2021.06.30. 16:00
Papdi Benett másként oldja meg a feladatokat, mint egy felnőtt vagy kortársai
Országos matematika- és nyelvtanversenyek állandó résztvevője a tizenegy éves Papdi Benett. A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola fiatal tehetsége nyáron pihen, de ősszel, az ötödik osztályban nagyon várja már az informatikát.
Fotó: Kuklis István
– Bármilyen furcsának is tűnhet, a tehetséges gyerekekkel majdnem olyan nehéz a dolgunk, mint azokkal, akik a tanulásban akadályozva vannak. Az osztályon belül a differenciálással tudjuk megoldani a versenyekre való felkészülést is, hiszen Beni más nehézségű feladatokat kap, mint az osztálytársak többsége – mondta el lapunknak Kapronczayné Batta Zsuzsanna tanárnő, Papdi Benett osztályfőnöke.
Csapatjátékosok
– Ha alsóban az osztályfőnök észreveszi, hogy az egyik gyerek valamelyik tantárgyban kitűnik a többiek közül, akkor a felsős, szakos kollégával együtt tud dolgozni vele. Ez csapatmunka nélkül nem megy. A család szerepe is óriási Benett esetében, a szülők támogatóan állnak mögötte – tette hozzá. A pedagógus hangsúlyozta, Benettnél megvan a szikra, ami kiemeli az átlagos szintről.
– Az iskolai oktatás, a gyerek és a család úgy működik, mint egy háromlábú szék, mind a három láb fontos, hogy a helyén legyen. A siker másik titka az, hogy Benett mellé megtaláltuk azokat a diákokat, akikkel hatékonyan tud együtt dolgozni. Ezt mutatja a csapatversenyeken elért eredménysorozatunk is – fűzte hozzá Vidovicsné Szamosi Csilla matematikát oktató alsós tanító.
– Egy-egy verseny után a teljesítményt értékelni kell. Megbeszéljük Benivel, hogy mi az, amire legközelebb jobban kell figyelnie. Ilyen például az időbeosztás. Benett nagy fejlődés előtt áll, idővel valószínűleg még rajtunk is túlnő matematikatudásban. Legalábbis ebben reménykedünk – mondta Héger Judit matematikatanár, tehetséggondozó pedagógus, aki másodikos kora óta segíti a kis matematikust.
Kiváló eredmények
Bolyai-csapatversenyek, Zrínyi Ilona Matematikaverseny, TIT Kalmár László és Curie Matematikai Versenyek, Tudásbajnokság, Megyei Matematikaverseny és a Mozaik Internetes Matematikaverseny. Területi, megyei és országos szinten Papdi Benett ahol elindul, ott meg sem áll a döntőig. A kisfiú 3 éve lelkesen versenyez.
– Tavalyelőtt a megyei fordulón és az országos döntőben is 2. helyezést értem el. Idén a megyei fordulót megnyertem, az országoson a 4. legjobb eredménnyel a 7. helyen végeztem. Büszke vagyok a TIT Kalmár László országos 4. és a megyei matematikaversenyen elért helyezéseimre, ahol tavaly és idén is 1. helyezett lettem – sorolta az eredményeket a tehetség. Hozzátette, a versenyek előtt nagyon izgul, de amikor elkezdi megoldani a feladatokat, megnyugszik, és a megoldásra koncentrál. Legjobban a gondolkodtató feladatokat kedveli, a társasjátékok közül pedig a Gazdálkodj okosan! a kedvence.
Képességfejlesztés
– Előfordul, hogy a módszertanilag előírt módon megtartott órákon azt látjuk néhány gyereken, hogy nem ment át minden az előadott anyagból. Ilyenkor konyhanyelvre váltunk, de van, akinek még ekkor sem megy, ám ha egy másik gyereket ültetek mellé, egymást segítik a megértésben. Egyébként az olyan tehetségek, mint Benett, egészen másként oldják meg a feladatot, mint mi, felnőttek. Talán a legfontosabb a problémamegoldó képesség fejlesztése, az életben ez később fontos lesz számukra – hangsúlyozta Vidovicsné Szamosi Csilla és Héger Judit.