Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Íme, a megyei járási hivatalok ügyfélfogadási ideje az új rendszerben

Változik a makói és a csongrádi okmányirodák telefonszáma, de járási rendszer még számos érdemi kérdést is felvet - a legfontosabbakra igyekszünk választ adni.
2013. január 1-jén a közigazgatás nagy átalakításának részeként életbe lépett a járási rendszer, amely alapján Csongrád megyében 7 járás kezdte meg működését. Január 2-án minden járási központban elindult a munka, az okmányirodák ugyanabban az időpontban nyitnak, mint eddig, és zavartalanul fogadják az ügyfeleket.

Az állam az elmúlt húsz évben „kényelmi szempontok" miatt számos állami feladatot telepített elsősorban a jegyzőkhöz, azonban ez túlterhelte a települések hivatali szervezetét. Az új rendszer bevezetésével az összes államigazgatási ügy több mint 40 százaléka kerül vissza az államot képviselő járási hivatalokhoz.

A járási hivatalok a kormányhivatalok kirendeltségeként, az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak segítséget az állampolgároknak. Az eddig a jegyzők által ellátott ügyek közül elsősorban okmányirodai feladatok, a gyermekvédelmi és gyámügyek, szabálysértési ügyek, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézése került át.

A járási hivatal további jelentősebb feladatai még az időskorúak járadéka és az ápolási díj folyósítása, a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványával kapcsolatos és a temető fenntartásával kapcsolatos ügyek. Ugyancsak a járások látják majd el szinte kizárólagosan a kommunális igazgatással (pl. temetőengedélyezés), valamint a menedékjogi ügyekkel kapcsolatos feladatokat. A polgári védelem tekintetében legfontosabb változás, hogy a helyi védelmi bizottság elnöke a járási hivatalvezető lett.

2013 januárjától az ügyfelek elsősorban az okmányirodákban kerülnek majd kapcsolatba a járási hivatalokkal. Itt elsősorban a személyi adat- és lakcímnyilvántartással, útlevél-igazgatással és a közlekedési igazgatással kapcsolatos ügyintézés folyik majd a már jól megszokott helyen és nyitva tartási rendben.

Ami az új rendszerben megváltozik:
A csongrádi, makói és mórahalmi okmányirodák új épületekben kaptak elhelyezést. Fontos tudni, hogy ezzel együtt a csongrádi és a makói okmányiroda telefonszáma is megváltozott. Az új címek és telefonszámok a következők:

Csongrádi Járási Hivatal Okmányiroda:
Cím: 6640 Csongrád, Justh Gyula u 2/B.
Telefon:
(62) 561-662
személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány
egyéni vállalkozói igazolvány
ügyfélkapu
útlevél
mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa
súlyadó miatt forgalomból kivonás
(62) 561-663
jogosítvány
gépjármű ügyintézés
Fax: (62) 561-675

Csongrádi Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 08.00-16.30
K: szünetel
Sz: 08.00-16.00
Cs: 08.00-16.00
P: 08.00-12.00

Makói Járási Hivatal Okmányiroda:
Cím: 6900, Makó, Hollósy Kornélia u 2/A 
Telefon:
(62) 561-686
személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány
vezetői engedély, útlevél, mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa
(62) 561-684
népesség-nyilvántartó
(62) 561-683
gépjármű igazgatás
(62) 561-688
egyéni vállalkozói igazolvány, ügyfélkapu
Fax: (62) 561-695

Makói Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 07.30-12.00 és 12.30-16.00
K: 08.00-12.00 és 12.30-16.00
Sz: 07.30-12.00 és 12.30-17.00
Cs: 08.00-12.00
P: 07.30-12.00

A járási hivatalok és az okmányirodák címei:

Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal
6800 Hódmezővásárhely, Kossuth tér 1.
(62) 530-100

Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 08.00-17.00
K: 08.00-16.00
Sz: 08.00-12.00
Cs: 08.00-16.00
P: 08.00-12.00

Mindszenti okmányiroda: 6630 Mindszent, Köztársaság tér 16.
Vezetője: dr. Makó András

Kisteleki Járási Hivatal
6760 Kistelek, Árpád u. 1-3.
Megbízott vezetője: Darabos Orsolya Katalin
(62) 598-121

Kisteleki Járási Hivatal nyitva tartás:
H: szünetel
Sz: 13.00-17.00
Cs: 08.00-12.00 és 13.00-15.30
P: 08.00-11.30

Mórahalmi Járási Hivatal
6782 Mórahalom, Szentháromság tér 1.
(62) 281-022

Mórahalmi Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 08.00-12.00
K: szünetel
Sz: 08.00-12.00 és 12.30-16.00
Cs: 08.00-12.00 és 12.30-15.30
P: 08.00-12.00

Üllési kirendeltség: 6794 Üllés, Felszabadulás u. 40.
Vezetője: dr. Szántó Mária

Szegedi Járási Hivatal
6724 Szeged, Huszár u. 1.
(62) 564-364

Szegedi Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 08.00-15.30
K: 08.00-15.30
Sz: 12.00-17.30
Cs: 08.00-12.00
P: 08.00-11.30

Sándorfalvi kirendeltség: 6762 Sándorfalva Ady E. u. 1.
Vezetője: Bodó Imre

Szentesi Járási Hivatal
6600 Szentes, Kossuth tér 6.
Vezetője: dr. Tóth Flórián
(63) 510-393

Szentesi Járási Hivatal nyitva tartás:
H: 08.00-15.30
K: 08.00-15.30
Sz: 08.00-15.30
Cs: 08.00-15.30
P: szünetel

A járások és a szakigazgatási szervek:

A járási hivatalok, azonban nem csak ezeket a feladatokat fogják ellátni, hanem a helyi szintű szakigazgatási feladatok is a járási hivatalhoz tartoznak az év elejétől. Így a járási hivatalokon belül, külön szakigazgatási szervként működik a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal, a járási munkaügyi kirendeltség.

A járások lakosságszáma nem indokolja, hogy minden járásban működjön minden szakigazgatási szerv. Itt is, a korábban már bevált módszer szerint az egyes járási szakigazgatási szervek több járás területén is elláthatják a feladataikat. Pl. a Szegedi Járási Földhivatal illetékes a Kisteleki Járás településeire is, vagy a Szeged II. állatorvosi körzetből létrejött Kisteleki Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal látja el a Mórahalmi Járást is.

A járási szakigazgatási szervek a gyámhivatal és építésügyi hivatal kivételével nem új szervezetek, hanem a megyei kormányhivatal szakigazgatási szerveiként működtek eddig is, csak az illetékességi területük és elnevezésük nem illeszkedett teljesen a járási szisztémához.
A járási gyámhivatalok, illetve Szegeden a Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal és Hódmezővásárhelyen a Járási Építésügyi Hivatal szervezete is csak annyiban jelent újdonságot, hogy ezek a korábbi polgármesteri hivatali irodákból válnak szakigazgatási szervvé.

A járási szakigazgatási szervek az egyes járási hivatalokban:

Csongrádi Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Földhivatal
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Építésügyi Hivatal
Járási Földhivatal
Járási Népegészségügyi Intézet
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Kisteleki Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Makói Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Földhivatal
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Mórahalmi Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Földhivatal
Járási Munkaügyi Kirendeltség

Szegedi Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatal
Járási Földhivatal
Járási Népegészségügyi Intézet
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Szentesi Járási Hivatal
Járási Gyámhivatal
Járási Földhivatal
Járási Népegészségügyi Intézet
Járási Munkaügyi Kirendeltség
Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal

Az önkormányzatok feladata marad:
A hatáskörök szétválasztásánál kiemelt szempont volt, hogy a helyi szabályozáshoz kapcsolódó, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek lehetőleg maradjanak a települési jegyzőnél. Ahol viszont az adott ügyben az államnak van egyértelműen feladata, szerepe, ott a járási hivatal tudjon hatékonyan intézkedni. Az azonos szabályozók mentén lefolytatható eljárásokkal egységes ügyintézési szolgáltatási színvonal valósul meg az ország egész területén.

A jegyzőknél azok az ügyek maradtak, amelyekhez a helyi viszonyok ismerete elengedhetetlen, vagy amelyekben országosan nem egységes szabályozás és helyi mérlegelési lehetőségre is van mód. Ilyenek pl. a helyi adóval összefüggő igazgatási, az anyakönyvi és állampolgársági ügyek, a települési polgári védelmi, katasztrófaigazgatási feladatok. Továbbá az ipar- és kereskedelmi igazgatási, a birtokvédelmi feladatok, a hagyatéki eljárás, a nem alanyi jogon járó szociális ellátások, a távhő-szolgáltatási kérdések, a helyi védettséggel összefüggő környezet- és természetvédelmi, a veszélyes ebek nyilvántartásával összefüggő feladatok, az óvodáztatási támogatás.

A járási rendszer kialakításából az ügyfelek – a cégtáblák és levélpapírok megváltozásán kívül – az egyre gyorsabb és rugalmasabb ügyintézést fogják érezni.

Olvasóink írták

  • 2. NTK 2013. január 05. 18:06
    „Biztos, hogy minden telefonszám jó? Mert, hogy a csongrádi hivatalnak 62-es körzetű a telefonszáma. Nem emlékszem, hogy Csongrád és Szentes 63-as körzetű számait a 62-eshez csatolták volna.
    Egyébként a szentesi hivatalnak 63-as körzetű a telefonszáma!
    Kizártnak tartom hogy az egyik telefonkörzetben más körzetszámú számok legyenek. Kivéve a mobil körzeteket.

    Akkor, hogy is van ez?”
  • 1. notary 2013. január 04. 20:00
    „Köszönjük, hogy a médiából kell értesülnünk a hiányos elérhetőségekről és az ügyfélfogadási időről.
    (Egy közszolga)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

888 millió forint a szegedi klinikai központnak

Az év végi „kasszaseprés" csaknem 27 milliárd forintos eredményéből összesen 462 egészségügyi intézmény részesült. Tovább olvasom