Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 8°C

Elkezdődött a szegedi partfal-beruházás

Szeged - Hozzáfogtak a szegedi belvárosi partfal rekonstrukciójához, de nem a hagyományos „első kapavágással". Kedd délelőtt a Korányi fasor egyik köztéri szobránál, a kalapos hölgynél kezdődtek el a munkálatok. A jövő héten már félpályás útlezárásra is készülhetünk a rakparton.
Lapis András Kalap alatt című szobra mellett bontották meg a kövezetet tegnap délelőtt a szegedi Korányi fasoron: ezzel elkezdődött a 2015. május 29-éig tartó, 2,2 milliárd forintos partfalberuházás. A kalapos hölgyet napközben már el is vitték, a többi szobrot a következő napokban szállítják el a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Városgazda sori telephelyére, és előkészítik a terepet a munkálatokhoz.

Borza Tibor, az Ativizig árvízvédelmi és folyamszabályozási osztályának vezetője a helyszínen elmondta, a rekonstrukcióval 3 feladatot oldanak meg: magasabb lesz a védmű, rés- és köpenyfallal akadályozzák meg a szivárgásokat, valamint létrehoznak egy árokszivárgót is, hogy a város felől a folyóba igyekvő vizeket átemelhessék a Tiszába.

Elkezdődött a szegedi partfal-beruházás. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Az Árvízi emlékműtől a Bertalan hídig

A beruházó, egyben az 1,5 milliárd forintos uniós pályázati támogatás nyertese az önkormányzat, a kivitelező a Szeged S-H-K 2013 Konzorcium (tagjai: Swietelsky Magyarország Kft., a Hídépítő Special Kft. és a KÖTIVIÉP'B Kft.), az Ativizig a kivitelezés szakfelügyelője. A pályázati pénzhez a város 700 millió forintot tett hozzá. A partfalat a szegedi belváros 2,1 kilométeres gátszakaszán erősítik meg, az Árvízi emlékmű és a Bertalan híd között.

A munkálatok során először a résfalat építik meg: ehhez le kell bontani a jelenlegi betonfalat. Ez a szivárgásgátló fal az út szintjéhez képest 3-4 méteres mélységig leér majd, a régi támfal előtt pedig teljesen új, vasbeton köpenyfalat alakítanak ki. A beton mellvédet részben visszabontják, és a megmaradó szerkezet tetejére árvíz idején a 24 óra alatt összeszerelhető, 60 és 120 centiméter magas mobil gát kerül.

A rakparton valószínűleg már a jövő héttől félpályás útlezárásra lehet számítani. Bíznak az időjárásban, a Tisza alacsony vízállásában: tegnap 232 centiméter volt a folyó vízszintje, ami nem befolyásolja a kivitelezést. 580 centiméter az alsó rakpart szintje, csak ennél magasabb vízállásnál kell arra felkészülni, hogy a hullámtérben leállítsák a munkát. Ideiglenes árvízvédelmi terv is készült a kivitelezés idejére, amely előírja, hogy a partfal egyes szakaszait legfeljebb 25 méter hosszan lehet megbontani.
Arra a kérdésre, hány műszakban dolgoznak majd, és zavarhatja-e a klinikák előtt zajló beruházás a betegeket, azt válaszolták: nyújtott műszakban, de este 7-nél tovább nem dolgoznak. A legkorszerűbb gépeket vetik be, hogy minél kisebb zajjal járjon az építkezés.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felfüggesztették a bírót a hivatalából, járt volna az illetménye

Az Alkotmánybíróság (Ab) megsemmisítette a Kúria két munkajogi döntését egy megvádolt szegedi bíró… Tovább olvasom