Délmagyar logó

2016. 09. 30. péntek - Jeromos 12°C | 25°C

Csúcsidőben gyalog is érdemes közlekedni Szegeden

Szeged - A reggeli csúcsban rendhagyó gyorsulási versenyt rendeztünk. Gyalog indultunk a buszok ellen, hogy megtudjuk: érdemes-e az útfelújítások, torlódások miatt a „lábbuszt" választani. Két percig tartottuk a lépést a 16-ossal, a 2-es buszt a Belvárosi hídon meg is előztük.
„Késnek a szegedi buszok és trolik a reggeli csúcsban. Az 5-ös és 7-es troli, valamint a 2-es és a 60-as busz átlagosan 10 percet késett. A Bertalan hídon átmenő 84-es többet késett, előfordult, hogy fél órát vesztegelt a dugóban" – írtuk április 22-én. Ezért néztük meg, mi lenne, ha az útfelújítás, rakpartlezárás idején a „parkolj és közlekedj" mintájára új mozgalmat alapítanánk: „parkolj és gyalogolj". A reggeli csúcsban rendhagyó gyorsulási versenyt rendeztünk: gyalog indultunk a buszok ellen.

Rapid volt a sikerélmény: a 16-os busszal két percig szinte tartottuk a lépést a Sándor utcai megállóból indulva, 7 óra 57 perckor. Könnyű volt a dolgunk, mert a jármű állt, szerencsés esetben araszolt a felújítás miatt egy sávra szűkített nagykörúton.

A 2-es autóbuszt a gyalogosok megelőzik a reggeli csúcs idején Fotó: Miskolczi Róbert
A 2-es autóbuszt a gyalogosok megelőzik a reggeli csúcs idején
Fotó: Miskolczi Róbert

Végig látótávolságon belül maradt a busz – két lámpás kereszteződésnél is beszorult. Így a menetrend szerint 6 perces utat a Mars térig most 9 alatt tette meg. Mivel egy minutum hátrányt már addigra is összeszedett, mire a vonal végére ért, valóban összejöhetett a 10 perc csúszás. Ami talán nem tűnik soknak, de nemcsak az utas, hanem a buszvezető számára is éppen elég: egyikük panaszolta, hogy az előző nap délutánján 14 és 18 óra 25 között ki sem szállt az üléséből, csak pihenőidői felhasználásával tarthatta a menetidőt.

Kizárt, hogy az autós sétáljon

Az autósok sem ússzák meg az araszolást, ők sem tudnak haladni a hídon. Azt viszont, hogy megálljanak a Torontál téri parkolóban, majd egy kicsit sétáljanak, úgy látszik, a legtöbben még mindig kizártnak tartják.
Mi 18 perc alatt, 8 óra 15-re értünk a Mars térre. Eközben újabb 16-os húzott el mellettünk, 8 után 5 perccel. Megelőzött minket egy 73-as is, 8 óra 7 perckor, amely viszont elhanyagolható, kétperces csúszásban volt a Berlini körúton, s 3 perc alatt be is ért a Mars térre.

Kilenc percet vert tehát ránk a busz: ha például Tápéról utazik az ember, nyilván nem érdemes gyalog elindulni, de a belvárosban ugyanez megfontolandó csúcsidőben. Pláne, ha a Belvárosi hídon is át kell kelnünk.

Következő távunk ugyanis az újszegedi sportcsarnok–Skála (Centrum) Áruház volt. Utunk itt 21 percig tartott, s kicsit csaltunk is: előrementünk a Belvárosi hídhoz, ott vártuk a 2-es buszt. Amely addig nem is volt csúszásban, 10 perc alatt, menetrend szerint odaért. Ám a híd előtt megrekedt: az autófolyamban 2 percig tartott az, hogy besoroljon a felhajtó sávba. Mi ezalatt kényelmesen felértünk, néhány pillanatra meg is előztük a járművet. Amely békésen, olyan 20 kilométeres sebességgel haladt a hídon, nem teljesen önszántából: így végül 3 percig is a hídon baktatott – holott 6 alatt kellene odaérnie az egykori Centrumhoz. Ez végül olyan 8-9 perc alatt sikerülhetett – a Széchenyi térnél kikerült látóterünkből –, vagyis 12 perccel volt gyorsabb lábainknál.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. szmess a jutubról 2008. július 13. 17:21
    „hallod ember ne lopjad már a nevem... köszi!”
  • 31. szmess 2008. május 09. 19:50
    „Amúgy amikor még buszoztam, akkor minden reggel figyeltem a buszmegállóban, h szinte minden autóban 1 ember ült...ha most az a sok ember felülne a buszra és még a buszjáratokat sűrítenék, akkor tök jó lenne a tömegközlekedés...”
  • 30. szmess 2008. május 09. 19:39
    „Én bicajjal járok suliba, sokkal gyorsabb és még időben be is érek... Nem kések el minden második nap :)”
  • 29. mandy ;) 2008. május 09. 19:24
    „ilyen hülyeséggel töltötted az idődet,Gáborka? hát nem csodálom, hogy nem készültél el időben...

    amúgy meg ha ismered a kisutcákat mindenhova odaérsz seccperc alatt ... Szeged szép hely gyalogolni pedig érdemes!!!”
  • 28. Mil 2008. május 09. 14:05
    „Vagy kora reggel(hajnal), ill. késő este, forgalommentes időszakban esetleg. De nem tartom túl valószínűnek, mert 2-3 percnél azért már szól a diszpécser, hogy vegyen vissza a pilóta. Mostmár nem lehet ilyet játszani, mert rögzítve van minden, vissza lehet keresni.”
  • 27. Mil 2008. május 09. 14:02
    „Akkor az lehet hogy késő busz volt, nem az eredeti :) Könnyen lehet ám tényleg, csúcsidőben.”
  • 26. balazs_88 2008. május 09. 14:01
    „Nincs igazad Mil, énis találkoztam már olyannal hogy 4 perel előbb elment a busz”
  • 25. Egy Tömegközlekedő 2008. május 09. 13:53
    „Fogadjunk, Mil????

    A 70-es meg már sokakat boldoggá tenne, ha nem csak este 6-ig járna félóránként, hanem pl 8-ig. Ez csak kettővel több kör lenne...”
  • 24. Mil 2008. május 09. 13:48
    „3-4 perc nem lehet. Az már durva :) 1-2 perc esetleg. De ez még elmegy, mert aki buszra vár, az ne az utolsó percben essen a megállóba. NEm lehet már ilyeneket megcsinálni, mert GPS van, meg ellenőrzés van..”
  • 23. ifj. Nagy Gábor 2008. május 09. 13:41
    „Ja, a 70-es normálisan közlekedéséhez sajna nem lenne elég, ha csak besűrítenék, a hidat is "járhatóvá" kéne tenni hozzá.

    Ha a csúcsidő tovább tart, mint a sűrű követési időköz, akkor azt pl. a mostani forgalomszámlálásnak is ki kellett mutatnia és akkor illene a városnak reagálnia, mert a menetrendet ő rendeli meg.”
  • 22. Egy Tömegközlekedő 2008. május 09. 13:40
    „Bocsi, az nem 34, hanem 3-4 perc akart lenni :)”
  • 21. Egy Tömegközlekedő 2008. május 09. 13:39
    „Valóban...
    Egyébként a késésnél már csak az idegesítőbb, mikor a sofőr elindul 34, de akár több perccel is korábban, csakhogy ne legyen késése...
    Merthogy a késésre még talán számít az ember, a nagy forgalom láttán, de arra, hogy előbb elhúzzon a busz??????”
  • 20. ifj. Nagy Gábor 2008. május 09. 13:37
    „Egy Tömegközlekedő, én erre reagáltam:

    "Késik az összes busz, troli, villamos, 20 percenként követik egymást"

    és nem állítottam, hogy _egyik sem_ jár 20 vagy éppen 30 percenként, azt viszont állítom, hogy a fenti kijelentés általánosításként vastagon nem igaz.”
  • 19. lábbusz! 2008. május 09. 13:18
    „2006-ban az árvízkor "ingyenes " volt a tömegközlekedés 2 hétig.
    Aki rendszeresen járt dolgozni, annak volt bérlete, és még az adójából fizették a többiek utazását! mert valaki kifizette az ingyenes utazást is (önkormányzat).
    Tényleg nem használták többen, sajnos. A buszvezetők pedig az ingyenesség ellenére alkalmazták az első ajtós felszállást!!!! Kérdésemre, hogy "ez a bliccelők ellen van, ha ingyenes akkor minek"??? "Ne pofázz örülj, hogy ingyen van", volt a válasz!
    Telefonáltam a volánhoz, de azt mondták, "a szabály az szabály"!

    Ezek miatt sem lesz több utas!”
  • 18. CsImre 2008. május 09. 13:02
    „Nem hiszem, hogy a jegyárcsökkentés önmagában megoldás lenne. A múltkori árvízkor hetekig ingyenes (!) volt a helyi tömegközlekedés Szegeden, és semmi nem változott. Az ösztönzők önmagukban nem működnek, népszerűtlennek tűnő intézkedést meg egy gyáva politikus sem képes meghozni.”
  • 17. hx 2008. május 09. 13:02
    „Ekek sterint a Hatházak lakói villalakók? :) (max Való viág villa)”
  • 16. Egy Tömegközlekedő 2008. május 09. 12:56
    „A 60-as nem jó, mert csak visszafele jön a Szőregin, az meg plusz 20 perc zötyögés (jó esetben). Ha meg odafalel leszáll róla az, akinek a Szőregin van dolga, akkor gyaloglhat nem is keveset.
    Az 5-ös troli nem megy el sem a Kertész utcáig, a Füvészkertig meg aztán pláne nem!
    Lehet, hogy van egy Lövlölde utcainak autója, de ha normálisan közlekedne pl a 70-es, akkor nem bizti, hogy kocsiba ülne azért, hogy reggel bemenjen dolgozni, este meg hazamenjen, mert így pl drágább, mint megvenni 2 buszjegyet. PLusz, az ok, hogy van kocsi, de nem arra törekszünk, hogy inkább tömegközlekedjen a jónép? Akkor talán meg kellene teremteni hozzá a mgefelelő feltételeket, nem?
    A csúcsidőt meg nem a forgalomtól kellene függővé tenni...”
  • 15. Mil 2008. május 09. 12:48
    „De a 60-assal együtt már 10 perc.. A 70-essel meg hova akarsz annyira járni? Az 5-ös troli is elvisz oda. Jó, a Lövölde utcai villanegyedbe nem, ez igaz, de azokra amúgy se jellemző, hogy nagyon buszoznának, elvégre van zsé, lehet kocsikázni :)
    Ha a forgalmat nézzük, a csúcsidő valóban végetér 5-6 körül, mert addigra megszűnnek a dugók.”
  • 14. Egy Tömegközlekedő 2008. május 09. 12:29
    „Ifj. Nagy Gábor!
    A 60Y-os csúcsidőben 20 percenként jár, utána meg csak 3/4 ill. 1 órás időközökkel...
    A 70-es csúcsidőben félóránként(!) jár, utána óránként...

    Csak hogy két példát kiragajdak.
    És most jön a kedvencem: A TV szerint a csúcsidő 18 órakkor végetér. KÖNYÖRGÖM!!! Az emberek nagy többsége 5-6 óráig dolgozik, különórán van, edzésen van... Így, ha pl egy este 6-kor záró üzlet dolgozója haza akar jutni pl a 70-es járattal, akkor 3/4 órát MONDOM 3/4 ÓRÁT) kell várnia!!!! Ez abnormális.
    És hiába írtunk már egy nagy csomó kérelmet, hogy ugyan, legyen már, hogy ne csak 6-ig járjon félóránként...
    Úgyhogy a TV csak ne dumáljon!”
  • 13. Beth 2008. május 09. 12:13
    „Bocs, nem Szegeden élek! Vásárhelyen... Ez magyarázat :)”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lassú az internet Kübekházán

Kübekháza - Petíciót gyűjtenek a héten Kübekházán, mert az Invitel előfizetői – a polgármesteri hivatal, az iskola is – a meghirdetett maximális sávszélességnél ötödével lassabban tudnak csak internetezni. Tovább olvasom