Délmagyar logó

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -11°C | 0°C Még több cikk.

Se kép, se hang a tévén - válaszolt a T-Home

Szeged - Összekeveredtek és eltűntek a tévécsatornák, a digitális adás pedig órákon keresztül szünetelt - ezzel hívták a delmagyar.hu-t felháborodott nézők. A csatornakiosztás változásairól és a digitális adás szüneteléséről is van tájékoztató a szolgáltató honlapján, de elég nehéz megtalálni.
A szegedi Batthyány utcából jelezte egyik olvasónk, hogy kedd reggel 6 és fél 8 között egyáltalán nem tudta fogni a T-Home digitális tévécsatornáit. A képernyőn a következő felirat jelent meg a set top box bekapcsolása után: "nincs kapcsolat, ellenőrizze a kábelek csatlakozását". Ugyanez a felirat volt olvasható délután is.

A Dugonics utcában lakó nyugdíjas villamosmérnök, Györki Antal pedig azon bosszankodott, hogy kedd reggelre az általa fogott 43-ból 10-12 adót összekevert a szolgáltató, illetve voltak olyan csatornák - mint például az ATV -, amelyek "eltűntek".

Hemil tippje

Az egyik hozzászólásban a digitális csatornák helyreállításához hemil a következőt javasolja: menjünk be a menübe, majd a gyári beállításokra, írjuk be a jelszót (0000), okézzunk, és a set top box újraprogramozza magát. Kipróbáltuk, és bejött. Köszi!

"A T-Home szegedi kábeltévé szolgáltatása ma egész nap akadozik" - írta e-mailben Lajta József. "Az analóg csomagban több korábbi tévécsatorna más helyen fogható, ezért újra kell hangolni a vevőkészülékeket. A digitális kábeltévé szolgáltatás pedig egész nap szünetel, vélhetőleg valamilyen műszaki probléma miatt."

Szintén a T-Home-nál előfizető makói olvasónk, akik a 62/217-185-ös számról jelezte: kedden megszűnt a kábeltévéadás, a hibabejelentőt pedig egyszerűen lehetetlen elérni.

A T-Home 1412-es ügyfélszolgálati telefonszámán a delmagyar.hu sem járt sikerrel: a géphang csupán arról tájékoztatott, hogy "egyes körzetekben a T-Home tévé működésével problémák lehetnek. A hiba elhárítását munkatársaink megkezdték."

A www.t-home.hu oldalon böngészve végül rátaláltunk egy ide vonatkozó tájékoztatóra, amit a sajtóközlemények menüben "dugott el" a szolgáltató. Valószínűleg a problémájukra a neten választ keresők inkább a lakossági ügyfelek menüre kattintanának, ehelyett A T-Home világa menü alatt, a sajtóközlemények rovatban a közérdekű információk között olvashatunk a csatornakiosztás változásairól és a digitális szolgáltatás szünetelését okozó karbantartási munkálatokról.

A tájékoztatóból kiderül, hogy az analóg szolgáltatásban Szegeden és attól keletre 2 csatorna került ki a repertoárból, 2 új jött be, 9 csatorna található új helyen. Vásárhelyen és a Homokhátságon 3 helyett 2 új állomás fogható, 4 helye változott meg. A szolgáltató kivette az analóg csomagból például a CNN és a BBC World idegen nyelvű hírcsatornát, valamint a Mezzo komolyzenei adót, a digitálisból a Deutsche Welle, a Rai Uno csatornát is. Lesz helyettük életmódtévé és női csatorna is.

A változásokról részletesen az alábbi két linken tájékozódhatnak a nézők:
http://www.t-home.hu/lakossagi/tv/kabeltv/analog_valtozasok_2010jan5
http://www.t-home.hu/lakossagi/tv/kabeltv/digitalis_valtozasok_2010jan5

A T-Home-nak szerdán négy kérdést tettünk fel, amelyre a következő válaszokat kaptuk Sólyom Balázs PR-menedzsertől:

1. A digitális és az analóg kábeltévé csatornakiosztásainak megváltozása után sok tévénéző panaszkodott arra, hogy nem tudja nézni a készüléket, nem talál bizonyos adókat. Mit kell tenniük az előfizetőknek, hogy újra minden rendben menjen? (Nyilván az analóg esetében újra meg kell keresni és programozni a csatornákat.)

- Az ügyfeleknek semmiféle tennivalójuk nem volt, mivel a digitális vevőegységek (set top boxok) a karbantartási munkálatokat követően maguktól "felálltak", azaz az áthangolást automatikusan elvégezték.

2. Szegeden, Mórahalmon is volt olyan ügyfelük, aki arra panaszkodott: nem kapta meg a változásról szóló levelet. Mindenki kapott megfelelő tájékoztatást az átállásról?

- A változásokról a jogi kötelezettségünknek eleget téve, ÁSZF közleményben tájékoztattuk az ügyfeleket, a csatornakiosztás módosításokat megelőzően 30 nappal. Ezen felül a délkelet-magyarországi régióban élő analóg és digitális kábeltévé-előfizetőket decemberben külön levélben is értesítettük az analógkiosztás változásáról. Továbbá az ügyfelek a januári számlakommunikációban is folyamatosan kapnak részletes tájékoztatást, valamint 15 nappal az átállás előtt az előfizetők a weboldalon is értesülhettek a tervezett karbantartási munkálatokról. A jelzett munkák alatt egyébként az előfizetők az analóg adást zavartalanul és a megszokott minőségben nézhették, vagyis egy percre sem maradtak tévé nélkül.

3. Mi alapján dőlt el, hogy mely csatornák kerülnek ki bizonyos programcsomagokból? Többen kifogásolták például a Mezzo vagy az angol nyelvű hírcsatornák eltűnését.

- A T-Home az előfizetői igényeket, továbbá üzleti és műszaki megfontolásokat figyelembe véve tesz lépéseket a csatornakínálat kialakítása (bővítése, változtatása) során. (A Mezzo csatorna egyébként éppen e szempontok miatt továbbra is a digitális kínálat részét képezi.)

4. Számíthatnak-e bármilyen kompenzációra azok az ügyfelek, akiknél bizonyos ideig nem működött a szolgáltatás (például a digitális kábeltévé esetében), például csökkentett előfizetési díjra, kedvezményre stb.?

- Jelen esetben nem merül fel a kompenzáció kérdése (lásd még 2. pont).

Olvasóink írták

420 hozzászólás
  • 420. szegarazs 2010. január 14. 19:58
    „Tudtam, hogy ez lesz, bárcsak így lenne lottó ötösöm.
    Nyilvánvaló volt, hogy amikor az arrogáns PR-menedzser úr azt mondta, küldtek tájékoztatót, "decemberben külön levélben", hogy lesz olyan hülye a T-Home, hogy csak a JANUÁRI számlával fog megjönni.

    ÉS IGEN! Ma (január 14) érkezett meg a januári számla, mellette a tájékoztató a csatornaváltozásokróll. Köszönjük, kedves PR menedzser úr. Vissza kéne venni a fene nagy arcból.

    Végül hadd idézzek a január 14-én kézhez kapott csatornakiosztás tájékoztatóból: "kérjük a csatornakiosztás változás miatt 2001. január 5-én hangolja újra TV készülékét!" Erre amit írnék, ki lenne moderálva, úgyhogy &@$!+Đđđ@, ¤÷ŁZ@][d!%·^ , azt kedves T-Home!

    A PR menedzser urat meg kötelezni kéne, hogy járjon körbe a városban (megyében), és a még át nem hangolt tévéket hangolja át.”
  • 419. purgator 2010. január 12. 09:28
    „419. CID
    Nagyon vicces - gondolom ha a Te kedvenc adóid helyett tömték volna meg szutyokkal ugyanazért a pénzért a kínálatot, már az ENSz-ben járnál. Igénytelenül nem gond még a másokat megrövidítő cégnek szolidarítani.
    Jellemző!”
  • 418. CID 2010. január 11. 20:51
    „Itt még mindig az emberi jogok sárba tiprása a téma, mint a BBC, CNN, és Mezzo megvonása a nagyérdeműtől ? Remélem azért Hágába nem akartok menni ? :)
    Aláírás gyűjtés ??????
    Most akar sztrájkolni a BKV, szolidaritásból a Gaskó féle csapat, esetleg csatlakozzatok.”
  • 417. purgator 2010. január 11. 17:53
    „Eleve önkényes, egyoldalú szerződésmódosítás alapú - ami ez ideig csak kis hazánkban és a bankszektorban lett bekényszerítve a köztudatba, mint természetes jelenség - történet, mely szerintem előzetes értesítés, a másik féllel történt konzultáció, alternatíva felajánlása, egyáltalán vélemény kikérése nélkül a római jog sárba tiprása.
    Örvendetes lenne ezzel a megközelítéssel, jogban jártas közreműködővel megtámadni az önkényeskedő cég által végrehajtott intézkedéseket, netán aláírás gyűjtés formájában megszervezett tömegbázisra támaszkodva kártérítési igény kilátásba helyezésével jobb belátásra bírni.”
  • 416. valoperes_zugugyved 2010. január 11. 16:52
    „az azert furcsa,hogy hogyan kerülnek be a csomagba retekklubb érdekeltségü adók,hisz a fö csatorna is tartozik milliokkal! /reflektor tv,story4,poen! ,meg a többi hulladek/”
  • 415. purgator 2010. január 11. 01:00
    „416. fontos az összetartás, mivel jutalmazzák ezt a nyalást, kapsz T-Sakáltól plusz 1 adót, vagy csak 1 hangszórót?”
  • 414. Pinaman 2010. január 10. 22:36
    „415. csak az nem ha massal teszik :-)”
  • 413. purgator 2010. január 10. 20:43
    „414. Pinaman téged nem zavar ha meglopnak, vagy csak az nem, ha ezt mással teszik?”
  • 412. Simön 2010. január 10. 16:49
    „VISSZA A MEZZOT!”
  • 411. purgator 2010. január 10. 12:56
    „411. flexsnake
    Te is türelmetlenebb lennél, ha egy hete az egész családod a fejeden ugrálna, miért nincs digi vétel?
    A box nem reagál a 0-ázásra, a 1412-n emberrel nem tudsz beszélni fél órányi zene és süket ígérgetés után sem, a helyi ügyfélszolgálat kegyesen felveszi a hibabejelentésed, de hiába várod a messiást, nem jön. Mindez azután, hogy aláírtam egy hete - közvetlenül a "szolgáltatás" megszűnése előtt újabb egy év hűségnyilatkozatnak.
    A boxkesztyűvel ezután lehetséges, hogy Te is a S. Balázs nevezetű flegma majom képébe szeretnél egyet beleverni mákszemgyüjtés helyett. Ha ilyen bölcs vagy, várom tanácsaid a megoldásra.”
  • 410. flexsnake 2010. január 09. 22:59
    „409. az ügyfeles nem csak hogy nem tehet róla de még azt se fogja tudni hogy miért kapta és kinek adja tovább. Van egy marék mákom, kiszórod és összeszeded boxkesztyűvel, mire végzel megnyugszol.”
  • 409. adamantium 2010. január 09. 18:14
    „nekem ma délután a net és a telefonszolgáltatás akadozott, a TV adásokkal nem volt gond, próbáltam felhívni őket, vagy 5 kisérletből sikerült eljutni oda, hogy egyáltalán a robot megszólaljon, hogy jelenleg minden munkatárs foglalt, csak próbaképpen otthagytam a telefont, egy óra alatt sem került egy szabad alkalmazott, ez nevetséges, hibát se lehet bejelenteni, akkor mégis, hogy a fenébe javitanák meg, nem hiszem, hogy nincs valami minimálszolgáltatásra vonatkozó jogszabály ami kötné őket”
  • 408. Tejoci 2010. január 09. 17:21
    „2010 január 09 szombat délután, 15óra 37 perc.
    ISMÉTELTEN NINCS DIGITÁLIS ADÁS!!!!!!
    SZOMBAT DÉLUTÁN!!!!
    Átolvastam a t-genny ÁSZF-jét, karbantartási időnek KEDD és CSÜTÖRTÖK 0 órától - 6 óráig tartó időpontot
    tartalmaz!! Most SZOMBAT délután van!!! AKKOR MOST MI A BÜ..S KU..A ÉDESANYJUK VAN?????
    Esküszöm, hétfőn bemegyek az ügyfélszolgálatra és pofáncsapok valaki(ke)t. Igaz , hogy semmit nem old meg ,
    de legalább jobban érzem magam.”
  • 407. kipe 2010. január 09. 16:06
    „404. hozzászólás CID 2010.01.09. 14:53

    Ezek szerint te félreértettél, vagy nem olvastad végig a szöveget!”
  • 406. Adama 2010. január 09. 15:37
    „És a szerződésben is benne van, amit a szolgáltatás igénylésekor kötöttél, hogy milyen módon kötelesek tájékoztatni a változásokról.”
  • 405. flexsnake 2010. január 09. 15:11
    „404. szép számot kaptál.
    A törvény csak arról rendelkezik hogy az ügyfelet a változásokról az ügyfélszolgálaton kihelyezett tájékoztatón köteles tájékoztatni.”
  • 404. flexsnake 2010. január 09. 15:06
    „Tegnap este a tvnetwork szolgáltatási területén a rtl akadozott, közben párszor megjelent az adminmenű is :D”
  • 403. CID 2010. január 09. 14:53
    „kipe : még, mielőtt túlreagálod a dolgot, az ÁSZF változásokról nem levélben, hanem országos napilapban, a változás előtt 30 nappal kötelesek értesíteni. Levelet ha küldenének akár le is tagadhatod, és ismervén a magyar emberek egy némelyikét, le is tagadnák, aztán, " ha pör, hát legyen pör " . Fejezzétek már be, ez nagyon unalmas, és szánalmas.”
  • 402. őrgróf 2010. január 09. 11:45
    „Bekapcsoltam a TV-t, ( T-Homos) se kép, se hang, DE UTASITÁS VOLT: NYOMJA MEG AZ OKÉ GOMBOT.) Megtettem, és kb. 10 perc mulva minden a helyén volt, önmagát behangolta. Szerencsére, mert én sem értek hozzá. Talán nem kellene mindent fikázni....( egyébként: monnnyon le, monnnyon le...)”
  • 401. kipe 2010. január 09. 10:00
    „"2. Szegeden, Mórahalmon is volt olyan ügyfelük, aki arra panaszkodott: nem kapta meg a változásról szóló levelet. Mindenki kapott megfelelő tájékoztatást az átállásról?

    - A változásokról a jogi kötelezettségünknek eleget téve, ÁSZF közleményben tájékoztattuk az ügyfeleket, a csatornakiosztás módosításokat megelőzően 30 nappal. Ezen felül a délkelet-magyarországi régióban élő analóg és digitális kábeltévé-előfizetőket decemberben külön levélben is értesítettük az analógkiosztás változásáról. Továbbá az ügyfelek a januári számlakommunikációban is folyamatosan kapnak részletes tájékoztatást, valamint 15 nappal az átállás előtt az előfizetők a weboldalon is értesülhettek a tervezett karbantartási munkálatokról. A jelzett munkák alatt egyébként az előfizetők az analóg adást zavartalanul és a megszokott minőségben nézhették, vagyis egy percre sem maradtak tévé nélkül."

    Kérem jelezze,aki kapott levelet a változásokról!!!!”
420 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: meghalt egy nagybeteg nő

Súlyos alapbetegségű és újinfluenza-vírussal is fertőzött nő hunyt el szerdán a Szegedi Tudományegyetem belgyógyászati klinikája B részlegén. Tovább olvasom