tervezőcsapatban dolgozó fiatal szakember.

Egy ilyen új modell jellemzően hét évig készül a Mercedesnél – avatott be a kulisszatitkokba Németh Gábor –, két év az előkészítés, kettő a tervezés, majd három év a finomításoké, az összerakásé. „Ennek az autónak a sajátossága az volt, hogy egyterűsége ellenére egy sportos autót kellett terveznünk, ami a végeredményt elnézve szerintem sikerült is."

Németh Gábor ült, az új modell tervezőcsapatának tagja.
Németh Gábor az új B-osztályos Mercedes tervezőcsapatának tagja.

Mint ismeretes, a korábbi szendvicspadlós szerkezettel szakított a márka – frontális ütközésnél biztonsági okokból a két padlólemez közé csúszott be a motor –, így alacsonyabb sportosabb lehetett a karosszéria. a formatervezők nagy örömére. – Jelenleg is tagja vagyok egy modell tervezőcsapatának, de erről egyelőre nem nyilatkozhatok – beszélt a folytatásról, mai munkájáról a tervező.

A 2007 januárja óta a sindelfingeni Mercedes-Benz Design Centerben dolgozó Német Gábor arról is nyilatkozott, hogy milyen szigorú megkötések mellett kell dolgozni a tervezőcsapatnak, bele kell férniük abba a milliméterbe, amit meghatároztak nekik. Fantáziájukat ugyan elereszthetik, hiszen egy új modellt, rajzolnak, építenek, ugyanakkor elvárás, hogy továbbvigyék a klasszikus értékeket. Nem volt ez máshogy az új B-osztálynál sem.

Frank Klein, a kecskeméti Mercedes első embere és Németh Gábor a VIP-bemutatón.
Frank Klein, a kecskeméti Mercedes első embere és Németh Gábor a VIP-bemutatón.

– A külső designért felelős szűkebb, 15 fős csapat tagjaként dolgoztam az új B-osztályon, s kifejezetten elégedett vagyok a végeredménnyel. Úgy gondolom, az autó oldalának rajzolata radikális változás az elődmodellhez képest, a domborulatok, az élek, az ívek harmonikus összhangban vannak, de igaz ez az egész autóra is – mondja a fiatal tervező. Neki is volt egészen érdemi felvetése az új B-osztályhoz, ami meg is valósult, igaz valamelyest átalakult, ha a végeredményt nézzük.

– Összesen három darab 1:1-es modell készült az autóhoz, ebből az egyik az enyém volt, s erre nagyon büszke vagyok – mondta, majd hozzátette, nem az ő koncepciója valósult meg, de a befutó csak részletekben tért el az övétől. „Amikor öt évvel ezelőtt elkezdtem dolgozni az autón, még szó sem volt Kecskemétről, de nagyon örültem, hogy Magyarország győzött a gyárépítésért folyó versenyben."

A magyar dizájner így képzelte el az új B-osztályt.
A magyar dizájner így képzelte el az új B-osztályt.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ipari formatervező szakán végzett fiatalember is úgy gondja, hogy ennek a szakmának a csúcspontja az autó. Már az egyetemen volt komoly együttműködés a Mercedes-sel, több projektben is részt vettek. Első gyakorlata még teherautóhoz kapcsolódott, a második egy sportkocsi volt, de az SLS induló projektjén is dolgozott. – Diplomamunkám a Maybach volt, készítettem egy 1:4-es modellt – mondta, jelezve, hogy megérintette a márka legfelső régióját is.

Olvasóink írták

  • 6. nemecsekerno_007 2011. november 26. 12:12
    „3. 620829 2011.11.25. 09:33

    Ez a vicc még jó sok bevételt fog hozni az országnak, ugyanis sok helyen eladható a Világon. Ezen és néhány másik produktumon kívül "hatalmas okosságunkban" nem sok dolgot tudunk felmutatni ami eladható külfölldön. Azért is vagyunk ekkora *****ban. Az önbecsapás drága dolog, a mások becsapása még drágább.”
  • 5. Golfer 2011. november 25. 14:07
    „3. 620829 2011.11.25. 09:33
    Valóban, miért venne bárki is pl. drága sportcipőt, amikor árának töredékéért megkaphatja a minden reális igényt maradéktalanul kielégítő, kiváló minőségű GUMICSIZMÁT, ami mellesleg az akár jóval több, mint 20 cm-es trágyától sem ijed meg?!

    Komolyabbra fordítva a szót: biztosan jó a BT-50, de nem egy kategória a két autó, így az összehasonlításuk teljesen értelmetlen. Akinek B-osztály kategóriájú autóra van igénye, annak meg sem fordul a fejében, hogy egy pickupot válasszon helyette, és fordítva...”
  • 4. KamuNeni 2011. november 25. 13:39
    „Hat ehhez nem igazan kellett forma tervezo!! Pont ugy nez ki mint egy peugeot vagy hyundai vagy amit a 10 eves gyerekem rajzol.. Nem ertem mi a nagy egotisztikus felhajtas miatta.”
  • 3. 620829 2011. november 25. 09:33
    „Ez az autó egy vicc......írok egy jó ellenpéldát...mazda bt 50....terepjáró-4 kerék-felező-6 lemezes cd tár-ülésfűtés-elektromos füthető külső tükrök-légkondi-kp zár elektromos ablakok...stb......fogyasztása semmivel sem több a majd 3 millával drágább és sokkal kevesebbbet tudó célzókeresztes autónál.........nos???????....ja és 20cm -es hóban sem ijed meg.....”
  • 2. nemecsekerno_007 2011. november 25. 09:03
    „Gratula Német Gábornak

    Ő biztos nem kapott bóvli leminősítést : )”
  • 1. lukrecia 2011. november 25. 07:42
    „Ez a magyar koncepcio sem rossz az uj B-re , valoban arnyalatnyi kulonbsegek vannak benne, de eppen ez a hosszitott forma nekem is jobban tetszett volna.
    Na majd az uj tip. nagyon baro a hat fala :))”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hajléktalantörvény: miért nem lőnek inkább le?

Jövő héten életbe lép a hajléktalanok elzárását lehetővé tévő törvénymódosítás, melynek értelmében akár elzárást vagy 150 ezer forint pénzbírságot kaphatnak azok, akik az utcán élnek. Tovább olvasom