Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Gőzerővel készül a város a hétvégi programdömpingre

Szeged - A feltúrt utak és a megváltozott tömegközlekedés ellenére már minden és mindenki a ma kezdődő kajak-kenu világbajnokság lázában ég Szegeden. Idén csak augusztus 20-án kora este zárják le a Huszár Mátyás rakpartot, ezzel is könnyítve a közlekedést. A szórakozóhelyek bulikkal, a rendőrök kamerás autóval készülnek a hétvégi eseménydömpingre.
Welcome to Szeged, azaz Üdvözöljük Szegeden! – olvasható öles betűkkel a szegedi műjégpálya oldalán. Itt akkreditáltak a ma rajtoló Maty-éri 39. Mol sík vízi olimpiai kvalifikációs kajak-kenu világbajnokságra érkező sportolók és vezetők.

De mivel köszönti valójában a napfény városa a világbajnokságra, a nemzetközi grillfesztiválra, az államalapítás ünnepére vagy a Szegedi Szabadtéri Játékokra érkezőt? Feltúrt utakkal és nehézkes tömegközlekedéssel a város több szegletén. Megírtuk: a útlezárások és vonalmódosítások miatt olykor még a szegedi is eltéved.

A versenyzőket színekkel jelzett iránybuszok szállítják a szállodák és a Maty-éri pálya között. Fotó: Karnok Csaba
A versenyzőket színekkel jelzett iránybuszok szállítják a szállodák és a Maty-éri pálya között.
Fotó: Karnok Csaba

Fokozott rendőri jelenlét

Mától fokozott rendőri jelenlétre lehet számítani a városban, minden eddiginél több egyenruhást lehet majd látni az utakon és az utcákon: biztosítják a sportvezetők és versenyzők szállásának folyamatos és visszatérő ellenőrzését, ügyelnek a rendre a versenypályán, garantálják a közlekedés biztonságát, és ellátják a forgalomirányítással kapcsolatos feladatokat. – A városban a járőrök mellett a motoros rendőrök is felkészültek a versenyre látogató külföldiek idegen nyelven történő tájékoztatásra, illetve útbaigazításukra – mondta Jászai Linda hadnagy.

Tegnap reggel a Kis Virág cukrászdánál keltünk át a feltúrt út fölötti fahídon az Oroszlán utca felé, de 5 perc elteltével már nem tudtunk visszamenni ugyanitt: a fahidat a munkások félrehúzták, és gépek álltak a helyükre. Nagy kerülőt kellett tenni, hogy újra a cukrászda előtt találjuk magunkat. A 9:19-es troli tegnap reggel csak a Vár utcáig közlekedett. Mint kiderült, ez csak ideiglenes terelés volt, de ebből is látszik: a közlekedés szinte percről percre változik a városban.

– Közlekedési szempontból nem lett volna okos lépés már augusztus 20-a előtt lezárni a Huszár Mátyás rakpartot. Mivel Újszegeden szerdától kezdődik a Liget fesztivál, úgy döntöttünk: itt rendezzük meg az augusztus 20-i programokat a grillfesztivállal. A rakpartot csak augusztus 20-án kora este zárjuk le a tűzijátékra érkezők miatt – közölte lapunkkal Licsicsányi Ilona, a Szegedi Városkép Kft. ügyvezető igazgatója.

A kajakosok és a szurkolók a Maty-éri versenyhelyszínt szerencsére gond nélkül meg tudják közelíteni: a Tisza Volán már napokkal ezelőtt kitette a sportolókat és a drukkereket szállító járatok indulási időpontját a megállókba. A kényelmet jobban kedvelő kajakosokért kisbuszok mennek hoteljeik elé.

Kajak-kenu lázban Szeged. Fotó: Karnok Csaba
Kajak-kenu lázban Szeged.
Fotó: Karnok Csaba

A város egyébként kajak-kenu lázban ég, amit a szórakozóhelyek is igyekeznek kihasználni. A No. 1 Pubban augusztus 18–21-e között minden nap partit rendeznek: a bulit hirdető plakáton a kajakos Beé István édesapja, idősebb Beé István, a magyar csapat törzsszurkolója, a háttérben egy kenus látható.

– A tavalyi evezős egyetemi és főiskolás világbajnokság szintén augusztus 20-ára esett, ami után a sportolók teltházat csináltak nálunk. Akkor minden zökkenőmentesen zajlott. Most több ezer angol nyelvű szórólapot készítettünk, ami az összes sportolóhoz eljut: csütörtöktől minden este buli lesz nálunk. Egy sima hétvégén is mindig kiemelt biztonsági fokozatban dolgozunk, szerintem semmi gond nem lesz – mondta lapunknak Szabó Dezső üzletvezető.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Agáta 2011. augusztus 19. 19:12
    „Ma átsétáltunk, ill. bukdácsoltunk a Lófaránál. Az egyenetlen felületű gránit kockák önmagukban is bokabicsaklást idéznek elő, ráadásul az alapozás itt is nagyon rossz, az egész tér "dimbes-dombos", több helyen megsüllyedt.. Ilyen felületű kockákat raknak le a Nagyállomás előtt (Csehországból importált, úgy látszik, nekünk nincs kőbányánk), a bőröndöket ezen húzni rendkívül nehéz - különösen egy nőnek. A vékonyabb talpú női cipőkben - még ha lapos sarkú is - az egyenetlen felület nyomja a talpat. Az meg, hogy a Nagyállomás előtt nem raktak le ideiglenes fadeszkákat, hanem porban kell nehéz bőröndöt cipelve gázolni - húzni képtelenség -, az egyenesen felháborító. Kultúrországban ilyen nem fordulhat elő, itt azonban... A másik, hogy lehetne az építkezést szervezőknek annyi esze, hogy a 83-as buszt nem vezetik be erre a bomba támadta koszos térre, hanem megállhatna mindkét irányban a Bem utcában, pl. a régi postacsomag raktárhoz vezető utcaszakaszhoz közel és ott rendes aszfalton, tiszta lábbal lehetne le-fel közlekedni az állomásra.”
  • 22. antonio 2011. augusztus 18. 09:52
    „Világosabban fogalmazva: 1 km villamospálya újjáépítése bontással, vasbetonlemezzel, pályaépítéssel, kitöltőbetonnal, stb. 2 hónap. Ha csak 100 m-t építenek, azt nem tudják tizedannyi idő alatt megépíteni, annak az építési ideje is legalább másfél hónap lesz.”
  • 21. antonio 2011. augusztus 18. 09:36
    „baldrick

    Sajnos ez nem egészen így megy. A kivitelezések során kötelező technológiai időket kell betartani (mind a közművek cseréje során, mind a pályaépítésnél), amiken csak úgy lehet spórolni, ha minél hosszabb szakaszokat építesz egyben. Ha kis szakaszokra darabolod, akkor annyiszor kell a beton kötését, meg a többi ilyen időt kivárni, ezért a kivitelezés időtartama a többszörösére nőne. Ráadásul bizonyos közműcseréket (pl. optikai kábelek, nagyfesz) csak egyben lehet végezni, műszaki okok miatt nem darabolható. Csatornát sem lehet úgy építeni, hogy gyorsan megcsinálnak egy kis szakaszt, aztán mennek a következőre.”
  • 20. baldrick 2011. augusztus 17. 23:12
    „Nem a felújítással van itt a gond, hanem azzal, ahogy csinálják: mindent egyszerre. Nem lenne logikusabb egy kis részt feltúrni, gyorsan megcsinálni, aztán haladni a következőre?”
  • 19. antonio 2011. augusztus 17. 22:42
    „Próbáljunk már egy kicsit túllépni a túrásokon, és a dolgok szebbik oldalával foglalkozni. Nem fogjátok elhinni, de egy vidéki ismerősöm így kommentálta szegedi építkezéseket: "fantasztikus, hogy ebben a városban minden épül". Oszt nem szidta sem a kivitelezőket, sem a megrendelőt, pedig nem is neki épül...”
  • 18. qrumpli 2011. augusztus 17. 15:53
    „Tényleg -tiszta lázban égek!
    Ritkán olvasni ekkora marhaságot!
    A népbutítás eminens példája.”
  • 17. myforum 2011. augusztus 17. 15:39
    „Szép, szép Szeged, de normális munkahelyek nélkül mindenki tudja mi vár rá ...”
  • 16. kowalsky 2011. augusztus 17. 15:30
    „15. Zé0 2011.08.17. 14:16
    Akik évente 1-2 alkalommal fordul meg Szegeden, mindig rácsodálkozik a fejlődésre. Mi, akik nap mint nap megfordulunk a városban, hajlamosak vagyunk csak odáig ellátni, hogy ez is fel van ásva, itt sem lehet közlekedni, semmi sem oké. De megkérdezném a régi fanyalgókat, hogy pl. hányszor sétálnak át a sokáig szidott Lófaránál stb.”
  • 15. Zé0 2011. augusztus 17. 14:16
    „Teljesen egyetértek a pozitív hozzászólókkal. Bár én csak 10 éve élek Szegeden, de nagyon szeretem a várost, minden kellemetlenségével együtt és örülök, hogy fejlődik folyamatosan. Épp a múlt héten vezettem körbe pár külföldi ismerősömet Szegeden, először meglepődtek, hogy megint fel van túrva minden (csaknem minden nyáron jönnek), de aztán megbeszéltük, hogy erre szükség van és érdekes módon ők is látják a fejlődést (nem úgy, mint sok helyi lakos). Talán, mikor jövőre jönnek, nagyobb rend lesz a belvárosban.
    751510: Csináld jobban, ennyi!”
  • 14. Wacky 2011. augusztus 17. 11:43
    „11. Smerdis 2011.08.17. 10:29

    Egyet értek veled!! Ők tényleg ezt veszik alapul:) a sok fanyalgót pedig le kell ejteni... amúgy a kedves cikk író elfelejtette megemlíteni hogy a 4-es villamos ÚJ pályája pont 20-án kerül átadásra!! Na mind1, a DM-től már megszoktam hogy mindig a hibát keresi, volt már pár ilyen cikke az elmúlt időben... sztem ez elég GÁZ dolog, de ők tudják...

    én kifejezetten örülök hogy épülnek új dolgok Szegeden... tele vagyunk fesztiválokkal, hát legyen is egy szép városunk hozzá... de ehhez kell a felújítás és építés is...

    Örülök hogy vannak olyanok akik tényleg azt nézik szegediként is hogy a város fejlődik:) (megjegyzem a neved!) :D”
  • 13. macs 2011. augusztus 17. 11:15
    „11. Smerdis,
    nincs valami ötleted, hogy lehetne a helyi fanyalgókat rábírni, hogy a Város fejlődését, újjáépülését lássák?”
  • 12. utopia 2011. augusztus 17. 11:10
    „Kedves Dema! A jegyárakról itt kapsz tájékoztatót http://szeged2011.hu/ - rajongó vagyok - jegyárak”
  • 11. Smerdis 2011. augusztus 17. 10:29
    „szerintem a turisták nem úgy látják ezt a dolgot, mint a szegediek egy része. nekik szerintem tetszik, hogy újjáépül a város, ők a fejlődést látják, ellentétben ezekkel a <moderálva>.”
  • 10. Nórikám 2011. augusztus 17. 10:15
    „Ha már a cikk említette a 9, 19. sz trtolit, én ezken utazom naponta, és örültem, a 19. sz. beállításának, gondoltam rövidül a várakozási idő. Na ez óriási tévedés, azóta jóval többet várakozunk. Rendszeresen elő fordul, hogy menetrend szerint vagy az egyik, vagy a másik marad ki. így a 10 perc helyett 20 percet kell várni. Tegnap délelőtt csúcs volt, 30 percet vártunk! Régen rájöttünk kár is menetrendet böngészni, az azért van, hogy legyen mit be nem tartani.”
  • 9. szeti 2011. augusztus 17. 10:08
    „6. Nagyon egyetértek veled. :)”
  • 8. macs 2011. augusztus 17. 10:07
    „2. Mike3,
    nem tudod véletlenül, hogy mekkora a távolság a mórahalmi hotel és a Matyér, illetve a NOVOTEL és a Matyér között?
    Szerintem az első esetben végig országúton, a második esetben pedig egy városon és országúton kell menni.”
  • 7. szeti 2011. augusztus 17. 10:07
    „2. Te láttál már olyan felújítást, ami nem járt kellemetlenségekkel? Mert én nem. Jó lenne, ha sopánkodás helyett inkább örülnél, hogy fejlődik a városod, és a borzalmasan elavult villamoshálózat végre megújul. Ha minden fontosabb programot figyelembe vennének az építkezés ütemezésekor, akkor sosem lenne kész az egész. Ez van, túl tudjuk élni.”
  • 6. macs 2011. augusztus 17. 10:04
    „Szerintem tálalás kérdése, hogy hogyan érzi magát a túrista. Amennyiben a helyiektől csak és kizárólag panaszáradatot, az építkezések szidását hallja, akkor ő is negatívan áll a problémákhoz, de ha lelkesen magyarázzák nekik, milyen nagyszerű lesz a közösségi közlekedés, és megszépül a Város, ha elkészülnek az építkezések ő is pozítíven vélekedik.
    Miért igyekszünk ráerősíteni a negatív véleményekre?
    Miből gondolják egyesek, hogy az idegenek ostobák? Szerintem, hamar feltalálják magukat!”
  • 5. 751510 2011. augusztus 17. 09:57
    „Hihetetlen amatőr városvezetés...”
  • 4. favágó 2011. augusztus 17. 09:19
    „Kedves Dema! Hogy belépő van-e nem tudom, de a lelátókra kell venni jegyet amit az IBUSZ-nál tehetsz meg.”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Olcsón laknak a frakciók Szegeden

50 forintos nettó négyzetméteráron bérelhetnek irodákat a jelölőszervezetek Szegeden, ha van képviselőjük az önkormányzatban. Tovább olvasom