A MÁV már a tereprendezést tervezi

2021.03.29. 11:28

Veszélyes az újszegedi állomásépület, így lebontják – Fotók

Balesetveszélyes, ezért lebontják az újszegedi vasútállomás épületét. A helyére nem terveznek újat: tereprendezés után füvesítés lesz, már egyeztetnek az önkormányzattal. A bontás időpontját még nem közölték.

Farkas Judit

Az újszegedi vasútállomáson 2012 óta nem lehetett jegyet venni sem. Fotó: Karnok Csaba

Fotó: Karnok Csaba

Lebontják az újszegedi vasútállomást – terjedt el a hír a helyi sajtóban. A Magyar Államvasutak tájékoztatása szerint az épület balesetveszélyes, ezért a vasúttársaság annak elbontását tervezi. A technológiai berendezéseket a bontást megelőzően várhatóan még idén kitelepítik. A lebontás várható időpontjáról érdeklődtünk: a MÁV válasza szerint erről a későbbiekben tájékoztatják a lakosságot és az utazóközönséget.

Várakozóhely jelenleg is rendelkezésre áll, emellett folyamatban van a helyszínen kerékpártároló kialakítása – emelte ki a vasúttársaság. Az önkormányzattal megkezdődött az egyeztetés a lebontott épület helyének rendezéséről.

A területen füvesítést terveznek – tudtuk meg a MÁV kommunikációs osztályától.

Az újszegedi vasútállomásról 2019 márciusában írtuk meg: bedeszkázott ablakok, leégett kocsma és szemét fogadja az utasokat, de a peron, amit a MÁV kezel, tiszta. Akkor homlokzati felújítást terveztek a használaton kívüli épületen, és az is kiderült, hogy a leégett vendéglátóhely területéért nem a MÁV felel.

Az újszegedi vasútvonal a vasúti híd lebombázásával elvesztette a kapcsolatot az Indóház téri nagyállomással. E

gykor az Orient Expressz is megállt ott, 1883 és 1888 között Szegednél kelt át a Tiszán a Párizstól Várnáig közlekedő híres járat.

A lebontandó már a második állomás, az első 1903-ban épült. 1944. novemberében azonban több mint 200 bombát dobtak az állomás környezetére. Előtte, októberben felrobbantottak ott a visszavonuló magyar csapatok egy hadianyaggal teli vonatot, ami a lebombázott híd miatt nem tudott tovább haladni – tudtuk meg Kristó Gyula Szeged története című könyvéből.

Az állomás és egyben a vasútvonal északnyugati vége a volt Tisza-híd előtt egy csonka vágánnyal és földkúppal zárul. A rendszerváltásig sűrűn használták a vonalat, utána a távolsági autóbusz-közlekedés tette be a kaput az állomásnak, ahol 2012 óta jegyet sem lehet váltani. Mindössze napi 2 járat közlekedik az Újszeged–Makó–Mezőhegyes–Békéscsaba vonalon, és a vírus miatt a meglévő utasforgalom is lecsökkent. Az új Tisza-híd majdani felépülése döntheti el az állomásépület sorsát, derült ki 2019-ben a NIF-et megkérdezve. Úgy tűnik, hamarabb vége lesz – de nem mondhatjuk, hogy fű se nő a helyén.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában