Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Razziáznak a fogyasztóvédők

Szeged - Megkezdődtek az idegenforgalmi főszezon kiemelt fogyasztóvédelmi ellenőrzései: fesztiválokat, taxisokat és vendéglátó-ipari egységeket tesztelnek a felügyelőség munkatársai.
– Soha nem vertek még át bennünket. Belföldön még nem csalódtunk – foglalta össze évek tapasztalatait Hegyi Erzsébet és Köllner Lenke. A két fővárosi pedagógus tegnap érkezett turistaként Szegedre. Arra voltunk kíváncsiak, érezték-e már úgy, hogy megkárosították őket a kereskedők, vendéglátósok. Valószínűleg ők a szerencsések közé tartoznak, kisebb-nagyobb átveréseknek ugyanis szinte mindenhol ki vagyunk téve.

– A taxisokkal már többször megjártam, így már rutinosan én mondom meg, merre menjenek. Szegeden ennek talán nincs is nagy jelentősége, de a fővárosban észrevettem, hogy hajlamosak nagy kerülővel vinni, ha mondjuk valamelyik pályaudvarnál, nagy csomaggal szállok be, és feltételezik, hogy nem ismerem az utakat – mesélte Horváth Zoltán. Barátja, Barnabás pedig egy fesztiválról őriz rossz emlékeket.

– Aranyárban mérték a csülköt, de úgy voltunk vele, egyszer megengedhetjük magunknak. Azon viszont már nagyon kiakadtam, amikor a papírtálcát szalvétástul tette rá a mérlegre, ami indításkor nullát mutatott. Kicsit drágán akarták eladni hozzá a csomagolóanyagot is.

Nem véletlen tehát, hogy nyáron a fogyasztóvédelmi szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak az idegenforgalomhoz kapcsolódó vállalkozások, kereskedők és szolgáltatók ellenőrzésére. Az idei razzia néhány hete kezdődött meg: elsősorban fesztiválokat, taxisokat és vendéglátósokat látogatnak meg próbavásárlásokkal, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot kiszűrjék.

A két fővárosi pedagógus még soha nem érezte becsapva magát belföldön. Fotó: Frank Yvette
A két fővárosi pedagógus még soha nem érezte becsapva magát belföldön. Fotó: Frank Yvette

– Tavaly a vendéglátósok felénél találtunk hiányosságokat – mondta el Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. – Ezek nem a fogyasztókat kirívóan megkárosító szabálytalanságok voltak, inkább adminisztratív problémák, illetve nem megfelelő gondosság.

A szakember leggyakoribb hibaként azt említette, hogy a terasszal is rendelkező vendéglátóhelyek nem tüntetik fel a teljes árukészletüket a külső étlapon. A fesztiválokon pedig gyakori, hogy a csomagolóanyagot is belemérik az étel súlyába, illetve nincs hiteles mérőeszközük – az italokat körülbelülre adagolják, a mérlegen pedig sokszor lejárt a hitelesítés. A próbavásárlások során ezek mellett a számlaadást is figyelik az ellenőrök.

A taxisokat próbautazásokkal ellenőrzik: itt az engedélyt, a taxióra használatát, a nyugtaadást, sőt azt is figyelik, hogy megfelelő útvonalon közlekednek-e.

– Ha ugyanazért tavaly már figyelmeztettük a kereskedőt vagy szolgáltatót, vélelmezhető, hogy szándékosságról van szó, ezért másodjára már pénzbírságot is kiszabunk – mondta el Petrik Sándor, aki hozzátette: az ellenőrzéseknek nem a bírságolás az elsődleges céljuk.
Mindezeken kívül a felügyelőség termékbiztonsági ellenőrzéseket is végez: a szezonális termékek – kerti bútorok, gyerekjátékok, elektromos grillek – kerülnek most górcső alá.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegedi ápolónő kapta az idei Astellas-díjat

Ungi Lászlóné 40 éve dolgozik a betegekért Tovább olvasom