Délmagyar logó

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 20°C | 34°C Még több cikk.

Autók között egyensúlyoznak a trolivezetők

Szeged - Kézzel teszik fel az új ©koda-Ikarus trolik áramszedőjét a járművezetők a Szentháromság utcában. Miközben a sofőrök az úttest szélén hagyott háromméteres, kampós végű rúddal egyensúlyoznak, a türelmetlen autósok szitkozódva ledudálják őket az úttestről.

A balesetveszélyes helyzetre – hallottuk a járművezetőktől – az SZKT-nál működő egyik szakszervezet is felhívta már a cégvezetés figyelmét. Ez az áramszedős megoldás amiatt is érthetetlen, mert az új troliflottáról azt írtuk korábban, hogy akár 7 kilométert is képes megtenni akkumulátorral.

Márpedig ha a Kálvin térnél lekapcsolja a sofőr az áramszedőt a felsővezetékről, és úgy megy az SZTK-ig, majd a Szentháromság utcán megfordul, bőven elérne a Tisza Lajos körúti védett buszsávig vagy akár vissza a Szent István térre. Ott zavartalanul visszacsatolhatná az áramszedőjét.

– Konzultációt kezdeményeztünk a cégvezetésnél, mivel balesetveszélyesnek tartjuk a helyzetet. Javasoljuk, hogy a Dugonics térig menjenek a járművek áramszedő nélkül, és ott engedjék fel. Nem értem, miért nincs kint a felcsatolásnál segítő személyzet, aki a járművezető helyett felrakja az áramszedőt. Nincs a helyzet magaslatán a forgalmi osztály azért sem, mert emiatt az áramszedős tortúra miatt nincs megfelelő pihenőidejük a munkatársaknak. Ez pedig hőségriadóban elengedhetetlen – mondta Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke.
 

Nem magasugrásra készül. Láthatósági mellény nélkül, az út közepén állva teszi vissza az áramszedőt az új troli sofőrje az SZTK-nál. Fotó: Frank Yvette
Nem magasugrásra készül. Láthatósági mellény nélkül, az út közepén állva teszi vissza az áramszedőt az új troli sofőrje az SZTK-nál. Fotó: Frank Yvette


A Szegedi Közlekedési Kft.-től azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az önjáró trolik akkumulátorainak hosszabb távú és teljes üzemidejű igénybevételéhez azok feltöltését megfelelő hosszúságú felsővezetékes szakaszon kell biztosítani. Ezért kell az áramszedőket már az SZTK melletti buszmegállónál felhelyezni. Az erre szolgáló rúd valamennyi troliban a járművezető rendelkezésére áll.

A balesetmentes közlekedés érdekében az úttest közvetlen szélén, a szegéllyel párhuzamosan, ahol ideiglenesen megállni tilos, egy másik kihelyezett rúd van. Erről utasítás szól, ahogyan arról is, hogy a visszahelyezés során láthatósági mellényt kell viselniük a járművezetőknek, ezzel minden troli fel van szerelve.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szecessziós és palotaséták okostelefonnal

Okostelefonon használható praktikus információkat gyűjtött egybe egy szegedi informatikai cég. 21. századi útikönyveik különféle séta- és túraútvonalakat ajánlanak. Tovább olvasom