Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Közel 16 millióba kerül az ingyenes rakparti parkolás

Szeged - Az SZKT számításai szerint 79 millió forinttól esett el Szeged a felújítások miatt ideiglenesen megszűnt parkolók és a díjmentes rakparti várakozás miatt.
A szegediek láthatóan hamar megszokták, hogy a 2007 januárjától fizetős rakparti parkoló 4 év után, 2011 januárjától újra ingyenes lett. Megírtuk: Haág Zalán (KDNP) képviselő egyéni indítványára a Huszár Mátyás rakpart 2011-től kikerült a fizetős parkolóövezetből.

– Évek óta csökken a parkolóhelyek száma, ezzel együtt a bevétel is. Míg 2001-ben 3000, addig 10 évvel később, 2011-ben már csak 2200 várakozóhellyel kalkuláltunk. Csúcsévben közel 1 milliárdos, tavaly már csak 800 milliós bevételhez jutott a parkolási üzletág, ezzel együtt Szeged városa – közölte Tóth István Tibor. Az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: a parkolási díjakat a tömegközlekedés üzemeltetésére is fordítják, így a kevesebből kevesebb jut a közösségi közlekedés működtetésére. Az SZKT igazgatója megjegyezte, a Huszár Mátyás rakparton hivatalosan mindössze 80 hely van, ennek ellenére legutóbb is közel 170 autót számoltak, többségük szabálytalanul várakozott. Elárulta: a rakpartiakkal együtt 2011-ben összesen 176 parkolóhely szűnt meg.

A rakparton 80 parkolóhely van, de előfordul, hogy kétszer ennyi autó várakozik. A szerző felvétele
A rakparton 80 parkolóhely van, de előfordul, hogy kétszer ennyi autó várakozik.
A szerző felvétele

– A rakparti ingyenesség közel 16 milliós kiesést okoz, úgy, hogy figyelembe vettük az árvizek, az alkalmi rendezvények miatti lezárásokat is. Komolyabb bevételkiesést a városban zajlott felújítások okoztak. Az ideiglenes lezárások következménye 2010-ben még csak 28 ezer, 2011-ben már 53 ezer parkolóhely nap – napijegy árával felszorozva 63 millió forint – kiesés. Hogy értsük: a Széchenyi tér bíróság felőli lezárása naponta 100, 10 nap alatt 1000 parkolóhely nap kiesését okozza.

– A Dugonics tér átépítésével újabb 106 parkolóhely szűnik meg, a meglévő várakozóhelyek újrafestésével is kevesebb parkoló lesz – fogalmazott Tóth István Tibor. Kifejtette: az új parkolók 220 helyett 250 centiméter szélesek lesznek.

Parkolóhelyek a Széchenyi téren: kihíztuk a régi műszaki előírásokat – írtuk tavaly augusztusban. Kiderült, az érvényes műszaki előírások szerint egy parkolónak közel 2,5 méter szélesnek és 5,5 méter hosszúnak kell lennie. A Széchenyi téri várakozóhelyek viszont csak 2,1–2,25 méter szélesek.

Olvasóink írták

69 hozzászólás
  • 69. Kerekes 2012. január 10. 21:39
    „67. vuk
    Jó volna már megszabadulni attól a képzettől, hogy egy város vízpartjának egy kicsit kell csak szebbnek lennie, mint Budapesté. Ami ott van egy tévedés, amit lemásoltak nálunk a maga idejében. Szét kellene nézni egy két szép városban és jó példákat hozni.
    Könyörgöm! A Tisza és mi tényleg azt érdemeljük, hogy a part úgy nézzen ki, mint egy ipartelep? Tényleg nem akarjuk a gyerekeinket a Tisza mellé vinni, mert én oda nem viszem, a zajba a bűzbe, az autók kipufogója magasságába, tényleg azt hisszük, hogy a Tisza egy hiba a városban, és nem tartozik a Belvárosba? Ha nem a Belvárosban van, akkor hol van a Tisza? Tessék mondani! Újszegeden? És Újszeged tényleg olyan rossz hely, hogy ezt kell tenni vele? A Holt-Maros többet érdemel?
    Ha az igénytelenség és szűklátókörűség fájna, akkor ... akkor gyerekek kerékpároznának a parton és esténként párok üldögélnének a padokon a parton és kacsákat etetnének.

    Tudom, tudom! Az élet nem erről szól. Hanem a parkolásról!! ;)”
  • 68. macs 2012. január 10. 00:19
    „Na mit találtam:
    "Tarlós Isvtán a BKV megmentése érdekében javaslatcsomagot küld a miniszterelnöknek, ez egyebek mellett tartalmazza a dugódíj és a közlekedési adó bevezetését, a forrásmegosztási törvény módosítását, az egységes parkolási rendszer és az állami közlekedési holding létrehozását."
    http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/dugodij_es_ado_kivetesevel_segitene_tarlos_a_bkv-n.507070.html”
  • 67. vuk 2012. január 09. 13:41
    „66. ifj. Nagy Gábor 2012.01.09. 13:07
    En ugyan nem tamogattam a rakpart ingyenesse tetelet, de az teny, hogy ott lehetne eggyel olcsobb, ugyanis aki a rakparton parkol, az mar nem megy be a hazak koze pofogtetni a lampaknal... Szoval annak van jo hatasa, ha a belvaros helyett a rakpartra csaljak az autokat.
    Teny persze, hogy az sem jo, ha ott ilyen sokan vannak, mivel elcsufitjak a partot es novelik ott a forgalmat is.
    A vegcel persze az lenne, hogy minel kevesebb legyen az auto, de a rovid tavu az, hogy a belvarosban legyen sokkal kevesebb.”
  • 66. ifj. Nagy Gábor 2012. január 09. 13:07
    „29. okz63
    " 20. Beroesz 2012.01.07. 19:26
    "Haág egy városi tulajdonban álló vállalkozásnak okozott 16 milliós bevételkiesést,
    és mindezért cserébe a város semmit sem nyert."

    No ez az, ami nem igaz. Hiszen nagyon sok parkolóhely szabad marad azóta a belvárosban."

    Erre van valami kimutatása a SZEPARK-nak? Vagy tényleg érezhetően több a szabad hely?

    Mert én tartok tőle, hogy nem lettek sokkal üresebbek a belvárosi parkolóhelyek sem, csak a rakpart jobban megtelik, amióta ingyenes, vagyis több autó megy be a városba.”
  • 65. vuk 2012. január 09. 12:20
    „55. csemarti 2012.01.08. 17:51
    Hat itt tobb dolgot is irtal ami nem igaz, de elsosorban az nem, hogy nem kapsz a parkolodijert semmit: parkolhatsz belvarosi kozteruleten. Kozteruletfoglalasi dijnak is nevezheted. Mas kerdes, hogy ha ezt nem a belvarosban teszed, akkor "ingyen" van (azaz be van epitve a gepjarmuadoba, "atalanydij"). Eppen ezert tilos pl. forgalombol kivont gepjarmuvel (ergo ami utan nem fizetsz gepjarmuadot) kozteruleten parkoltatni.”
  • 64. vuk 2012. január 09. 11:21
    „62. vmagdi 2012.01.09. 11:05
    En a Karasz es Kolcsey utcaban lakokat is teljes szivembol sajnalom, hogy nem allhatnak meg a bejarattol szamitott 4.5 meteres korzetben. Ha lesz egy kis idom gyertyat is gyujtok ertuk...

    63. vmagdi 2012.01.09. 11:08
    Jo lenne mar elgondolkodni azon, hogy a parkolodijnak mi a celja. Szerinted?

    60. szpirigonzálesz 2012.01.09. 07:58
    Indokolatlanul magas? Megis sok a keringo autos, aki nem talal helyet... Ugy latszik, meg mindig nem eleg magas..”
  • 63. vmagdi 2012. január 09. 11:08
    „valljuk be a penzszedes legolcsobb modja, ha kiteszunk egy tablat, hogy fizess.... ebbe invesztalni csak a tabla ara”
  • 62. vmagdi 2012. január 09. 11:05
    „jaja, tényleg a nagyállomás: a gőz utcában lakok zsebukbe kene hazavinniük a kocsit?, ekkora huyleséget, talan egy ovodascsoportnak kellett volna kiadni a projektet alvallalkozasba”
  • 61. vmagdi 2012. január 09. 10:57
    „ez még semmi!!!!!, de legalább 500 millióba kerül az ingyenes levegővétel... bár gondolom, nem sokáig lesz ez így”
  • 60. szpirigonzálesz 2012. január 09. 07:58
    „Szegeden irreálisan magas a parkolási díj. Sok helyen indokolatlanul tették fizetőssé a parkolást. Pl.: Lengyel utca.
    Ráadásul a feneketlen étvágyú önkormányzat 18 óráig meghosszabbította a fizetési időszakot.
    Minimális kötelessége lenne a parkolást bonyolító társaságnak napot és időpontot kijelző rendszer üzemeltetése,
    mert ennek ismeretére nem kötelezhetik a parkolókat. A parkolóhelyek hóeltakarítása is ismeretlen számukra.

    Ránk nem mint a város polgáraira, hanem mint fejőstehenekre tekintenek:(((”
  • 59. bánki 2012. január 08. 22:15
    „56. lukrecia 2012.01.08. 18:22
    A buszjegyek ára nem fedezi a költségeket, ergo a busszal nem utazó, jelen esetben pl. én autós is támogatom a Lukréciát aki jó esetben nem ,,kedvezményezett" nyugdíjas, rokkant, diák, volános, hátrányos, kisebbségi, bliccelő ( kb. 23 jogcím van ) és/vagy hadirokkant.”
  • 58. limlom 2012. január 08. 19:23
    „Azokat a parkolókat ha kivennénk a szolgáltatásból, amelyeket a helyi üzletekkel és szolgáltatókkal kötelezően megvásároltatnak és ezeken nem lehetne egy másik társaságnak, jelesül a városi társaságnak szolgáltatási díjat szedni, nos akkor lenne igazán érdekes a számadat.
    Mert ugyebár ezekért azért fizetettek, mert ott ingyenesen parkolhatnak elvileg ügyfeleik.
    No ekkor kalkuláljunk.
    Arról már ne is beszéljünk, hogy szolgáltatás az nincs, csak büntetési eljárás, illetve parkolj ahol tudsz. Ha fizettél és mégis megbüntetnek, akkor járj utána ha van kedbed és kellő türelmed.”
  • 57. LukSzkaivoker 2012. január 08. 18:44
    „Azaz, gumicsont, amire mi szépen ráharaptunk. Az összeg nem éri el a villamos projektre fordított összeg 1%-át sem, még az önrész 1%-át sem. Az összeg csak nekünk sok, a város költségvetéséhez mérten semmiség.”
  • 56. lukrecia 2012. január 08. 18:22
    „És a buszjegyekből bérletekből fizetjük az önkormányzati dolgozókat ??? Hát ezt már én sem értem.”
  • 55. csemarti 2012. január 08. 17:51
    „4. klj-54 2012.01.07. 14:32 Bocsi, nem jól tudod, mert meg kellene térítenie, csak nyilván neked nincs jogvédelmed, hogy ez így is történjen. :-)

    A parkolással kapcsolatban pedig annyit, hogy jó drága "szolgáltatás", ami mögött nem áll tartalom. De azért baromi érdekes, hogy az autóval közlekedőből tartjuk el a közösségi közlekedőket, a benzinbe beépített ilyen-olyan-amolyan adóból tartják karban az utakat, és még sorolhatnám .... Hány bőrt akarnak még lehúzni egy autósról?”
  • 54. lukrecia 2012. január 08. 17:40
    „"mennyibe kerül a városlakóknak a sok ingyenélő, közpénztolvaj mutyizók eltartása."
    50: bedobták a gumicsontot ismét , hogy ne a közpénztolvajokkal foglalkozzunk.:)) Kíváncsian várom milyen improduktív beruházásra vesszük fel a következő hitelt. De szép Szeged !!
    A rakparti parkolás , már azért is gumicsont mert a rakpart átépítés miatt igen kevés az az idő míg valakinek bántja a szemét az ott parkoló autók látványa.”
  • 53. füttyimre 2012. január 08. 17:28
    „Több mélygarázst!”
  • 52. tahoszegedi 2012. január 08. 16:16
    „51. szeti 2012.01.08. 15:24

    Ezaz!!!

    Túrjuk fel a Széchenyi teret (is), kezdjük talán rögtön a városháza előtti résszel, hogy a kedves képviselő Hölgyek, Urak megtudják, milyen az amikor az ember öltönyben, kiskosztümben pallón lavírozik térdig érő sárban a munkahelyére.”
  • 51. szeti 2012. január 08. 15:24
    „Továbbra sem tartom elvetendő ötletnek, hogy a bp-i Deák térhez hasonlóan mélygarázst építsenek a Széchenyi tér alá. Így lehetne a belvárosi elvett parkolókat pótolni, nem lennének szem előtt sem a parkoló autók, és végre a sok beszedett parkolási díjból valamit visszatérítenének ez által az autósok számára.”
  • 50. arvisura 2012. január 08. 14:10
    „A rakparti ingyenes parkolás nem kerül semmibe, hiszen amíg az autósok száma alacsony volt nem is volt fizetős. A kérdés az, mennyibe kerül a városlakóknak a sok ingyenélő, közpénztolvaj mutyizók eltartása. Sokba.
    Az alap az ingyenes parkolás legyen közterületen, ne a népnyúzás.”
69 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Horgas Eszter Piazzolla-estje

Horgas Eszter fuvolaművész a Filharmónia kamarabérleti sorozatában január 12-én, csütörtökön 19.30-tól ad koncertet az SZTE TIK nagytermében. Tovább olvasom