Délmagyar logó

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Rekordgyorsasággal kapják fel a telefont

Szeged - Nem ment fel a pumpa, amikor tegnap kipróbáltuk, mennyi idő elteltével kapcsolnak bennünket az illetékes ügyintézőhöz a hivatalokban. Döbbenet: felkapják a telefont a kisasszonyok és az urak, kérdeznek, segítenek, intézkednek.
Ebédidőben, a legkritikusabb időszakban hívtunk fel közhivatalokat, hogy kipróbáljuk, mennyi idő alatt férkőzhetünk az ügyintéző közelébe.
Szinte az első csörgésre felkapta a telefont a városházi kisasszony: a vele való társalgás élményszámba ment. Mindenről mindent tudott, ami az okmányirodai ügyintézést illeti, a kisujjából rázta ki a mellékeket, az ügyfélfogadás rendjét. Amikor pedig az okmányiroda központi számát kértem, hogy onnan kiindulva magam boldoguljak a továbbiakban, előre megmondta, nem veszi majd fel senki, mert tegnap csak 12-ig tartózkodtak a vonal végén. Igaza lett: tényleg nem találtam senkit, s egy idő után a hívás is „visszament" a városházára.

A megyeházán udvarias, ám szikárabb férfihang igyekezett segíteni, és érezhetően kevésbé jól viselte a mellébeszélést. Kit keres, milyen ügyben, hová kapcsolhatom? Majd az „ügy" homályos leírása ellenére is azonnal tudta a választ, és kapcsolt, de szerencsémre nem vette fel senki a telefont. Hála az ebédidőnek. Férfihang bizonyult készségesnek a bíróságnál is, amikor azt mondtam, egy tárgyalás időpontjára vagyok kíváncsi. Pattogtak a kérdések: város, megye, büntető, polgári? Amikor ráböktem a polgárira, szinte egy másodperc után bejelentkezett valaki.

A rendőrségen egy kisebb lopást szerettem volna bejelenteni. Az átlagosnál hosszabb megcsörgetés után segítőkész hölgy válaszolt, aki elmondta, hová, milyen időintervallumban kell bemennem, és hol kérjem a jegyzőkönyv felvételét. Még azt is megtudtam, mit kell tennem, ha az ügyfélfogadás befejezése után ér „baleset" (az ügyeletre kell beszólni, de jegyzőkönyvet ilyenkor már nem tudnak felvenni).

Noha nem közhivatal, de próbát tettünk a mintegy 7000 embert foglalkoztató Szegedi Tudományegyetem call centereseivel is. Többször telefonáltunk, ugyanazt a kitalált, ám gyakori nevet kértük. Mindig más hang köszönt be – ezek szerint többen ülnek a telefonközpontban –, és ki-ki vérmérséklete szerint segített.

Szolgáltatóteszt

Egy évvel ezelőtt a szegedi szolgáltatókat, a Dégázt, a Démászt, a T-Kábelt és a Szegedi Vízművet teszteltük. Végighallgattuk az automata központok műsorait, gombnyomogatással kerestük az élő hangot az éterben. Örömünnep volt, amikor végre emberrel beszélhettünk.

Olvasóink írták

  • 1. SP 2008. szeptember 30. 08:37
    „A próbából a SZETÁV kimaradt. Sokszori kísérlet ellenére a "géphangon" kívül más nemigen érhető el. A hívófél mobilját anyagilag rendesen lemeríti, és az ügyfél pumpáját pedig jól felnyomja. Ügyet intézni persze nem tudott.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szakácsolimpiára készül Bálint Ferenc szegedi séf

Szeged - A szegedi Hunguest Hotel Forrás konyhafőnöke, Bálint Ferenc annak az öttagú regionális… Tovább olvasom