Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Apátfalván sikeresek a hátrányos helyzetű gyermekek

Az apátfalvi iskola mind a harminchat, halmozottan hátrányos helyzetűnek minősített tanulója javított az év végi bizonyítványban egy speciális pedagógiai programnak köszönhetően. Így még a gyengébb képességűeket is felveszik középiskolába.
– Korábban sokszor volt, hogy nem tanultam, a suliban nem figyeltem, csak beszélgettem, és nagyon rossz jegyeim voltak. Egyszer csak érdekesek lettek az órák, és szívesen mentem a korrepetálásokra is, így azokból a tárgyakból, amikből korábban kettesnél jobbat nem tudtam szerezni, most hármas-négyes vagyok – mondta az apátfalvi iskola hatodik osztályába járó Dinnyés Mihály, aki még azt is megosztotta velünk: szeretne egy jó középiskolában továbbtanulni, így jövőre is rendszeresen jár majd a korrepetálásokra, szakkörökre.

Megtudtuk: Misi is halmozottan hátrányos helyzetűnek minősített apátfalvi tanuló, akikre különös gondot fordítanak az iskola tanárai – mindezt pedig egy speciális pedagógiai programnak megfelelően úgy kell tenniük, hogy a nehéz körülmények között élő gyerek ne érezze a megkülönböztetést. Mátó Lajos igazgató elmondta: jelenleg a tanulók mintegy húsz százaléka, összesen harminchat diák igényel különös törődést, és mindegyikük bizonyítványában tetten érhető a javuló eredmény.

– Halmozottan hátrányos helyzetűnek az a tanuló minősül, aki rendszeres gyermekvédelmi támogatásra szorul és szüleinek legmagasabb végzettsége nyolc általános iskola. Mivel a községben jelentős a roma kisebbség, így a kiemelt figyelmet igénylő tanulóink között is számottevő a kisebbségiek aránya, de ugyanúgy magyar gyermekek is akadnak közöttük – foglalta össze az igazgató, aki kiemelte: a község iskolájának különlegessége, hogy a kisebbségi szegregációnak nyoma sincs sem a tanulók, sem az intézmény részéről. Nincsenek cigány és magyar osztályok, és a nehéz esetek között is egyszerre van ilyen is, olyan is.

Éppen ezért vált szükségessé az Integrációs és Képesség-kibontakoztató Program három évvel ezelőtti bevezetése – aminek jelentős eredménye, hogy az összes, ide sorolt tanuló tanulmányi eredményei javultak – és a legrosszabb anyagi, szellemi környezetből jövő gyermeknek is esélye nyílt, hogy középiskolában tanulhasson tovább, tapasztaljuk, hogy ennek eredményeképp a gyengébb képességűeket is felveszik.

– Tavaly négy, idén egy halmozottan hátrányos helyzetű tanulónk fejezte be a nyolcadik osztályt, a program eredményeképp mindegyikük közép- vagy szakiskolában tanulhat tovább. Az ide sorolható gyerekek után egyébként többletnormatívát biztosít a kormányzat, a speciálisan felkészített tanárok kiemelten odafigyelnek rájuk, egyénre szabott feladatokat kapnak, és folyamatos korrepetálják őket – mondta Mátó Lajos.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Benkó szerint is jó lesz a Makói Muzsika

Szépen fogynak a jegyek a Makói Muzsika című nyári szabadtéri zenei programra, amely július 29-én… Tovább olvasom