Szeged - Alaposan összetört csütörtök délelőtt annak a sötét színű autónak az eleje, amely egy villamossal ütközött össze a Szabadkai úti körforgalomnál.
Amíg a közlekedés rendje helyreállt, az utasokat villamospótló buszok szállították az Anna-kút és Kecskéstelep között. A villamosban nem keletkezett nagyobb kár, a megszokott forgalom hamar helyreállt.
![]() |
Fotó: Tudósító |
![]() |
A baleset után a villamosforgalom hamar helyreállt. Fotó: Frank Yvette |
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
ééés hány nyugdíjas is halt meg mert szembe ment a forgalommal az autópályán..?????????”
"ettol meg elsobbseg az ott van, amire a villogo sarga kulon felhivja a figyelmet, ugye."
Hogy elsőbbség mitől van, azt a Horgosi út felől a táblázás dönti el (a villamospálya előtt vagy az után van kint az EAK tábla), a körforgalom felől meg ugyanez, vagy ennek hiányában el lehet gondolkodni arról, hogy a körforgalomból kilépő/már kilépettnek tekinthető (?) autó kanyarodó járműnek számít-e a villamoshoz képest.
Viszont "Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a ,,Főútvonal" jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók."”
Barhol villogo sargat latsz (teljesen mindegy, hogy mi van mellette) annyit jelent, hogy "veszelyes hely", es valamiert jobban oda kell figyelni, mint egyebkent.
Kulonben is, sotetben nem latod azt, hogy a villogo sarga mellett mi van.”
A 2 fényű lámpánál (sárga/piros) a villogó sárga nem azt jelenti, hogy a lámpa működőképes ???”
A képeket látva biztos a gépkocsi volt a töketlen....hisz a villamos a cserepes sor felől jött.....azt meg bármely irányból lehet látni...bár a hattyas felől érkezőnek kicsit körülményesebb
A hozzászólásaimban mindig kiemeltem, hogy mit tartok veszélyesnek, s mi az ami közlekedéstechnikailag nem egészen van jól leszabályozva....
Az hogy milyen jogsid van és mennyit vezetsz, az nem minden esetben arányos a rutinnal és gördülékeny vezetéssel.... Biztos jól vezetsz, de ez nem törvényszerű....
Ismerek olyan sofőrt, hogy egész életében vezet, s mégis félek mellette, mert láthatóan nem elég gyors a reakcióideje, s kissé szétszórt......ha meg lassan megy, akkor meg szidom, mert bevált a lámpa, mire elindul....”
Ugy ertettem, hogy nyilvan ha piros akkor meg kell allni, de a villogo sarga lampa SOHA nem jelenti, hogy korulnezes nelkul lehet menni (ahogyan a telizold sem).
Ha villogo sarga van az veszelyes hely, ahol kulonosen korul kell nezni.
Ertem en, hogy a lampat jol kell beallitani, de ettol meg elsobbseg az ott van, amire a villogo sarga kulon felhivja a figyelmet, ugye.”
A konkrét esetet illetően igazad van, de szvsz az összes többi kombinációnál rosszabb az észlelhetőség, nyilván ezért (is) van ott a lámpa és ha már ott van, akkor igazán válthatna úgy, hogy legyen idő reagálni, némi biztonsági ráhagyással.”
Akkor tegyük tisztába a dolgokat!
17 éve van jogosítványom B kategóriára.
13 éve van C és E kategóriára.
Egész Európát bejártam! Keleti és nyugati irányba is!
A magyar közlekedési morált még balkáninak sem nevezném! Mert ez még számukra is sértő!
Jelenleg egy nemzetközi cégnél dolgozom "dobozos" tehergépkocsival.
Tudom milyen az ha nem lehet látni valamit!
17 év alatt összesen egy balesetben voltam részes ott is egy "vak" a "STOP" táblát figyelmen kívül hagyva a járművem oldalába hajtott...
Plusz még neki állt feljebb...
Defenzív vezetés!
A konkrét esetről: Ha megnézi bárki is a képet! Az autó a bal oldalával ütközött a villamos jobb elejének! Ezt hogyan hozta össze a sofőr? Ellenkező irányba ment körbe a körforgalmon? Mert ha nem akkor a villamosnak szemből vagy balról kellett érkeznie (hosszú oldal) ahonnan NEM KELL a kerékpárosokat elengedni és a fák sem takarják a villamost!
Részemről ennyi...”
Köszönöm az életszerű és értelmes választ!
további szép napot”
"Teljesen mindgy, hogy a lampa mit mutat."
Hülyeségeket azért nem kéne írni...
A lámpa azért van ott, hogy arra figyelj elsősorban. Mivel a villamos sebességéhez képest későn tilt le, a helyzet balesetveszélyes és az érzékelők áthelyezésével lehetne rajta javítani. Pont.
(abban meg most nem is vagyok biztos, hogy mondjuk a körforgalomból kifelé van-e EAK tábla a villamoskereszt előtt - belépéskor még inkább lehetséges, hogy igen - mert ha nincs, akkor fedezőjelző hiányában igencsak véleményes lenne az elsőbbségi viszony...)”
Ez így igaz ahogy mondod....és sok villamosvezető ehhez tartja is magát. De ennek ellenére mégis látom időnként, hogy a villamos kifejezetten gyorsít ennek a bizonyos körforgalomnak a megközelítésekor....”
már vártam a kommented...
Nem azt firtatom, hogy van-e elsőbbsége....
Hanem azt, hogy jobbra kisívben egy korlátozott kilátású autóból nem minden esetben tudod időben észrevenni a közeledő villamost....persze lehet úgy is, hogy csorogsz a kanyarban (jobbra kis ívben), s a sín előtt 45 cm- el megállsz, kiszálsz és megnézed, hogy a jégpálya felöl jön -e villamost....
és ezzel be is fejezem, mert úgy látom, hogy vagy direkt hülyének nézetitek magatokat az értetlenkedésetekkel, vagy nem kimondottan tudtok a leírtakkal azonosulni....”
Valószínűleg akkor Te még nem ültél sok ilyen autóban.... nem mindegyiken van....nem mindegyik megfelelő méretű...és ez a tükör sem lát mindent, főleg ha kicsit tempósabban jön a villamos
Azért kíváncsi vagyok, hogy kik vagytok Ti akik így tudjátok osztani az észt....vajon vezettetek-e már ilyen autókat, egyáltalán jártok-e arra, vagy volt-e hasonló forgalmi szituációtok....
És akkor még ott van a többi tényező (sötét, eső, forgalom többi résztvevője, stb)”
Ha te egy soktonnas villamost nem veszel eszre ott, ahol elsobbseget kell neki adnod, akkor nagyon gyorsan egesd el a jogsid... Hogy akarsz igy barmi masnak elsobbseget adni? Ami kamionnal kisebb azt nem veszed eszre? Ugyan mar. Teljesen mindgy, hogy a lampa mit mutat. Te kanyarodsz, o egyenesen megy: elsobbsege van. Meg sinek is vannak, hogy eszrevedd, ott valami kurvanehez kozlekedik.
Mi ebben ilyen bonyolult?”
Ezekben a járművekben pont ezért van mindig egy kisebb görbített tükör. Tudod abba kell belenézni.”