Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 11. 21. péntek - Olivér

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Meglazult a partfal az árvíztől

Meglazult a partfal az árvíztől

Szeged - Ideiglenesen rögzítették a partfal közel egytonnás betonelemeit, a vízügyi igazgató szerint a mostani helyzet is jól mutatja, mennyire sürgető a felújítás. Ősszel kezdhetnek neki.

Segesvári Csaba - Délmagyarország napilap - 2013.05.16. 09:33
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A belvárosi beton partfalat az 1970-es árvizet követően húzták fel, a Tisza felőli oldalát az egykori házgyárban épített betonlapokkal zárták le. Az idő jócskán eljárt a védvonal felett, az elmúlt 49 napos árvíz meglazította az elemeket. A közel egytonnás betonlapokat ideiglenesen rögzítették, a teljes felújításra még várni kell.

– A 2006-os árvíz óta tudjuk, hogy a Belváros felől a Tisza felé is szivárog a víz, valószínűleg más problémák is vannak. A szivárgás folyamatos az 1880-as tégla támfalon keresztül, árvízkor pedig a folyó jut el a város felé. Az áramlás a talajfaggyal együtt intenzíven támadta a partfalat, mivel a téglafal és a panel között nincs szigetelés. 2010-ben nem tapasztaltunk mozgást, a mostani magas víz után viszont 6 elem is kimozdult – mondta Kozák Péter. Az Alsó-Tisza Vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság igazgatója kifejtette, az új partfallal a szivárgás megszűnik. – A paneleket rögzítettük, 20 darab acéllal stabilizáltuk az elemeket. A mostani elmozdulás is jól mutatja, mennyire sürgető a partfal felújítása – tette hozzá.

„Patkolják
„Patkolják" a partfalat. A rekonstrukció valóban elodázhatatlan.
A szerző felvétele

A vízügyi mérnök lapunknak hangsúlyozta, a szigetelés azért fontos, mert a Korányi fasoron a Tiszával párhuzamosan egy 1000-1500 milliméter átmérőjű csatorna fut, amelybe az áradó folyó betörhet. – A betonon és a téglán keresztül is intenzíven áramlik a víz, ami elárasztja a klinika pincéjét, a Sellő ház liftaknáját is. A szegedi főgyűjtő csatornáról nem tudjuk, hogy feltöltötték-e, ha oda betör a Tisza, az egykori hálózaton keresztül többfelé is megindulhat, több utcában feltörhet a víz – magyarázta Kozák Péter.

Hamarosan kiírják a partfal-rekonstrukció tenderét. A felújítás során csak a jó állapotú panelek maradnak a helyükön, ezekre egy 25 centiméternyi vízzáró betonréteg kerül. Így megszűnik a szivárgásveszély. Megírtuk, ősszel 1,8 milliárd forintból elindul a szegedi belvárosi partfalberuházás 2 kilométer hosszan, az új védműnek 2015. március 31-éig kell elkészülnie. A jelenlegi partfalhoz hasonló lesz a látvány az árvízi emlékműtől a Roosevelt térig, valamint a Kőrösytől a Bertalan hídig: a mellvédre lehet majd ráépíteni a 60 centi magas mobil elemeket. A közbülső szakaszon viszont nem lesz mellvéd, csak formatervezett korlát. A teljes Stefánia folyóparti járdáját feltöltik az eddig mért legmagasabb vízállás szintjére, kerekítve 1,10 méterre. Az ide tervezett 1,20 méter magas mobil partfal árvíz esetén kerül ennek a megemelt járdaszintnek a tetejére, így lesz 11 méter 30 centiméteres a védvonal.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12345 következő >> végére >>> 43 hozzászólás
Moderálásra küldöm 43. NP1 2013.05.19. 08:19

42. ifj. Nagy Gábor 2013.05.18. 20:22

Tévedsz!
Figyelőnek a szentendrei partfal pld. teljesen megfelel, mert ott Fideszes a polgármester és ez nagyban javítja a gát stabilitását.

Moderálásra küldöm 42. ifj. Nagy Gábor 2013.05.18. 20:22

35. macs
"Nagyot kaszált, akinek földjét megvette a vasúttársaság. :-) Talán ezért is olyan girbe-gurba a pálya vezetése, pedig sík a vidék."

Mondjuk a környékünkön lévő két fővonalra ez pont nem igaz, mert olyan egyenesek, hogy alig van rajtuk kanyar.

41. Figyelő

Jó, oké, tudjuk, hogy neked semmi se jó, lapozhatunk. :-)

OFF
29. pitzigaborka
"gabika még mindig nincs munkad?"
Éjszakai műszakra (ld. a hozzászólásom dátumát) továbbra sem kell járnom, szerencsére.

Moderálásra küldöm 41. Figyelő 2013.05.18. 16:59

Igen, a felújítás szükséges, de nem egy hitvány alumínium partfallal!
Aki azt szorgalmazza, az Szeged város biztonságával szórakozik, azt veszélyezteti!

Moderálásra küldöm 40. szabójóska 2013.05.17. 14:00

38. macs
Legyen szíves írja már meg,hogy ezt honnan veszi. Egernek nagyon felvilágosult egyházi vezetői voltak. De a miskolci gerincvonal nem mehetett arra.
Nem akarok nagyon off lenni. Azt is elismerem Ön győzött.Én abbahagyom.

Moderálásra küldöm 39. szabójóska 2013.05.17. 13:45

Roppant érdekes.hogy mutyi nélküli világot már nem is tudunk elképzelni.Ha nincs is akkor is az a fő szempont,azt keressük. Idáig jutottunk. Nézzük mint tyúk a piros kukoricát.

Moderálásra küldöm 38. macs 2013.05.17. 13:37

37. szabójóska,
és befejezhetném Egerrel, ahol az érsekség azért nem engedte a vasutat, mert akkor minden jöttment eljuthat a városba. :-)

Moderálásra küldöm 37. szabójóska 2013.05.17. 12:23

Valahogy higgyétek már el,hogy ebben az ügyben nem a szegedi városvezetés döntött.

35. macs Bőséges irodalma van,csapjon bele. De csak egy mondatot hozzá: a települések tele voltak éghető anyagokkal,pl szalmatetős házak, aztán a tüzes gépet nem látták szívesen. Ott sem ilyen egy szempontú a világ!Kezdheti az első magyar vonal kijelölésénél,Kossuthnál és Széchenyinél.

Moderálásra küldöm 36. szabójóska 2013.05.17. 12:01

8folyt) mellesleg szólva : az újszegedi oldal hosszú ideig nem is tartozott Csongrád megyéhez és a késöbbiekben is sokáig csak a Kamara-töltésen belüli rész.Volt olyan elképzelés is ,hogy biztonságból legyen a Maros ártere. Akkor most Szeged féloldalas város lenne.
És még egy: a Bánát a Habsburg Császárság éléskamrája lett, a török pedig a Pozsareváci- békét soha sem tartotta be, a balkáni háborúk elkerülhetetlenek voltak. Érdekes még.hogy a franciák a Zentai-csatában Savoyai ellen a törököt segitették, Az észak-olaszországi háborúban szabad kezet adtak a Habsburgoknak a Balkán felé,majd amikor az oroszok elfoglalták Konstantinápolyt,megint a törökök mellé álltak, az első vh-ban Szegedre is bevonultak ugye.
Mellesleg I Ferenc József annyi idő alatt mint Botka ujjá építette az árvíz után a várost és néz le ma is a tanácsterem képéről a mai gyámoltalanokra.
Nem tanultunk hiteles történelmet, aztán ítélkezünk gyarló tudásunkkal.

Moderálásra küldöm 35. macs 2013.05.17. 11:35

Azért, ha már szóba került, a XIX. századi vasútépítkezések körüli, ma úgy mondanánk, mutyik is megérnek egy misét. :-)
Nagyot kaszált, akinek földjét megvette a vasúttársaság. :-) Talán ezért is olyan girbe-gurba a pálya vezetése, pedig sík a vidék.

Moderálásra küldöm 34. GondaIstván 2013.05.17. 10:30

33. szabójóska
Köszönjük a részletes és igen érdekes beszámolót, de még mindig nem világos, hogy miért a Maros város fölötti bevezetése mellett döntöttek a városatyák, amikor mindenki láthatta, hogy öngyilkosság rávezetni a városra egy ekkora vizet.


43 hozzászólás12345 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...