Délmagyar logó

2018. 02. 22. csütörtök - Gerzson -1°C | 3°C Még több cikk.

Gördülő generációk a szentesi úton

Szentes - Harmincan vettek részt szombaton a szentesi Szent Jupát Sportegyesület Gördülő generációk címmel meghirdetett kerékpáros túráján. A csapatban egyaránt voltak fiatalok és idősek. Senki sem fáradt el a tíz kilométeres túrán.
Támadt egy kis szél szombaton délelőtt, de ez nem riasztotta vissza a kerékpároscsapatot az első szentesi tavaszi túrától. A Dózsa-háznál gyülekező szentesiek – köztük munkatársunk – verőfényes napsütésben vághattak neki az útnak.

A Szent Jupát Sportegyesület által szervezett kiránduláson mindössze tíz és fél kilométert tettünk meg. – Ez a táv elegendő ahhoz, hogy kerékpáros élménye legyen valakinek, de ne szegje kedvét a további tekerésektől – így vélekedett Valkay Zsolt. A túra vezetője Fábiánsebestyén felé irányította a harmincfős társaságot. A belvárosban sokan felfigyeltek a biciklisekre, hiszen egy csapatban mentünk, bár a lámpánál egy szabad jelzés alatt nem haladt át a karaván, így egy rövid időre átmenetileg kettészakadt a csapat, amely a városszéli körforgalomnál újra egyesült. A társaság az Árpád Agrár Zrt. nagynyomási telepénél balra fordult.

Verőfényes napsütésben startolt a szentesi csapat. Fotó: Vidovics Ferenc
Verőfényes napsütésben startolt a szentesi csapat.
Fotó: Vidovics Ferenc

A gyermekek nagy örömére útközben elhagytunk egy lovas kocsit. A nyolcéves Vidovics Gergő elárulta, hogy egyedül indult el otthonról, az apukája nem jöhetett, mert továbbképzésen van. A kisfiú sisakban és versenybringával tekert, láthatóan lelkesen. Amikor azt mondtam neki, hogy szerintem nagyon bátor, megvonta a vállát, és azt mondta, vannak itt ismerősei. A csapatban ugyanis ott volt Kovács Kamilla Krisztina is, akivel egyébként együtt jár úszni. A kislány nagyon szeret biciklizni, járt már kerékpárral Magyartésen és a csongrádi Körös-torokban is. Édesanyja mögöttük haladva figyelte őket. Két idős nő azért jött a túrára, hogy megőrizze egészségét. Szabó Józsefné fia a szervezők között volt. Róbert indulás előtt azt mondta otthon: mama, nem árt egy kis mozgás, ezért jönni kellett. Németh Jánosné az infarktusa után egyébként is kerékpározik naponta két órát. Állította, a harmonikus, könnyű mozgás jót tesz a szívműködésnek.

A fábiáni út felől a kunszentmártoni út elágazásánál érkeztünk a hűtőtóhoz. A magasban madarak szálltak, találgattuk, milyenek lehetnek. Csikai Judit úgy vélte, hogy gólyák, mert nagyok, munkatársunk darvakra gondolt, Tímár Ferenc pedig vadlibákra tippelt. A nagyhegyi kiskertek mellett vezető kerékpárúton a kerttulajdonosok megbámulták a bicikliseket, akik oldalszélben haladtak a város felé, virágzó gyümölcsfák mellett. A vasúti síneken át, keresztül a Rákóczi utcán, majd a Tóth József utcára kanyarodva értünk vissza a Dózsa-házhoz. A tíz és fél kilométeres távot több mint egy óra alatt tettük meg. Senki sem tűnt fáradtnak, az idő viszont kellemesen telt el.

Céljuk a kerékpározás népszerűsítése

Legközelebb április 19-én, majd május 31-én délelőtt tíz órakor indul kerékpáros túra a Dózsa-ház elől. Akkor már valamivel hosszabb lesz a táv. A Szent Jupát Sportegyesület által Gördülő generációk címmel meghirdetett sorozat célja a kerékpározás népszerűsítése. Valkay Zsolt szerint a környéken egyre több olyan út épül, ahol érdemes bringázni, túrázni. Csongrád felé az Öregszőlőkig is érdemes elmenni, a bökényi duzzasztó felé vezető úton is kedvezőek a körülmények. Az utóbbi időben előfordul, hogy kerékpárút kiépítésére pályázó önkormányzatok kikérik a kerekezők véleményét – számítani lehet Derekegyház, Szegvár felé épülő utakra is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Innovációs díj a Hungeritnek

Szentes - A 2007. évi Magyar Innovációs Nagydíjat és további hat innovációs díjat adott át pénteken… Tovább olvasom