Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

14 országos média elítélte egy jobboldali hetilap módszereit

A Le Monde szerdán azzal vádolta meg a hetilapot, hogy feltehetően megfigyeli és követi a két érintett újságírót.
Közös közleményben ítélte el Franciaországban 14 országos média szerkesztősége pénteken, hogy a Valeurs Actuelles című jobboldali hetilap közzétett egy listát annak a két oknyomozó újságírónak az állítólagos találkozóiról és forrásairól, akik Nicolas Sarkozy volt jobboldali államfőről közöltek leleplező írásokat.

"Mi, újságírók együtt és határozottan elítéljük a Valeurs Actuelles módszereit, amely október 15-én Sarkozy visszatérése: a Le Monde két újságírójának titkos találkozói címmel közölt cikket. A forrástitok ilyen súlyos megsértése méltatlan a szakmánkhoz, amelynek szabadságát és függetlenségét mindannyiunknak meg kell őrizni" - írta közleményében a Le Monde balliberális, a Le Figaro jobboldali, a Libération baloldali, a Le Parisien fővárosi, a Les Échos gazdasági napilap, a Le Nouvel Observateur baloldali, a Le Point jobboldali, a L,Express centrista hetilap, valamint az Europe1 kereskedelmi rádió, a TF1 legnézettebb kereskedelmi televízió, a Radio France közszolgálati rádió, a külföldre sugárzó RFI közszolgálati rádiócsatorna, és a Mediapart oknyomozó és a Rue89 baloldali véleményportál szerkesztősége.

"Támogatásunkról biztosítjuk Gérard Davet-t és Fabrice Lhomme-t, akik rendőrségi ügyekkel foglalkoznak a Le Monde-nál, s akiknek találkozóiról listát közölt a Valeurs Actuelles. Szeretnék emlékeztetni arra, hogy forrás nem létezik forrásvédelem nélkül. Hogy a demokrácia veszélybe kerül, amikor nincs többé szabad tájékoztatás" - olvasható a közleményben.
A Le Figaro külön is jelezte, hogy "nem egészséges, amikor az egyik újság a másikat ellenőrzi és megpróbálja egyes cikkek hátsó gondolatait boncolgatni".

A Valeurs Actuelles e heti számában az állította, hogy a Sarkozyt érintő újabb ügyekről cikkező Le Monde újságíróit nem sokkal az újabb revelációk közlése előtt fogadták az elnöki hivatalban, az igazságügyi minisztériumban és az ügyészség pénzügyi ügyekkel foglalkozó részlegén. A cikk azt sugallja, hogy a Le Monde által kirobbantott ügyek háttérében a szocialista kormányzat áll, amely le akarja járatni Sarkozyt.

A Le Monde szerdán azzal vádolta meg a hetilapot, hogy feltehetően megfigyeli és követi a két érintett újságírót. A vezető napilap rágalmazás miatt feljelentést tett és azt kérte az ügyészségtől, hogy kémkedés gyanúja miatt indítson vizsgálatot.

Yves de Kerdrel, a Valeurs Actuelles főszerkesztője a Canal+ kereskedelmi televízióban csütörtökön tagadta, hogy követték vagy megfigyelték az újságírókat, de azt nem árulta el, honnan származnak a hetilap információi a találkozókról.

Az 1966-ban alapított jobboldali Valeurs Actuelles szeptemberben azzal váltott ki felháborodást, hogy a Marokkóban született, de szüleivel négy éves korában Franciaországba emigrált és ott felnőtt Najat Vallaud-Belkacem frissen kinevezett oktatási minisztert az általa képviselt értékek "ajatollahjának" nevezte.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem ebolás az Air France madridi járatán lázra panaszkodó utas

A férfi panaszai miatt a francia légitársaság gépét leszállás után teljesen elkülönítették a madridi… Tovább olvasom