Délmagyar logó

2017. 01. 25. szerda - Pál -4°C | 1°C Még több cikk.

Sokan tojnak rá, ha pirosra vált a lámpa - rendőrségi reagálás

Sokan vannak, akik fittyet hánynak a rendőrlámpa piros jelzésére. Épp akkor váltott sárgára - nyugtatják meg magukat vagy magyarázzák a rendőrnek. Videóval!
A napokban töltötte fel egy videómegosztó portálra ezt a kisfilmet egy szegedi motoros: jól látható, amint egy gépkocsi a tilos jelzés ellenére áthajt a piroson.

Ebben az esetben nem történt baleset, ám nem mindig ússzák meg ennyivel a szabálytalankodók és a vétlen autósok. Önnel is történt már hasonló eset, írja meg a kommentek között!

Itt a piros, hol a piros?

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság is tapasztalja, hogy sajnos
vannak, akik a jelzőlámpa tilos volta ellenére hajtanak be az
útkereszteződésbe, balesetveszélyes helyzetet teremtve ezáltal. Éppen
ezért a rendőrség szigorúan lép fel az ilyen jogsértő magatartással
szemben nem csak Szegeden, de a megye más településein is.

A tilos jelzésen áthaladás egyébként az objektív felelősség hatálya alá
tartozik, vagyis az ilyen szabály megszegése esetén az üzembentartónak
100 ezer forint közigazgatási bírsággal kell számolnia - tájékoztatta a delmagyar.hu-t Tuczakov Szilvána, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője.

Olvasóink írták

90 hozzászólás
  • 90. csiperke73 2010. szeptember 13. 09:19
    „Ez túró !
    Múltkor jövünk le a kollégámmal motorral ,megállunk a nagypostánál a pirosnál .
    Kizöldül ,indulunk közben a villamos keresztben keni előttünk át.
    Ezúton üzenem a villamosvezetőnek hogy legközelebb beszólok a diszpécserének és megégetik a hátsófelét.
    Gondolkoznia kéne hogy hány ember van a hátamögött !!!”
  • 89. uborka 2010. augusztus 30. 17:13
    „NEM KELL EBBŐL PROBLÉMÁT CSINÁLNI ARENDŐRÖK IS UGYAN ÚGY SŐT ZÁRÓVONALON FORDULNAK.A CSONGRÁDIN MEG ESTE RENDŐR KASZKADŐR VERSENY. AZ AZ AUTÓT MAG NÁS VEZETI NEM AKINEK KI VAN ADVA.VAN ITT BAJ ŐK HALLGASSANAK ÉS TANULJANAK VEZETNI.MOSTANÁBAN IGEN SOK AUTÓT ŐSSZETÖRTEK. HÁT EZ MI???KÜLÖNBEN KAMERÁVAL BEÁLLOK MIVEL NYUGDIJAS VAGYOK ÉS ORSZÁGBAN MEGNÉZHETIK MIT CSINÁLNAK RENDŐREINK. IDŐM VAN . KEGYETTLEN NAGY POFÁRAESÉSEK LESZNEK ITT.”
  • 88. vuk 2010. augusztus 26. 11:48
    „71. hozzászólás okz63 2010.08.25. 23:46
    En ertem de emiatt atmenni a piroson?
    Akkor gondolom ezekutan te megallsz a fouton is minden kisutcanal, mert barki kijohet eled szabalytalanul es osszetori a kocsid (mondjuk ponton ez az amit az autosok elvarnak a bringastol a bringauton).”
  • 87. vuk 2010. augusztus 26. 11:44
    „En egyszer kismotorral menve a sargara szepen elkeztem fekezni. Nem eroteljesen, szepen nyugodtan. Amikor megalltam mar piros volt. Ekkora mellettem centikkel ezerrel elhuzott egy autos. kovetkezo lampanal beertem (nyilvan :D), raneztem jelentosegteljesen, erre kipattan, hogy "miota allunk meg a sarganal b**meg?!".
    Mondom az a sarga az neked piros volt, es amiota leirtak a kreszben :D
    Amig ez a hozzallas addig nem sokat varok.”
  • 86. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 26. 11:00
    „A lényeg (szerintem):

    a sárga 3 másodperc, 50 km/h sebességnél ezalatt 41,6 métert tesz meg az autó.

    Vagyis ha ilyen távolságban látjuk meg a megjelenő sárgát, akkor éppen a legvégén megyünk át, avagy ha meg akarunk állni, akkor ekkora fékútra van szükség. Utóbbi kiszámítására két link így hirtelen, hogy lehetséges-e, a különféle beállítások, amiket kipróbáltam, azt mutatják, hogy általában igen.

    http://www.webkresz.hu/letoltesek/fek.html

    http://www.kisdoboz.hu/fekut/

    Ez értelemszerűen NEM veszi figyelembe a mögöttünk 1 méterrel jövő román kamionos típusú esetet.”
  • 85. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 26. 09:54
    „37. kékcitrom 2010.08.25. 17:03
    "Több hozzászólásban hiányolják, hogy miért nem villog a lámpa mielőtt vált.
    Szerintem ebben az országban a közlekedők nagy többsége (tisztelet a kivételnek!) akkor is a gázt nyomná, mert ilyen a felfogása!"

    Egyetértek!

    ---------------------------
    33. persona 2010.08.25. 16:40
    "a Vásárhelyi Pál utca végén, pont a kolesz mellett kint van a körforgalmat jelző tábla, holott az nem is körforgalom, mivel nem lehet benne körbemenni. Vagy igen? :D"

    Befelé történő sávváltással, melyre lehetőség van, körbe lehet menni, de nem ettől lesz körforgalom:

    ,,Körforgalom" (23. ábra); a tábla olyan utat jelez, amelyen úgy kell haladni, hogy az út által körbezárt terület a vezetőtől balra essék

    ---------------------------
    34. valoperes_zugugyved 2010.08.25. 16:42
    "DBLACI
    IGEN,
    AZT AKI MEGTERVEZTE AZ NEM VOLT MAGÁNÁL.
    AMIKOR A KAMION ÉS A BUSZ EGYÜTT FORDUL-AKKOR 5 MM VAN KB A KÉT JÁRMÜ KÖZT!
    NAGY BALESETEK LESZNEK MÉG OTT DILETTÁNSOK MIATT..."

    Valóban van erre esély. Csak azt nem tudom, mikor...

    Mert az első időszakban volt szokatlanabb - akkor nem voltak nagy balesetek.

    Mert az első időszak után kamionok már nem fogják használni, mivel azok az elkerülőn mennek - akkor miért lennének nagy balesetek, ha akkor se voltak, amikor még használták?”
  • 84. klj_54 2010. augusztus 26. 09:28
    „71. hozzászólás okz63 2010.08.25. 23:46
    Ne bizz annyira a DAS-ban!
    http://www.teher.hu/modul.php?nev=fuvarlevel_megrendeles - ezen az oldalok kérdezz rá az elmlt évben miket írtak a DAS működéséről!
    Beszedik a pénzt oszt annyi....

    78. hozzászólás joy 2010.08.26. 08:05
    Ha bírságolásról van szó, abban sajnos mi vezetünk Európában. A svájci és svéd példa ami kilóg a sorból.
    Amiért kint szóbeli feddést kapok a rettegett (valóban, mert betyár szigorúak!) francia rendőrtől, azért itthon minimum 100.000 Forintnyi bírságot! (Tachográf korongra nem írtam rendszámot!)”
  • 83. őrgróf 2010. augusztus 26. 09:27
    „Valóban, a villogó zöld ( utána sárga - piros ) lenne a jó megoldás. Én is voltam már úgy, hogy egytized mp alatt kellett döntenem: átmenni vagy fékezve megállni az útkereszteződésben ( gyalog-átkelőn, villamos-sínen, mert visszatolatni már lehetetlen! ) Szóval, csínján az "okostojás" szövegekkel.”
  • 82. gumikacsa111 2010. augusztus 26. 09:24
    „79. hozzászólás trofimenka 2010.08.26. 09:05

    Amit írtál teljesen jogos és egyértelmű, viszont nem életszerű!
    Aki rendszeresen közlekedik a városban és azt állítja , hogy még soha nem ment át a sárgán, neadj isten a piroson és betartja a csúcsforgalomban a kellő követési távolságot az HAZUDIK! Ha másért nem a saját tizenéves Suzukimat féltem, mert ha hátulról megtosz egy nagyobb jármű (szándékosam nem nevesítem a márkákat) hiába Ő ahibás a biztosító " letotálozza"oszt ottmaradok jármű nélkül mert nincs lóvém megcsináltatni, másikat venni meg végképp.
    Úgyhogy marad az egérút.
    ( ARRÓL NEM IS BESZÉLEK, HA VÉLETLEN KÜLFÖLDI AZ ELLENFÉL )”
  • 81. benzol 2010. augusztus 26. 09:20
    „70. ferdzso 2010.08.25. 22:48

    Nem a körforgalmat hibáztattam, csupán megjegyeztem, hogy rendeteg az apró koccanás .(Ott dolgozok a közelben.) De igazad van nem a körforgalom a hibás, hanem az aki nem tud vezetni, nem figyeli a lámpákat, és nem látja a sávokat. pedig még világítanak is.”
  • 80. hayabusa 2010. augusztus 26. 09:14
    „Na végre értelmes hozzászólások is vannak.

    Nekem is kicsit gyanús, hogy jönnek itt az emberek ötletelni, hogy rossz a szervezés, kiszámíthatatlanok a lámpák, villogjon a sárga stbstbstb. Nevetséges ez a hozzáállás, a legnagyobb baj, hogy nem is akartok/akarnak megállni a sárgánál. Persze ezt nehéz beismerni és sokkal jobb hülye mentségeket felhozni.”
  • 79. trofimenka 2010. augusztus 26. 09:05
    „Ha 50 km/h-es sebességgel és megfelelő távolságban közlekednének az autósok, akkor a sárgánál tudna lassítani és megállni , nem lenne semmi gond..., mert ha 80 km/h-rel mész és a benne vagy a másik képébe szinte, akkor ne lepődj meg, ha belé rohansz fékezésénél.
    Tehát lehet fogni a lámpára, az időre, a rendszerre, akármire, akkor mi autósok voltunk, vagyunk és leszünk a HIBÁSAK, akármi is van az utakon. Ez a vezetési stílus ami van, ezt mi magunk kreáltuk és igenis kell a súlyos büntetés, hogy egy életre megtanulja az ember, vagy figyel, vagy fizet...”
  • 78. joy 2010. augusztus 26. 08:05
    „Nem a lámpák működésében, hanem a magyar autósok gondolkodásában van súlyos logikai hiba!

    A lámpák mindenhol 1értelműen jeleznek EUrópában, nálunk is!
    Csak a magyar nem törődik vele, még juszt is átsuttyan /nam csak az autós!/.
    Az autós mikor sárgára vált a lámpa gázt ad, és durr át a piroson!

    Ugyan ezt teszi magyara Lajtán túl is, gázralép a villogó zöld láttán!
    Csak épp ott 1000 EUró, ha a lámpa fotója elkészül!!!
    Azután meg visít, hogy milyen gonoszok a bécsi rendőrök.”
  • 77. szöszi 2010. augusztus 26. 07:21
    „A napokban jártam Ausztriában, és ott a lámpák logikusan működnek, nem pedig pénzbehajtás céljából.... ugyanis tudni illik, ott a zöld elkezd villogni, villog néhány másodpercig, majd átvált sárgára és aztán pirosra. Ez lenne a normális itt is, egy zöldről azonnal sárgára váltó lámpánál sem elméletben sem gyakorlatban nem lehet normálisan megállni. Ugyanis akkor tegyenek fel számlálókat mindenhová, mert honnan tudja az autós mikor melyik pillanatban számítson a sárga jelzésre?? Mikor néhány méterre van a lámpától, a jelzés még zöld, hiába sárgul be az a nyavajás lámpa, vagy befékezek mint az állat és hátam mögött belémjönnek. Na és akkor ha már sárgánál büntetnek, minek van a piros? Egy hétig autókáztam Ausztria városaiban, ismeretlenül, és teljesen jól működik a rendszer. A villogó zöld jelzi hogy mindjárt sárgára vált, az autósnak van lehetősége megfelelően lassítani padlófék nélkül, és mikor piros, már rég megállt. De hát ez Magyarország kérem, nem kell meglepődni. Mi úgyis mindig mindent fordítva csinálunk, nincs ebben az országban semmi ami normálisan működne.”
  • 76. valoperes_zugugyved 2010. augusztus 26. 06:28
    „POLO
    JO ÖTLET!
    EZ HOGY NEM JUT AZ ESZÜKBE
    MILLOKAT KASZIROZHATNÁNAK A FOTELBOL ÜLVE!
    CSAK KIKÜLDIK A CSEKKET ÉS VÁRJÁK A PÉNZT.
    NEM KELLENE A SZERENCSÉTLEN VIZELETÉT VISSZATARTANI KÉPTELEN ROKKANTAKAT BÜNTETGETNI 3.OOO FTOKRA.”
  • 75. valoperes_zugugyved 2010. augusztus 26. 06:27
    „55. hozzászólás valoperes_zugugyved 2010.08.25. 19:56

    54. hozzászólás valoperes_zugugyved 2010.08.25. 19:12

    Miért kell a fiataloknak elhagyni szegedet, hogy munkát találjanak?”
  • 74. polo 2010. augusztus 26. 05:46
    „A lámpába kellene épiteni egy kamerát ami a piros jelzésen áthaladokat veszi.
    Az a száezer forintott röhögve megfellebezik v. kifizetik mert általában a nagy luxusautok haladnak sietnek hanem egy honap zárka és kéthonap vezetészöl való eltiltás+kresz tanfolyam”
  • 73. novaklaszlo56 2010. augusztus 26. 01:52
    „"Önnel is történt már hasonló eset? Írja meg a kommentek között!"

    Rövid válasz: Igen. Gyakran. Rendszeresen.

    Kicsivel bővebben: A közlekedők többsége nagy ívben tesz a közlekedési szabályokra. A forgalomirányító lámpa jelzéseire is. Minden szabályra. Amelyek védenék őt (is). Nem figyelmetlenségből. Közönnyel. Tudatosan. Szándékosan. És mindenki, mindenki mást, minden kihágásért büntetni akar. Harsányan. Agresszíven. Izibe. Melegibe. Mindjárt a közúton. Meg is teszik. Nem is ritkán. Látványosan. Szabályt szegve. Veszélyeztetve. Szándékosan. Tudatosan. Közönnyel - mások iránt. Önmaguk iránt is.
    De így van ez a kicsi, ari társadalmunk életének minden területén. A többséggel. A többség pedig ezt mondja a kisebbségről - mert még van ilyen is -: "hülyék". Meg azt is, hogy "aki hülye, haljon meg. Meg is hal. A többség is. Mind. Túl hamar. És nem is él. Csak szenved. Harcol. Mindenkivel. Az utakon is. Fél. Retteg. Agresszív.
    Miért?”
  • 72. omg 2010. augusztus 26. 00:06
    „<moderálva> A körforgalommal meg nem tudom mi a gondja egyeseknek, szerintem rohadtul egyértelmű. Aki a kivilágított sáv, meg a belső lámpákkal együtt sem képes magát kiismerni benne, az azonnal adja vissza a jogosítványát, az ilyenek miatt vannak a balesetek. Amúgy meg evvel a körforgalommal sok embernek csak annyi a baja, hogy Botka építtette... A videóról meg annyit, hogy a piroson áthajtás teljesen elfogadott ebben az országban. A mélyen tisztelt Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság azt sajnos érdekes módon nem tapasztalja, hogy a rendőrök előszeretettel mennek át a piroson, záróvonalon.”
  • 71. okz63 2010. augusztus 25. 23:46
    „"40. hozzászólás vuk 2010.08.25. 17:23
    Nincs olyan, hogy "ha egy baromallat jon mogotted" a kresz szerint. A kresz szerint fel kell tetelezned, hogy mindenki betartja a kreszt. A sargan akkor mehetsz at, ha NEM TUDSZ megallni. TE es nem a mogotted jovo, te a mogotted jovot leszarod. Elmeletileg, ugyebar."

    Így van, elméletileg, ugyanis én a Kálváriánál megálltam egy pirosra váltott lámpánál, a mögöttem haladó Suzuki meg nem, így most én várom, hogy a Genertel eldöntse, mennyit fizet a káromra. Ennyit a kölcsönös bizalomról.
    Ja, és ismervén a Genertel hozzáállását a dologhoz, lehet, hogy a D.A.S fogja lerendezni az ügyemet :-(”
90 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erőszakoskodót keresnek - 200 ezer a jutalom a nyomravezetőnek

A Szegedi Rendőrkapitányság szemérem elleni erőszak bűntett ügyében keresi annak tettesét. Nézze meg az erőszakoskodó fantomképet! Tovább olvasom