Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Bedugult a félpályára szűkült körút

Szeged - A nyári gyérebb forgalom ellenére is bedugult tegnap a szegedi Rókusi körút, ahol a 2-es villamosvonal vágányépítése miatt szeptemberig félpályára szűkült az út. Legtöbb probléma a sofőrök figyelmetlenségéből adódott.
Mindkét irányban feltorlódtak tegnap a kocsisorok a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban a félpályára szűkült szegedi Rókusi körúton. Annak ellenére bedugult hullámokban a Tesco környéke, hogy a szokásoshoz képest – szünidő lévén – viszonylag kevesen járnak arrafelé. Világosan látszik: ha kikapcsolják a jelzőlámpákat – mint a körút Csáky, Körtöltés és Kisteleki utcai kereszteződésénél –, megáll a sofőrök tudománya. A felfestések és terelőtáblák követhetzők, csak figyelni kellene. Hiába látni jó előre a 30 kilométer per órás sebességkorlátozó táblákat, sokan továbbra is rutinból nyomják a gázt. A körút közepére összeterelő sárga „sorvezető" csík láttán meg hirtelen csikorogva leblokkolnak, majd körbenézés nélkül hajtanak tovább.

Keresztbe-kasul vágtak át a kocsik a kereszteződésekben a kijelölt lehajtósávokon. Emiatt nem vették észre, hogy a Csáky utca bejáratát lezárták, nem lehet balra kanyarodni a Szatymazi utcánál, viszont szabad az út a belváros felé a Csáky utcával átellenben, a Bálint Sándor utcán keresztül. Kriminális helyzeteket okoztak a figyelmetlen sofőrök a Körtöltés utcai kereszteződésben, ahonnan buszok, trolik próbáltak kijutni a körútra. Ugyanúgy nem engedték ki őket, mint ahogy a zebrán sem hagyták átkelni a gyalogosokat, a kerékpárosokat. Dudálás és anyázás lett a vége, ha valaki mégis vette a bátorságot, és elindult. Még egy tűzoltóautó is át akarta verekedni magát a rókusi csomópont felől a Csongrádi sugárút irányába – hiába szirénázott, nem adtak utat a sofőrök, hanem próbáltak élelmesen előtte manőverezni.

Tűzoltót, buszt sem engedtek útjára a szabálytalankodó autósok. Fotó:DM/DV
Tűzoltót, buszt sem engedtek útjára a szabálytalankodó autósok.
Fotó:DM/DV

Aki szabályosan lassít, az észreveszi a körút rókusi csomópontba vezető torkolatánál, hogy a buszmegállót ideiglenesen előrébb költöztették az Izabella hídra vezető sávra, tehát ott kerülni kell. Egyedül a buszvezetőknek volt köszönhető, akik a szokásosnál is jobban koncentráltak, hogy nem koccantak össze percenként egy szabálytalankodó autóssal.

Villamos jár az autók helyén

A Rókusi körúti új 2-es villamos a Tesco és rókusi csomópont között a körút közepén megy majd a határidő szerint szeptember második felében, ahová a kivitelező most ideiglenesen a forgalmat tereli. Ennek az az oka, hogy előbb az eddig 13 méter széles körutat kell kiszélesíteni átlagosan 6 méterrel, hogy a vágányépítés után is kétszer két sávon haladhasson a forgalom. Ha a közműkiváltásokkal, felsővezeték-tartó oszlopokkal és az útépítéssel végzett, a kivitelező még a nyáron – továbbra is kétszer egy sávon – a körút oldalára "húzza" a forgalmat, hogy az út közepén vágányokat fektethessen.

Olvasóink írták

112 hozzászólás
  • 112. ifj. Nagy Gábor 2010. július 29. 09:02
    „111. thomas200 2010.07.29. 00:46
    "Kit érdekel a helyesírás"

    Hát téged nem, azt látom... :-((( de nem ez volt a mondanivalóm lényege, nagyobb baj, hogy ezt nem vetted észre...

    "nemond nekem hogy az a pókhálómeg a rengeteg zöld oszlop ami elcsúfítja a várost"

    Ezzel egyetértek, a belvárosi környezetben a vezetékrengeteg néhol bizony eléggé zavaró, ezen most még nem nagyon lehet változtatni, de néhány évtized múlva talán már nem lesz rá szükség. Az oszlopokban csak az bosszant, hogy nem a Démász-os fakózöld színt használják, az ugyanis sokkal inkább belesimul az utcaképbe.

    "csak az a pár ember, mint például te is, akik el vannak vakulva"

    Rólad viszont kilométerekről látszik az elfogulatlanság. :-))))) Főlg ha a Tisza Volánról van szó. :-D

    "Másrészt én először végeztem volna egy közvéleménykutatást azokon a környékeken (rókusi körút, makkosház, tarján...) ahol építeni akarják ezeket, és ha a lakosság nagy része is akarná, akkor egyezni csak bele."

    Volt közvéleménykutatás. Az, hogy pl. egy lakossági fórumon az ellenkezők vannak többségben, ne tévesszen meg. Tiltakozni az ember hamarabb elmegy, mint egyetérteni.

    "mert annyira tetszenek nektek ezek a romok"

    Fuss neki még egyszer. Nem a romok tetszenek, hanem éppen az, hogy a romok helyett normális lesz az elektromos közlekedés, a szerelőcsarnoktól az áramellátáson át a járművekig és az utastájékoztatásig. Ezért van a fejlesztés. Örülnöd kellene neki, mert ahogyan írtad: "Ha minden jármű jól működne, és rendben lenne műszakilag akkor nem volna ennyi problémám, csinálják." Éppen ez a cél!

    Ezért értelmezhetetlen, hogy folyton a mostani 3-as villamosra, vagy a csikorgásra panaszkodsz. Persze érthető: a nagy tisztánlátásodban még sohasem láttál modern villamost, így nem tudod elképzelni sem, hogy az mennyivel másabb lehet egy bengálinál.”
  • 111. thomas200 2010. július 29. 00:46
    „Kit érdekel a helyesírás meg a többi ne avval takarózz, itt arról van szó hogy nagy baromság földúlni meg bepókhálózni a várost, tavagy az egyetlen aki itt veri érte a nyálát, meg még pár szkt-s. Másrészt én először végeztem volna egy közvéleménykutatást azokon a környékeken (rókusi körút, makkosház, tarján...) ahol építeni akarják ezeket, és ha a lakosság nagy része is akarná, akkor egyezni csak bele. Nemcsak úgy nekiállni azt feldúlni. De szerintem te se örülnél neki, ha a lakásod pont a makkosházi erdőre nézne, és aztkéne hallgatnod hogy a villamosok csikorognak egész nap. És akármit is mondasz, nemond nekem hogy az a pókhálómeg a rengeteg zöld oszlop ami elcsúfítja a várost meg a gyönyörű villamosok meg trolik kellenek ide. Ha minden jármű jól működne, és rendben lenne műszakilag akkor nem volna ennyi problémám, csinálják. De hányingert kapok ha ránézek eggy 3-mas villamosra vagy fölülök eggy trolira, amin még a saját hangomat se hallom úgy csörög-csattog. Részemről ennyi, és szerintem nézzél szét a járművek meg a cég közt, és hasonlícsd össze akár a volánnal, vagy bármelyik másik céggel, utána védjed, meg persze miután órákig nem jár a villamos, és nem tudsz normálisan bejutni a munkahelyedre, mert nem pótolják a kimaradt járatok nagy részét, De érdekes módon ha egy volános busz lerobban vagy valami miatt nem tud elindulni, nem telik sok időbe max 5-10 perc míg kiér a másik busz hogy pótolja. És ha megnézed ami járat alacsonypadlósnak van feltüntetve, az a járat biztos hogy alacsonypadlós. Ezzel ellentétben rengetegszer láttam már a 8-ason ikarust járni, volt hogy egész nap. Szóval szerintem elég nagy többség tartja hülyeségnek ezt a két újabb vonalat, csak az a pár ember, mint például te is, akik el vannak vakulva, mert annyira tetszenek nektek ezek a romok, cask az védi foggal körömmel ezt az egészet. Az elütésekről meg annyit hogy nekemnincs olyan sok időm hogy írkáljak itt a fórumokra meg védjem azt ami nekem tetszik meg megmagyarázzak mindent meg satöbbi, arra szánok időt, hogy kifejtsem véleményem és lassan már dühöm, mert már kezd sokaknak elege lenni ebből a szegedi elektromos közlekedésből.”
  • 110. ifj. Nagy Gábor 2010. július 28. 13:40
    „109. thomas200 2010.07.28. 01:34
    "Nem a rohadt villamos kell ide, minek, a másik két vidéki városban is alig van már, ittmeg még újakat épitünk.."

    Nem nyert. Debrecen is újat épít, Miskolc is hosszabbítja a villamosvonalát.

    "ahejett hogy csinálnának mégeggy sávot, hamár van hely, azlenne a busz sáv, azt kész megvan oldódva a probléma."

    Mivel azonban az 1-es villamos jobban megközelíti a belvárost, mint a buszok és már adott, továbbá egy csomó üresfutása van a Károlyi kollégiumtól kifelé, összességében jobban megéri, mint egyszerűen buszsávra tenni a mostani buszokat.

    Annak is van létjogosultsága, a nagykörúton például majdnem végig buszsáv lesz, ha minden jól megy.

    "amúgymeg gondolom mennyire lessz környezetbarát a gyepszőnyeg, amire majd csöpög a villamosokról az olaj meg az egyéb szennyező anyagok, kiváncsi vagyok meddig fogja bírni."

    Azért a villamost nek everjük már egy rosszul záró olajtartállyal... A mostani villamospályák teli vannak olajjal? na ugye...

    "ÉS hamár környezetbarátság, mennyivel környezetbarátabb akár a CNG földgázos busz a villamosnál? mert az áramot valahol előkell állítani.."

    Valóban. Valahol, egyben, sokkal jobb hatásfokkal, mint minden egyes járműben külön-külön. A földgázos busz ráadásul fékezéskor nem termel földgázt, ha nem tévedek, ellenben a villamos vissza tud juttatni energiát a felsővezetéken át egy másik, éppen gyorsító járműnek.

    "de érdemes megnézni azt a hibrid buszt ami itt járt szegeden, alig fogyaszt gázolajat.. és 1 villamos áráért lehetne kettőt venni."

    Mivel kb. feleannyi utas fér rá, ugyanott lennénk.

    "JA ésnembeszélve arról, hogy először inkább azokat a romokat kéne inkább kicserélni, amik még kintvannak, trolik villamosok eggyaránt."

    Nos, az évek óta megismerhető és mindenki által tanulmányozható projekt ezt is tartalmazza, a villamosoknál éppen az ide vásárolt új villamosok teszik lehetővé a régiek selejtezését.

    "tarján is ahoyg kinéz, valami undorító. jó lesz ottmajd, keresztbe állnak a trolik aztán seki sebe. dehát ez az szkt, tönkreteszi ami még jól működik. Gratulálok!"

    Én is gratulálok, demagógiával kevert tudatlanságból jeles.

    Máskor majd inkább kérdezz, de az se lenne baj, ha elküldés előtt átolvasnád a beírásodat, hogy kevesebb elütés, meg helyesírási hiba legyen benne.”
  • 109. thomas200 2010. július 28. 01:34
    „Nem a rohadt villamos kell ide, minek, a másik két vidéki városban is alig van már, ittmeg még újakat épitünk.. ahejett hogy csinálnának mégeggy sávot, hamár van hely, azlenne a busz sáv, azt kész megvan oldódva a probléma. amúgymeg gondolom mennyire lessz környezetbarát a gyepszőnyeg, amire majd csöpög a villamosokról az olaj meg az egyéb szennyező anyagok, kiváncsi vagyok meddig fogja bírni. ÉS hamár környezetbarátság, mennyivel környezetbarátabb akár a CNG földgázos busz a villamosnál? mert az áramot valahol előkell állítani.. de érdemes megnézni azt a hibrid buszt ami itt járt szegeden, alig fogyaszt gázolajat.. és 1 villamos áráért lehetne kettőt venni. JA ésnembeszélve arról, hogy először inkább azokat a romokat kéne inkább kicserélni, amik még kintvannak, trolik villamosok eggyaránt. mert eggy lerobbant troli ha jó helyen robban le, akkor nem okoz nagy fönnakadást, deha eggy villamos robban le, több járat is kimarad, és nemegyszer láttam már, hogy órákig nincs villamosforgalom, a járatok pótlása meg megsem történik.. szóval inkább először azt kéne rendbetenni ami van, nem új villamostmeg trolit építeni, tarján is ahoyg kinéz, valami undorító. jó lesz ottmajd, keresztbe állnak a trolik aztán seki sebe. dehát ez az szkt, tönkreteszi ami még jól működik. Gratulálok!”
  • 108. ifj. Nagy Gábor 2010. július 27. 14:30
    „107. Dema 2010.07.27. 14:27
    "103. ifj. Nagy Gábor
    Tehát! Parkolókra, és jó utakra van szükség!"

    De mivel újabb parkolók létrehozása már igen drága lenne a sűrűn beépített területeken, az utak további szélesítése pedig jószerével lehetetlen, ezért lehet, hogy mégiscsak gazdaságosabb (ugye ez volt a szempontod) ezekre a részekre a tömegközlekedést fejleszteni.”
  • 107. Dema 2010. július 27. 14:27
    „103. ifj. Nagy Gábor
    Tehát! Parkolókra, és jó utakra van szükség!”
  • 106. ifj. Nagy Gábor 2010. július 27. 13:28
    „104. valoperes_zugugyved 2010.07.27. 13:07
    "MEGFIÓOGADTAM nAGY gABOR TANÁCSAÁT ÉS A AMSIK OLDALON INDULTAM EL A ROKUSIN BICIKLIVEL"

    Most már csak azt kéne megmutatnod, hol tanácsoltam ilyet.

    Mert az EU-s kerékpárút, ami miatt folyton sírsz, a Csongrádi sugárúton van.”
  • 105. valoperes_zugugyved 2010. július 27. 13:11
    „BOCSI A HIBÁKÉRT...
    A MUNKÁSOK EGYÉBKÉNT JÓT MOBILOZTAK...A LEGSZEBB A LAKATOS MUNKAS VOLT,BIZTOS MEGKÉRDEZTE A FÖNÖKÖT HOGY KELL EGY CSÖVET ELVÁGNI ?
    :P-_
    A MASIK MUNKAS IS JOT MOBILOZOTT,MAJD A VÉGÉN RÖHÖGVE ENNYIT MONDOTT:
    AKKOR HAJRA!MUNKÁRA!
    HÁT SZTEM SOSE FOG EZ ELKÉSZÜLNI...”
  • 104. valoperes_zugugyved 2010. július 27. 13:07
    „MEGFIÓOGADTAM nAGY gABOR TANÁCSAÁT ÉS A AMSIK OLDALON INDULTAM EL A ROKUSIN BICIKLIVEL.
    HÁT MIT MONDJAK?
    OTT NEMHOOGY BICIKLIVEL DE GYALOG SE LEHET ELMENNI.
    KAOTIKUS ÁLLAPOTOK VANNAK !
    TEHÁT ENNYIT ÉRNEK nAGY gABOR TANÁCSAI.
    SEMMIT.”
  • 103. ifj. Nagy Gábor 2010. július 26. 18:44
    „102. hozzászólás Dema 2010.07.26. 08:16
    "A saját jármű előnyeihez képest nagyon sokat kellene nyújtson. Akkor is gazdaságos?"

    Természetesen. Gondolj csak bele, ha a tömegközlekedőknek csak a fele autóba ülne, mennyivel lassabban érnének el az úticéljukhoz és mennyire nem tudnának ott parkolóhelyet találni. Egy csomó idő, üzemanyag menne pocsékba.”
  • 102. Dema 2010. július 26. 08:16
    „Ha már a gazdaságosságot vizsgáljuk, akkor pontos adatokra lenne szükségünk az üzemeltetésről, fenntartásról!
    A másik, pedig az emberek pontos forgalmi adataira! Itt nem a forgalom számlálók statisztika szerű számlálására gondolok. Hanem a munkahelyek kező időpontjaira, boltok nyitására, stb.
    Szóval lehetne kedvezőbb feltételeket teremteni a tömegközlekedés kedvezhetne, csábíthatná az embereket a használatra. De ez valószínűleg kevés. A saját jármű előnyeihez képest nagyon sokat kellene nyújtson. Akkor is gazdaságos?”
  • 101. ifj. Nagy Gábor 2010. július 24. 21:08
    „97. hozzászólás Dema 2010.07.23. 16:17
    "96. Samy
    Tényleg a felső Tiszaparti villamos sem hiányzik senkinek! Az újszegedi sem. miért is?"

    A Felső Tisza-parton csúcsban 4 percenként jár ma a troli, ez a forgalom már villamossal is mehetne. Viszont a trolik ott telnek meg, ahol a villamos annak idején nem közlekedett, vagyis a Kereszttöltés utcán.

    Hogy Újszegedről mekkora tömegközlekedési kapacitás jön át a régi hídon, azt gondolom nem kell részletezni. Viszont utóbbinál úgy szét tud válni a különböző irányokra az újszegedi oldalon, ahogy a villamos gazdaságosan nem tudna.”
  • 100. ifj. Nagy Gábor 2010. július 24. 21:04
    „96. hozzászólás Samy 2010.07.23. 14:29
    "csak azt nem tudja,hogy akkoriban mikor megszüntették az Újszegedi,a Felső-Tiszaparti,a Dorozsmai stb. vonalakat közelebbről ismertem a közlekedési társaságot mint gondolná"

    Valóban nem tudom.

    " nem gazdaságos" ez volt a jelszó..a troli az az igazi...most más érdekek dominálnak...nem kell a púder.."mindig az erősebb kutya...viszi el a csontot".

    Azt viszont akkor tudnod kéne, hogy milyen történelmi viszonyok irányították a folyamatokat: a 60-as években a villamos helyett az autóbuszközlekedés favorizálása erősödött meg, az igényeket szinte korlátlanul kielégítő hazai autóbuszgyártó-bázis, az igen olcsó üzemanyag és a környezetvédelmi szemlélet hiánya miatt.

    A trolibusz csak később, a 70-es években, az olajválság okozta áremelkedések hatására került elő, de ekkoriban már a villamosközlekedést is fejlesztették (ekkoriban kétvágányúsították a 4-es vonalat).”
  • 99. klj_54 2010. július 24. 15:22
    „Végre villamos és nem büdös autó!
    Írja ezt egy Kamion sofőr.”
  • 98. boltoslány 2010. július 23. 22:20
    „"77. valoperes_zugugyved 2010.07.22. 19:24

    boltoszgirl,te meg vedd fel a vörös szemüveged
    és láss ne csak nézz!
    mpnkey."

    Válóperes!
    Szerintem kulturáltan szólítottalak meg! Nem hiszem, hogy bármi bántót írtam volna! Csak javasoltam, hogy olvass figyelmesen, akkor felesleges idegeskedéstől kíméld meg magad!
    Ezzel szemben te borzasztó lekezelő stílusban emlegettél valamiféle vörös szemüveget, és majomnak neveztél!
    EZ CSAK TÉGED MINŐSÍT!!!

    74. Szemif
    Neked pedig annyit, hogy a kommenteket egytől egyig elolvastam, viszont a te hozzászólásod csak akkor jelent meg nálam, amikor az enyémet elküldtem.
    Azért kösz a kedves figyelmeztetést!

    Ez az egész kommentelés semmi másról nem szól, csak a hibát keresitek a másikban! Ha nincs, akkor is csináltok! Beleköthettek másokba anélkül, hogy az arcotokat vállalnotok kéne! Még ti nevezitek minősíthetetlennek az DM színvonalát?
    TISZTELET AZOKNAK, AKIK ÉRTELMES ÉS A TÉMÁBA VÁGÓ HOZZÁSZÓLÁSOKAT ÍRNAK!”
  • 97. Dema 2010. július 23. 16:17
    „96. Samy
    Tényleg a felső Tiszaparti villamos sem hiányzik senkinek! Az újszegedi sem. miért is?
    Kedves ifj. Nagy Gábor! Hogy lehet egy napon említeni, a tömegközlekedést, és a saját gépkocsidat?!! Ha egy picit is bele gondolsz, akkor szerintem TE sem gondolod komolyan az összehasonlítást, mint valami definíciós paramétert. Na ezért nem szeretem amikor a bringások rám akarják eröltetni a kerékpározást, vagy a gyaloglást. Ezek külön kategóriák!!! Kis mértékű alternatíva!”
  • 96. Samy 2010. július 23. 14:29
    „Hahaha...úgy látom megjelent Szeged legnagyobb villamos szakértője...ifj.Nagy úr a korteshadjárat nagy úttörője..." rombolás nélkül nincs fejlődés" ezt mondta a fiatalember és igaza lett van rombolás bőven, egy meglevő beállt jót,egyéni érdekek miatt tönkre vágunk..itt dobálódzik a szekundumokkal,csak azt nem tudja,hogy akkoriban mikor megszüntették az Újszegedi,a Felső-Tiszaparti,a Dorozsmai stb. vonalakat közelebbről ismertem a közlekedési társaságot mint gondolná, " nem gazdaságos" ez volt a jelszó..a troli az az igazi...most más érdekek dominálnak...nem kell a púder.."mindig az erősebb kutya...viszi el a csontot".Visszatérve a kortes hadjáratra amikor ennek az "őrültségnek volt itt fóruma" most gondolom nem leszek ünneprontó ha emlékeztetek a " Zöld-pályás-füves " vagy ahogy akkor nevezték az illetékes Szeged közlekedését tönkretevők,ugyan hogy lesz megvalósítva. A csendes villamos..., mint mindent ezt is megszívtuk Szegediek...ahogy kezdtem fejezem be...hahahaha”
  • 95. ifj. Nagy Gábor 2010. július 23. 13:32
    „94. Dema 2010.07.23. 10:22
    "Mikor láttatok csordultig mostanába villamost?"

    Nem sokszor, mert pl. az 1-es hónapokig nem járt, most meg nyári szünet van. :)

    "Ma inkább kocsival járnak az emberek. Minden előnyével, hátrányával együtt. Sokkal kényelmesebb, élhetőbb körülményt nyújt."

    A fejlesztés meg pont ezen kíván változtatni.

    Régebben ugyanis az autópártiak azt mondták, hogy ha majd ilyen és olyan lesz a tömegklözlekedés, akkor majd esetleg hajlandók lesznek használni.

    Most nyilván változtatni kell(ett) a mondókán, mert az ilyen és olyan lassanként belátható közelségbe kerül.”
  • 94. Dema 2010. július 23. 10:22
    „Mikor láttatok csordultig mostanába villamost? Pár ember lézeng rajta. Régen volt az, amikor így lehetett számolni, amit itt próbáltok. Ma inkább kocsival járnak az emberek. Minden előnyével, hátrányával együtt. Sokkal kényelmesebb, élhetőbb körülményt nyújt.”
  • 93. ifj. Nagy Gábor 2010. július 23. 09:59
    „91. Grabowsky 2010.07.23. 09:00
    "90:::::

    A trolihoz képest is számold már ki légyszives!"

    Trolinál kb. 130 lehet a befogadóképesség, tehát ott az autók a 23%-át vinnék annak, amit a troli, másfélszer annyi trolit kell venned, ha ugyanolyan kapacítást akarsz biztosítani.

    A trolinál tehát minden negyedik lámpára érkezés (100/23=4,34 és 4×90=360 sec = 6 percenként) tud hasonló értéket produkálni, mint a villamos. Természetesen itt is egy olyan sávról beszélünk, amit csak a troli használ, vagyis az útszélesítés ugyanúgy megvan, csak nem síneket fektetsz, hanem aszfaltozol.”
112 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilyukadt a szökőkút a Móra-múzeum előtt

Eltört a Móra parki szökőkút föld alatti víznyomócsöve: két nap alatt elfolyt a medence 70 köbméternyi vize. Lezárták a múzeum előtti látványosságot. Tovább olvasom