Autó

2007.03.14. 15:19

Próbaúton a Honda FR-V dízelmotoros változatával

Címkék#autoteszt

A Honda komoly kockázatot vállalt, amikor úgy döntött csatlakozik a Fiathoz, azaz hat ülést tesz két sorba, ám az nem lehet kérdés hogy az FR-V nagyobb siker lehet, mint a Multipla.

Kovács András

Az FR-V 161 centiméter magas, ami még elmegy a buszlimuzinnál, 180 centiméteres szélessége azonban magasabb kategóriába sorolná. Ez persze még a vékony ajtóborítások ellenére sem volna elegendő három embernek egy sorban, ha a középső ülés nem lenne hátra csúsztatható. De az, így az ott utazó válla nem dörzsölődik a vezetőéhez, illetve a klasszikus anyósülésen utazóéhoz. A vállak mellett szerencsére a váltókar sincs útban, hiszen az a műszerfalra került. Egyébként hátul is tágas a lábtér, s az első középső ülést sem kell feltétlenül a leghátsó helyzetbe tolni. A Hondában sokat variálhatunk, az ülések egészen különleges konfigurációja is kialakítható. Az FR-V raktere alaphelyzetben is 440 literes, s persze több lépcsőben tovább bővíthető, vagyis igazi családi autó.

 
Rekordok motorja

Megjelenése után nem sokkal tizenkilenc hivatalos sebességi világrekord döntött meg a Honda első, saját fejlesztésű dízelmotorral felszerelt modellje. Az Accord 2.2 i-CTDi Sporttal Németországban, egy oválpályán álltak neki a gyáriak „újraírni" a B-osztályú szériamodellek (2000-2500 köbcenti) sebességi rekordjait. Ezek megdöntése után közvetlenül ugyanezzel az autóval egy fogyasztási tesztet is végeztek: a Papenburg és Wiesbaden közti 675 kilométeres távon a 2.2 i-CTDi Sport 3,07 liter/100 km-es fogyasztást ért el országúton és autópályán. Ezzel a motorral is rendelhető az FR-V.
A kocsi belső kialakítása igényes, a borítások puhák, a műszerfal áttekinthető, tetszetős, elegáns. A széles nyomtávnak köszönhetően a Honda nagy sebességnél is stabil, egyáltalán nem szélérzékeny, rugózása inkább kényelmes, mint sportos, de ez jó döntés egy buszlimuzinnál
Az FR-V nem megjelenésekor, hanem csak később kapta meg a gyár „nagydízelét", mi már ezzel a motorral tesztelhettük az autót. A Honda olyan dízelmotort akart készíteni, amely fogyasztás és teljesítmény szempontjából egyaránt új etalont teremt kategóriájában, amely méltó a világ első számú motorgyártójához. Az először az Accordba bemutatkozó, s az FR-V-be is bekerülő i-CTDi erőforrás a forgatónyomaték, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás valamint a károsanyag-kibocsátás terén is versenyképes.

Az i-CTDi vegyes üzemű fogyasztása a hatszemélyes buszlimuzinban mindössze 6,3 l/100 km, de könnyű lábú vezetőnél országúton egy literrel kevesebbel is beéri a kocsi. A motor maximális teljesítménye 140 lóerő, az autó tíz másodperc körül gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az erőforrás forgatónyomatéka tekintélyes – 340 Nm percenkénti 2000-es fordulatszámnál –, a hatfokozatú sebességváltó segítségével a fordulatszám könnyen az ideális közelében tartható. Az i-CTDi-t, zajszintben és kifinomultságban is minta, ami nagyon jót tesz a menetkultúrának.

Az FR-V 1,7-es benzinmotorral – számos szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrával – már 5,1 millió forintért elérhető, a dízelváltozta, felszereltségtől függően 6,5-7,2 millió.

Egy pesti retúr erejéig mi is kipróbálhattuk a „csúcsmotorral" szerelt változatot – a megyei márkakereskedő, a szegedi, Textilgyári úti Honda Wéhli jóvoltából.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!