Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Kétszer tekernek át a sándorfalvi úton

Sándorfalva - A Sándorfalvi utat is keresztezniük kell majd azoknak a bicikliseknek, akik át akarnak kelni a jövőre elkészülő autópálya-felüljárón. Megírtuk: hasonló megoldást ötlött ki a tervező Domaszéknél is. Balesetveszélyes – tartják a kerékpárosok. Műszakilag indokolt – jellemzi a tervező.
Nemcsak a Bajai, a Sándorfalvi úton is keresztezniük kell majd a forgalmas főutat a bicikliseknek, ha át akarnak kelni az autópálya-felüljárón. Júniusban írtuk meg: külön kerékpároshíd épül az M5-ös autópálya domaszéki lehajtójánál, mert utóbbi tervezésekor megfeledkeztek a biciklisekről, de az átkeléshez a kerekeseknek kétszer is át kell majd tekerniük a Bajai úton – mert a híd a számukra kijelölt aszfaltcsíkkal ellentétes oldalon lesz.

Hasonló megoldást terveznek az épülő M43-as sándorfalvi lehajtójánál is. Baktóból még az út jobb oldalán kerekeznek a biciklisek, akik az M43-as autópálya felüljárója előtt kénytelenek áttekerni a forgalmas főút másik oldalára, majd a felüljáróról leérve visszatérni a menetirány szerinti jobb oldalra. – Nem szerencsés ez a helyzet, balesetveszélyes – mondja ifjabb Nagy Gábor, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Alapszervezetének titkára. Több mint egy éven át egyeztettek a szegedi önkormányzat fejlesztési irodájával, de nem találtak jobb megoldást.

Indokolt, de veszélyes. Fotó: Segesvári Csaba
Indokolt, de veszélyes.
Fotó: Segesvári Csaba

A titkár emlékeztet: az országban máshol is előfordulnak hasonló esetek, hol kényszerűségből, hol nemtörődömségből. Az M0-ás bizonyos szakaszain például egyszerűen kimaradtak a tervekből a gyalogosátkelők – így Csömörön is, amelynél 2007-ben úgy adták át a felüljárókat, hogy azokon nem épült sem járda, sem kerékpárút, még közvilágítás sem.

A sándorfalvi csomópont a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tervei alapján készül. – A közlekedési hatóság nem akarta, hogy a kerékpárút keresztezze az autópálya-felhajtó forgalmát, ezért a biciklis csomópontot átvitte az út túloldalára. Műszakilag indokolt és jóval kevésbé balesetveszélyes megoldást talált – fogalmazott Pásztor Péter, a szegedi önkormányzat fejlesztési irodájának pályázati referense.

A nemzetközi kerékpárútnak minősülő szakasz (lásd keretes írásunkat) 2 ütemben jut el Sándorfalváig. A projekt még pályázati szakaszban van, ősszel várható döntés. A beruházás várhatóan jövő áprilisban indul, nagyjából egy évig tart, a bicikliút első ütemben a MAVIR-telephelyig épül meg. A 2875 méteres út 140 millió forintból, 21 milliós önrésszel készül.

60 ezer kilométer két keréken

Az EuroVelo, vagyis az Európai Kerékpárút Hálózat az Európai Kerékpárszövetség terve 12 hosszú távú, egész Európát átszelő, több mint 60 ezer kilométernyi kerékpárút kialakítására. Ezek egyharmada már elkészült. Hazánkon két útvonal halad át, egyik a Duna, a másik a Tisza mentén. Utóbbi Tokajt és Szegedet köti össze, magyarországi szakasza 300 kilométernél is hosszabb.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. vuk 2009. augusztus 18. 15:37
    „Remeljuk kimondja valaki itt is, hogy "haat.. a megoldas az lenne, ha kitiltanak a kerekparosokat errol az utrol teljesen. jarjanak busszal vagy autoval".”
  • 21. flexsnake 2009. augusztus 18. 15:24
    „20. nekem fontosabb lenne a bankkártyaszámod és a pinkód hozzá :D
    Én csak kivasalt bringást látok. Pedig autós sincs kevesebb.... Még kicsit ízlelgesd azt a mondatot hogy mit is akartam mondani”
  • 20. klj_54 2009. augusztus 17. 22:25
    „18. hozzászólás flexsnake 2009.08.17. 20:16

    Bocs, de infóid honnan származnak?
    Munkaadóm címe:
    Nl. 5049 Tilburg, Kronosstraat2, Royal Wagenborg.
    Tehát én nem a sajtóból, hanem helyszínen szerzett élményeimből szerzem be információimat.
    Ötödik éve nem láttam (Hollandban!) kivasalt bringát!”
  • 19. hb 2009. augusztus 17. 21:03
    „moderálva durva”
  • 18. flexsnake 2009. augusztus 17. 20:16
    „3. hollandiában több a biciklis baleset mint nálunk az idióta autós pedig abból is sok van.”
  • 17. flexsnake 2009. augusztus 17. 20:15
    „<moderálva> Ember nem megy két keréken ha azt nem motor hajtja. Járjanak gyalog.”
  • 16. CsImre 2009. augusztus 17. 18:17
    „Az elsőbbséget adó felhajtót miért is veszélyesebb keresztezni, mint a teljes sebességgel közlekedő utat, amin elmegy az is, aki fel-lehajt, és az is, aki megy folytonosan az úton?
    Valami indok jó lenne, mert ez így lófütty, semmi.

    12. KukoricaJancsi:

    Dehogy oldják. Ha nem újságírót éri a baj (nem kívánom), akkor nem is tudsz az esetekről, és minden marad a régiben.

    De nagy árvaság van itt a fejekben, istenem.... Rakjuk a korsó fülét belülre, akkor nem törik le...”
  • 15. ifj. Nagy Gábor 2009. augusztus 17. 17:06
    „"Műszakilag indokolt - jellemzi a tervező."

    Megindokolni egyszerű, megoldani nehezebb. :-))”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2009. augusztus 17. 17:04
    „Strangerr, a csomóponti ágak alárendeltek, azokat keresztezni ezért valószínűleg kevésbé lett volna balesetveszélyes a keresztező járművek kisebb sebességéből következően.”
  • 13. strangerr 2009. augusztus 17. 16:18
    „A sándorfalvi út hivatalos nem főút hanem mellékút.
    Ha meg a csomóponti ágakat keresztezte volna a kp út, akkor meg az lenne a baj.
    Autópálya alatt vezető kerékpárút meg remélem sosem jut senki eszébe.”
  • 12. KukoricaJancsi 2009. augusztus 17. 14:45
    „Majd ha túl sok lesz a baleset, akkor megoldják a most még megoldhatatlannak tűnő problémát.
    Reméljük, hogy nem kell meghalni embereknek ahhoz.”
  • 11. ruci 2009. augusztus 17. 13:59
    „Tervezők csak a felüljárót ismerik? Autópálya alatt vezető kerékpár út még nem jutott az eszükbe.
    Én is gratulálok!”
  • 10. honecker601 2009. augusztus 17. 13:58
    „9!
    A főutakat általában számokkal látják el, na ez itt nincs! Ez így csak olyan alibi főút!”
  • 9. vuk 2009. augusztus 17. 12:49
    „Remeljuk ennek a kulon kerekparos atkelonek a hasznalata nem lesz kotelezo... En tovabbra is az uton fogok tekerni, az kevesbe veszelyes, mint bukkano elott/utan atmenni ezen az uton.

    @honecker601 : te csak az egy- es ketszamjegyu foutakat ismered?.. Nezd meg az ut elejen, van-e sarga csucsara allitott negyzet tabla. Lesz :) Akkor az fout.”
  • 8. méltatlankodó 2009. augusztus 17. 12:47
    „A Szeged-Sándorfalva távon nyugodtan leszállhat egyszer az ember a bicikliről, hogy körülnézzen, mielőtt átmegy az úton. Nem kellene állandóan sírdogálni. Örülni kell a (remélhetőleg ténylegesen) megépülő kerékpárútnak.
    Mielőtt valaki kerékpárosgyűlölőnek gondolna elárulom, hogy mindennap kerekezek (Szegeden).”
  • 7. man 2009. augusztus 17. 12:46
    „gratulálok...”
  • 6. méltatlankodó 2009. augusztus 17. 12:34
    „Ha elkészülne a kerékpárút, akkor a két átkelővel együtt is 100x biztonságosabb lenne a mostaninál. Sokat autózok arra és sötétedés után frászom van a sok kivilágítatlan (mi az, hogy mellény ... ?) kerékpáros miatt. Nappal pedig látom, hogy az autósok jó része hogyan centizgeti a bicikliseket. Az biztos, hogy én jelenleg nem ülnék bringára azon az úton. Vajon a bicikliseket mikor fogja ellenőrizgetni a rendőrség egy kicsit azon a vidéken? Az edzésben levő versenykerekezőkön én még sosem láttam sárga mellényt, de azért varrhatnának pár fényvisszaverő csíkot a ruhájukra. Ja, hogy akkor nem látszana a sok szponzornak a neve ...”
  • 5. Naca 2009. augusztus 17. 11:38
    „Miért van az, hogy a világ boldogabbik felén ilyen gond fel sem merülne? Meg persze ilyen lehetetlne megoldások. Nem értem, nálunk miért nem működik soha semmi. Ha egyszer a tervező úr kiszállna a gondolom nem trabant méretű autójából és egyszer is kerékpárra szállna...!!!! Tud egyáltalán kerékpározni?”
  • 4. abrakapokusz 2009. augusztus 17. 11:28
    „Vihar egy pohár vízben.
    Bringázni egyébként is veszélyes.
    Aki most elkerekezik Szegedről - Sándorvárosba sokszorosan nagyobb kockázatot vállal,
    mintha kétszer átkelne egy forgalmas főútvonalon.
    Finyásoknak e helyett, ott a szobabicikli!”
  • 3. klj_54 2009. augusztus 17. 08:57
    „Azért nem oldható meg,mert a tervezők és a tervet felülbírálók a biciklit csak az autóból ismerik!
    Ez a hozzáállás Hollandiában ismeretlen. Igaz, ott a jog is a bringást védi.
    Nem mellesleg, tévhit a bringások túlsúlya a Benelux államokban! A magyar média által hangoztatott marhaságok egyike.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szombaton aratnak a Marson

Szeged - Befolyásolja a Mars téri piaci árakat, hogy milyen nap van: a legdrágábbnak a szerda, a péntek és a szombat számít. Tovább olvasom