Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

A nagy szegedi lezárás, avagy dugó hátán dugó

Szeged - A Tisza Lajos körúton, a Fekete Sas utcában és a Széchenyi téren okozott dugókat az első napon az 1-es villamosvonal átépítése miatti lezárás, terelés.
Mindenkinek újra kell tanulnia a közlekedést Szeged belvárosában. Tegnap elkezdődött az 1-es villamosvonal felújítása az Anna-kút és az Aradi vértanúk tere között. Az érintett utcákból elterelték a forgalmat, alaposan megváltozott a közlekedési rend. Nagy úr a rutin, de most nem elég. Sokan hajtottak be lezárt utcákba, minden tiltó tábla ellenére.

Vége a tanévnek, a nyári forgalom terelésekkel együtt is viselhető volt a Belvárosi hídon és a Tisza Lajos körúton, ennek ellenére jobb elkerülni az építkezéseket – a Bertalan hídon, a rakparton és a nagykörúton. Az 1-es villamos helyett pótlóbusz jár, kerülő úton. Kimarad a Széchenyi téri, a Somogyi utcai és az Aradi vértanúk terén lévő megálló. Bár jövő szerdáig reggeltől estig hoszteszek segítenek az utasoknak, sokan várták tegnap az 1-est a nagyposta előtt. Nem vették észre, hogy a kivitelező az egész felsővezeték-rendszert leszedte, a bíróság előtt és a lottózónál pedig már a sínek közötti betonpaneleket is kibontotta. Az Aradi vértanúk terén az újságos csak annyit mondott, legalább az ordítozó kéregetők is eltűntek a térről. A 3-as és a 4-es vonalán a Dugonics téren újból a régi bengálikra lehet átszállni a vadaspark, illetve Kecskés felé. Ezeknek a villamosoknak nem kell megfordulniuk, késés nélkül ingázhatnak.

A legkritikusabb helyzet egész nap a Fekete Sas utcában alakult ki; hosszú kocsisorok araszoltak a kiskörút és a Belvárosi híd felé. Előfordult, hogy a parkoló kocsik és a biciklisek között dupla sorban álltak az autósok. Problémás hely a Széchenyi tér Szeged étterem előtti része is, ami zsákutca lett. Még rendőröket is láttunk behajtani, meglepődni és megfordulni. Enyhítené a fennakadást, ha a városháza irányából közvetlenül a Belvárosi híd felé is ki lehetne kanyarodni. Nem kellene háztömböt kerülni. Parkolóhelyet is sokan kerestek hiába. Új helyeket átmenetileg a bíróság oldalában jelöltek ki, használható az Árpád tér is, távolabb pedig az Arany János utcai parkolóház és a rakpart. A délutáni csúcsban beállt a Tisza Lajos körút; összefüggő autósor kígyózott az Aradi vértanúk terétől a Híd utcáig.

A Fekete Sas utcában reggeltől késő délutánig így torlódott a forgalom. Lépésben haladtak a kocsik. Fotó: Karnok Csaba
A Fekete Sas utcában reggeltől késő délutánig így torlódott a forgalom. Lépésben haladtak a kocsik.
Fotó: Karnok Csaba

Parkolás: távol a belvárostól


A belvárosi szállodák vendégei csak árkon-bokron át juthatnak el a hotelek főbejáratáig, az ablakok alatt légkalapács szól, parkolni pedig lehetetlen. A szegedi autósok sem tudnak megállni.

A belvárosi szállodák tegnap szembesültek azzal, mivel jár az 1-es villamos vonalának átépítése. Dömsödi Zsolt, a Hotel Soleil igazgatója kifakadt: – Nemcsak az utcát, a járdát is felbontják, vagyis az új négycsillagos szállodába majd pallókon juthat be a vendég. Reggel 6-kor pedig megszólal az ablaka alatt a légkalapács.

Az igazgató kétli, hogy bárki átgondolta volna, milyen károkat okoz Szeged idegenforgalmának, hogy a szabadtéri, a kajak-kenu-világbajnokság idején bontják fel a várost. A szállóvendégek eddig, ha zárt parkolót igényeltek, a Royalhoz álltak be. Most az Arany János utcai pakolóházat ajánlják nekik, de az igazgató szerint ez nem megoldás: onnan kell majd a Kelemen utcáig elbukdácsolniuk a csomagokkal.

Tóth Zsolt, a Royal Szálló igazgatója szerint abszurd a helyzet: ellehetetlenül a hotel működése. A Royalt és zárt parkolóját gyakorlatilag nem lehet autóval megközelíteni, megoldatlan az áru- és szemétszállítás, a patyolat. A csak a szezonra megnyílt belvárosi szálloda működését tavaly a Kölcsey utca felújítása, idén a villamospálya rekonstrukciója hozza nehéz helyzetbe.

Tegnap délelőtt mi is nekilódultunk, hogy parkolóhelyet keressünk a városban. Mivel a kiskörúton belül nem találtunk, végigjártuk a Tisza Lajos körútra merőleges kis utcákat, de szinte a Mars térig foglalt volt az összes hely. A legzsúfoltabb utca címre a Gogol, a Hajnóczy, a Mérey és a Madách pályázhat, a szintén felbontott Gutenbergről nem is beszélve. Az autósoknak javasoljuk: a kiskörúttal párhuzamos, ráadásul árnyékos Bolyai János, valamint Jósika és Lengyel utcában próbálkozzanak – igaz, ezek a parkolóhelyek legalább 500–800 méterre találhatók a belvárostól.

Olvasóink írták

85 hozzászólás
  • 85. eleonóra 2011. június 20. 14:55
    „85.Lugas6
    Nem is lenne talán annyi reklamáció a felújítások miatt, ha munka és forgalom szervezésben jártas emberek lennének a helyükön.A forgalom elterelést nem kellő szakértelemmel csinálják ezzel jól összeugrasztják a beciklist a gyalogost és az autós társadalmat.”
  • 84. vuk 2011. június 20. 10:34
    „Az az erdekes, hogy ez csak azokat zavarja, akik budira is kocsival jarnak... Na jo a potlovillamos nem kellemes, de konyorgom nyar van, jo ido, szabad bringazni. Azzal meg elmesz barhol :)”
  • 83. Lugas6 2011. június 19. 22:31
    „Szeged folyamatosan fejlődik, épül, szépül. Ez sok bajjal is jár, de úgy látszik, a kellemetlenségek nem küszöbölhetők ki. 1967-ben jöttem vissza Szegedre. Ez alatt az idő alatt igen sok felújítás, átépítés, kis és nagyberuházás volt. Örök téma volt és ugyanez van most is; nevezetesen, hogy miért ekkor, és nem akkor, és miért nem lehet ezt jobban megszervezni, ütemezni stb. Így volt ez a "Kádár"-korszakban, és így volt a rendszerváltás eddig elmúlt 21 évében is.
    Lehet ezen őrlődni, de aki több év távlatában látja át a helyzetet, az tudja, hogy nincs miért aggódni. Szegeden eddig csak jól alakultak, és egyre jobban alakulnak a dolgok. Próbáljuk meg elfogadni, hogy most egy kicsit nehezebben mennek a dolgok, de ha az eddigiekhez hasonlóan építkezünk, akkor bizton remélhetjük, hogy Szeged szebb, és élhetőbb lesz mint volt. Az Indóház-téri, Szt.-Ferenc utcai, Boldogasszony sgt.-i- durva kőkockákat én sem tartom jó ötletnek, de sebaj, 20 év alatt simára polírozzuk a cipőinkkel....”
  • 82. eleonóra 2011. június 19. 20:46
    „82 Sanya
    Ez jó ötlet lehetne.Régen így is volt.”
  • 81. Agáta 2011. június 19. 19:28
    „Az Indóház tér-Szt.Ferenc u. felújítása sem piskóta. Újabban a 83-as busz nem fordul be az Indóház térre az Állomás elé. A Bem utcánál le kell szállni. A Szt.Ferenc utca azonban még egyáltalán nincs kész, így az utca közepén, a sárban, vagy porban kell a bőröndöket húzni (nem mindenki képes a nehéz bőröndöt kézben cipelni), na meg iszonyú koszos cipőben kezdeni az utazást. A másik alternatíva: Kerülőt tenni csomagokkal az egyébként sima aszfaltjárdás (csak az egyik oldalon) Gőz utcán, azonban az utca végétől járda nincs, az úttesten lehet csak gyalogolni. Még 1: Ki az a "nagytudású" tervező, aki durva kőkockákat "álmodott" a Szt.F. utcába? A bőröndöket azon megint csak nem lehet húzni, a magas sarkú cipőket pedig tönkre teszi. Tervezőkém bizonyára a WC-re is autóval jár... Ha már a Nagyállomás: Minek van mozgólépcső, ha sokszor nem működik? Az 1 lift meg kicsi és lassú, mint a tetű.”
  • 80. Satnya 2011. június 19. 17:59
    „...és még ezek után sem képesek arra, hogy az Oskola utcát és a Dóm teret megnyissák az Aradi vt. tér felé. Nehogy megzavarjuk a " papok hitéleti tevékenységét", hogy a "klasszikus"-tól idézzek.
    Abszolut idiotizmus......”
  • 79. Herli 2011. június 19. 17:02
    „80. pinkcat25 2011.06.19. 16:12
    Reklamálj Szeri úrnál, miért nincs benne légkondi.
    Németben van, lehet itt is volt, csak spórolnak.
    Aki izzad az párologtat is, és egyben hűl is. Ilyen egyszerű ez barátom.”
  • 78. pinkcat25 2011. június 19. 16:12
    „74. man !!!!!

    És még nem is volt meleg!!!
    Majd mikor kint dönget a 35-38 fok, akkor a kis ablakos Mercedes buszon 60 fok van!
    Az az állat aki a Tisza Volánnak megvette ezeket a szarokat, fél percet nem utazott busszal!
    Mert akkor tudná, hogy 40 cmes "lőréseken" nem kapunk levegőt!
    Ha tehetem inkább biciklizek!”
  • 77. Norman_Bates 2011. június 19. 13:00
    „Olyan jóérzés már az algyői úton araszolva elnézni az M43-ason kb félpercenként elsuhanó autót.
    Jó, hogy van egy elkerülője szegednek :)”
  • 76. louis 2011. június 19. 12:27
    „76. Smerdis_of_Arshak 2011.06.18. 18:58
    érdekes, hogy egseseknek a felújítással is baja van. gondolom ti vagytok azok, akik kitalálták a rovásírásos helységnévtáblákat is :)

    Korántsem biztos, hogy a felújítással van baja a megszólalók többségének (a rovásírást meg felesleges idekeverni), hanem azzal: ahogy már évek óta ez a felújítási ámokfutás történik. Minden logisztikai megfontolás és az élhető város illúziójának fenntartása NÉLKÜL.
    A városlakók [és az áhított, vendégéjszakákat is hozó turisták] kényelmének minimális tiszteletben tartása nélkül.
    A sörkert helyén kezdődő építkezés - szabadtéri idényben való megkezdése a csúcs-példa erre, megspékelve az 1-es villamos belvárosi szakaszának szétrobbantásával.
    A nem olcsó szabadtéri jegyek mellett a közönség toi-toi bódékat fog használni?? Mivel a kulturált/abb nyilvános wc-t két hónapja elbontották. 10 nap alatt már elképzelhetetlen az új, föld alá tervezett wc-komplexum megépítése.
    Jártak-e arra a város illetékesei?! Valódi kis bio-gyom-rezervátum (de legalább: ZÖLD felület!!!) keletkezett az elmúlt hetekben -a rövid idő alatt megrozsdásodott kerítéssel védetten !- a volt wc helyén.
    Méltó ez a város szívéhez, a Dóm közvetlen környezetéhez, a szabadtéri előadóihoz és közönségéhez?!?
    Egyedül Az ember tragédiája c. produkcióhoz: igen.

    És hol fog parkolni a feltúrt és lezárt Zrínyi utca helyett a szabadtéri előadások -fizető- közönsége?

    Folytassam még?”
  • 75. GreatWhiteShark 2011. június 18. 20:20
    „75. louis 2011.06.18. 17:33
    Lehet, hogy erről szólt, de én nem így érzékelem! A Kálvária sgt-on ma is elment az orrom előtt a bengáli, és fele olyan hangos nem volt a járda széléről hallgatva, mint a Boldogasszony sgt-on, a csukott ablakon keresztül, az újabb szerelvény. A rezgő ajtókról, ablakokról ne is beszéljünk, régi a lakás, na. De érdekes, a busz nem okozza ezt! Nem lehet minden tökéletes, én is hibázom néha, igaz, akkor meg is sz.patnak érte.”
  • 74. Smerdis_of_Arshak 2011. június 18. 18:58
    „érdekes, hogy egseseknek a felújítással is baja van. gondolom ti vagytok azok, akik kitalálták a rovásírásos helységnévtáblákat is :)”
  • 73. louis 2011. június 18. 17:33
    „38. GreatWhiteShark 2011.06.17. 16:53
    Szerintem a Bem utca egyeseknek már peremvidék.
    ... a Boldogasszony sgt-on a hangos villamos helyett csendes busz suhan az utca közepén. Észre se veszem, pedig jár. Ez szuper!
    Kedves GreatWhiteShark, hogy is van ez? !?!
    A hangos villamos helyett .. .
    MIntha 1 éve arról szólt volna a himnusz, hogy a felújítás után, gumiágyon, stb, stb, sőt: et cetera: csöndes, lágyan zümmögő az 1-es villamos suhanása az Április 4. útján -jaj, mit is írok- a Boldogasszony sugárúton. [A környéken lakom, tehát egyetértek: nagyon zajos a nehezen ki/megszenvedett, ´korszerű´ és a korábbi felújításhoz képest méginkább gumiágyas 1-es villamos szakasz a Boldogasszony sugárúton.]”
  • 72. man 2011. június 18. 16:31
    „Tegnapi napon hosszú idő után ismét igénybe vettem a szegedi tömegközlekedést a TV egyik helyijáratának személyében. Mercedes busz - klíma nélkül.
    1. Mindenkiről folyik a víz, nincs levegő a buszban.
    2. Mindenkinek a kezei tele csomagokkal, de a sofőr nem nyitja magától az ajtókat, bénázzanak csak az utasok.

    Apró dolgok, de pont elég, hogy az autónál maradjon aki megteheti.”
  • 71. Borrower 2011. június 18. 13:38
    „Mi <moderálva> van már ezzel a várossal. Lassan az utolsó kis járdát és utat is feldúlják rajta. Ki kérte ezt?
    A 19-es trolit vagy a 2-es villamost? Kinek kellett ez ennyire. A próbajáratok alá fektetném szívesen.”
  • 70. horvathi 2011. június 18. 10:51
    „Azért ebben az országban, már az ilyen szegedi közlekedést tönkretévő gazemberségektől sokkal kisebb bűnökért is akasztottak már fel embereket.....”
  • 69. babar 2011. június 18. 08:58
    „Hát ez szuper! Hehehe!”
  • 68. Zsoltee0716 2011. június 17. 23:08
    „68. CsImre 2011.06.17. 22:31

    Ennyi:)

    Tudod mikor megy az értelem a Fekete sason, azt a a Kigyó utca kereszteződésénél ki van rakva egy Stop tábla és egy egyenes, balra kanyarodó tábla(ha jól emlékszem), és az értelem el kanyarodik jobbra vagy egyenesen megy a zsák utcába ami szintén fel van tüntetve. ezért van dugó. Tisza lajos krt-on nem nagyon voltam, hogy hány helyre rakták ki a Belvárosi híd táblát?”
  • 67. CsImre 2011. június 17. 22:32
    „27. eleonóra:

    Ezt Te már csak tudod. Olyan vagy, mint okz, és ez nem dicséret volt.”
  • 66. CsImre 2011. június 17. 22:31
    „Teljesen biztos voltam benne, hogy a terelések 1. napja után Dombai Tünde személyesen fogja megírni, hogy micsoda dugók vannak. Ha nincsenek, akkor is. Többször jártam a városban, reggel is, semmilyen extra dugó nem volt. A Feketesason nagyobb volt a forgalom, a szerencsétlenkedő autósok feltartották a forgalmat, az Aradi vértanúk terén meg a táblákat nem ismerő jogosítványosok forgolódtak kicsit, ennyi.
    Az Oskola szép, csöndes lett, a Victor Hugo kétirányú. Vörösmarty-t meg leszűkítették és egyirányúsították, hogy legyen hol tárolni az autókat. (az úttesten)”
85 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olcsóbb lesz a gép, mint az ember

Az embert helyettesítő gépek hatékonyak, gyorsak, precízek, emiatt nem javítják a munkanélküliségi statisztikákat. Tovább olvasom