Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Diáknyelven szólni a Z-generációhoz

Szeged - Magas színvonalú a szegedi egyetemi képzés, jól hasznosítható az itteni diploma, Szeged pedig a fiatalság számára kitalált, izgalmas város. Ezeket az üzeneteket új módszerekkel is el kívánja juttatni a középiskolásoknak az SZTE közkapcsolataival foglalkozó rektorhelyettes, Martinek Tamás.
 Kutatói tapasztalat

Az egyik legfiatalabb professzora, az első MTA Lendület nyertes kutatója az SZTE-nek Martinek Tamás. A kutatómunkában alkalmazott projektmenedzselői tapasztalatait is hasznosítani tudja a Szegedi Tudományegyetem rektorhelyetteseként. „Egy fontos kérdés felvetése. Egy haditerv. Ez a kutatói projektmenedzsment első két lépése. Fontos azonban meglátni, mikor ér véget a projekt, mikor kell új irányt venni" – érzékelteti Martinek Tamás, milyen szemlélettel szeretne eredményt elérni az SZTE közkapcsolati vezetőjeként.

– Élesedik a verseny a felsőoktatási piacon is. Versengünk a hallgatókért. Versenyezni kell a vállalati támogatásokért és a kutatói pénzekért. A felsőoktatási térben kialakult helyzetben szembeköszön a piacszerzés tudománya, azaz a marketing. A marketingnek pedig része a közkapcsolat. Vagy – más felfogás szerint – a közkapcsolatnak része a marketing – mondja Martinek Tamás. A Szegedi Tudományegyetem nemzetközi és közkapcsolati rektorhelyettesének a felfogása szerint munkája a kapcsolati hálózatba való beilleszkedésről szól.

Szereti azt a szót, hogy „közkapcsolat", Martinek Tamás. Szerinte szép fordítása a public relations kifejezésnek. – Kötődést kell kialakítani a potenciális, a jelenlegi és az egykori hallgatókkal, a lehetséges és a már létező támogatóinkkal. Ez mind-mind egy-egy kapcsolatot jelent, amit ápolni kell.

A toplistákon jól szerepel a Szegedi Tudományegyetem, különösen, ha összevetik a teljesítményt a befektetett pénzzel. Szegednek mint egyetemi városnak a megbecsültsége is egyértelmű Európában. Ám az egyetemi imázzsal foglalkozó rektorhelyettes szerint nincs ok hátradőlni.

– A rangsorokkal, különösen a hazai listákkal nemigen foglalkoznak a középiskolások. A szülők talán jobban figyelnek a toplistákra. Ám ritkák a pályaválasztói magatartás trendjeit mutató és frissülő adatok. Szívesen olvasnék ezzel foglalkozó tanulmányokat – ad tippet az ifjúságkutatóknak Martinek Tamás.

Feltalálni nem kell új marketingeszközöket, de azok használatát meg kell tanulnia annak, aki szereplője a felsőoktatási versenynek.

˝Közkapcsolat.˝ Szereti ezt a szót, tetszik a public relations kifejezés magyar megfelelője Martinek Tamásnak, az SZTE rektorhelyettesének. Fotó: Herner Donát
˝Közkapcsolat.˝ Szereti ezt a szót, tetszik a public relations kifejezés magyar megfelelője Martinek Tamásnak, az SZTE rektorhelyettesének. Fotó: Herner Donát

– Az alumni, azaz az öregdiák-mozgalom fontos az egyetem kapcsolati hálójában – jelenti ki a közkapcsolati rektorhelyettes, aki a szegedi Alma Mater mozgalom létező elemeinek szeretne keretet adni. – A potenciális vállalati partnerek megtalálása mellett az utánpótlás és a beiskolázás hagyománya is könnyebben kialakítható az alumnival. Az öregdiák-mozgalom sokoldalú hasznára szolgáltatnak mintát a rangos amerikai egyetemek.

Kérdéseik vannak, sok esetben pedig tele vannak bizonytalansággal az egyetemi hallgatónak készülő középiskolások. Diáknyelven, a közösségi médiában is megszólítaná a fiatalság Z-generációját.

– Örülünk a tudatos pályaválasztóknak. A bizonytalankodók rétegének pedig sokoldalúan bizonyítjuk, hogy magas színvonalú a szegedi egyetemi képzés, jól hasznosítható az itteni diploma, Szeged pedig a fiatalság számára kitalált, izgalmas város – sorolja a rektorhelyettes a három legfontosabb üzenetet, amit a február 7-i összegyetemi nyílt napon, de az egyetemi honlap felvételizőknek szóló oldalán is bemutat az SZTE.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Agykutatásban használják a fiatal kutató díjnyertes képalkotó rendszerét

Erdős Pál Fiatal Kutatói Ösztöndíj nyertese lett Zölei-Szénási Dániel, amit multimodális képalkotó rendszerrel kapcsolatos kutatásokkal nyert el. Tovább olvasom